«سینما فرهنگ» در رادیو متولد شد

مدیر رادیو فرهنگ از تولید برنامه «سینما فرهنگ» و جزئیات این برنامه که به صورت هفتگی روی آنتن می‌رود.

«سینما فرهنگ» در رادیو متولد شد
کد خبر: 460207
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ۰۹:۴۵:۱۷

اعتمادآنلاین| علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به تولید یک برنامه سینمایی با محور دفاع مقدس بیان کرد: یکی از ماموریت‌های رادیو فرهنگ حوزه راهبردی و مهم سینماست و از این رو به تازگی برنامه «سینما فرهنگ» طراحی شده است.

وی ادامه داد: سینمای دفاع مقدس یکی از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی است که لازم است نه تنها در جغرافیای ایران بلکه در جهان هم به عنوان یک الگوی هنری معرفی شود.

حبیبی تصریح کرد: رادیو فرهنگ با همکاری انجمن انقلاب اسلامی دفاع مقدس برنامه سینما فرهنگ را راه اندازی می‌کند و جهانگیر الماسی که در حوزه سینمای ملی و سینمای انقلاب و دفاع مقدس نام آشنا و صاحب تجربه است کارشناسی و اجرای برنامه را بر عهده دارد.

مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به اتاق فکر برنامه نیز یادآور شد: اتاق فکری برای برنامه شکل گرفته است که چهره‌هایی از جمله انسیه شاه حسینی و حمید بهمنی تا دانشجویان نخبه سینما در آن حضور دارند.

وی درباره رویکرد و هدف برنامه نیز گفت: هدفمان این است که برنامه روتین نباشد بلکه هدفمند بوده و با پرداختن به چالش‌ها برنامه‌ای تحلیلی درباره آسیب‌ها هم باشد.

سینمای ما شاید در دوره‌ای رخوت زده و یا گیشه محور شده است اما هشت سال دفاع مقدس سرمایه‌ای برای خلق فیلمنامه‌ها و فیلم‌ها بوده است که می‌توان از این سرمایه برای دیگر دوره‌ها سود برد.

حبیبی در پایان عنوان کرد: «سینما فرهنگ» قصد دارد نوعی بازخوانی روی سینمای دفاع مقدس داشته باشد. اگر ما سینمای خود را نقد نکنیم دیگران نقد می‌کنند و اگر به تولید فیلم درباره موضوعات مورد نظر نپردازیم دیگران می‌پردازند، از این حیث این برنامه به بازخوانی، نقد، سیاستگذاری ها و تحلیل آسیب‌ها می‌پردازد.

برنامه گفتگومحور «سینما فرهنگ» به تهیه کنندگی رضا غیور به صورت ضبطی بخش‌های مختلفی دارد که به اخبار سینما و همچنین سینمای جهان و ایران نیز می‌پردازد.

این برنامه از شنبه 4 بهمن هر هفته شنبه‌ها ساعت 20 روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها