«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا سوریه هم برای حل مشکل خود منتظر حضور بایدن است؟

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه چند روز پیش با معاون وزیر خارجه روسیه در مورد آماده‌سازی دوباره برای نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

آیا سوریه هم برای حل مشکل خود منتظر حضور بایدن است؟
کد خبر: 460481
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه چند روز پیش با معاون وزیر خارجه روسیه در مورد آماده‌سازی دوباره برای نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در گفت‌وگویی با میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه در مورد آماده‌سازی برای نشست پیش روی کمیته تدوین قانون اساسی روسیه بحث و تبادل نظر کرد.

فارغ از اینکه 2 طرف بر اصل ادامه گفت‌وگوی سوری-سوری با کمک و حمایت سازمان ملل متحد تاکید کردند، تاریخ این گفت‌وگو از یک سو و زمان‌بندی برگزاری نشست هم از طرف دیگر گویای برخی از جوانب پنهان این مساله است.

اینکه چرا باید این گفت‌وگوها چند روز بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا انجام گیرد، خروج ترامپ از کاخ سفید چه ارتباطی با سرعت گرفتن گفت‌وگوهای سوری دارد، و آیا اصولاً در آینده شاهد اضافه شدن آمریکا به عنوان ضلع دیگر ساختار فعالیت‌های سیاسی همسو با محور روسیه خواهیم بود، پرسش‌هایی است که طی چند ماه آینده پاسخ‌شان مشخص خواهد شد.

و در پرسش آخر، در شرایطی که سوری‌ها شکل‌گیری داعش را در دوره دموکرات‌ها در کشور خود به یاد دارند، آیا باید طی چهار سال آینده منتظر اقدامات متفاوت دیگری از سوی رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در کشورشان باشند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها