ادعای جدید مقام اطلاعاتی آمریکا علیه کره شمالی

یک افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا ویژه امور کره شمالی هشدار داد با وجودی که بایدن اعلام کرده به دنبال راه‌هایی برای بازگشت کره شمالی به مذاکرات است، اما این کشور ابزار دیپلماسی را فقط به عنوان وسیله‌ای برای پیشبرد توسعه سلاح‌های هسته‌ای خود می‌داند.

ادعای جدید مقام اطلاعاتی آمریکا علیه کره شمالی
کد خبر: 460519
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۴ ۱۶:۱۸:۱۲

اعتمادآنلاین| یک افسر اطلاعاتی دولت آمریکا مدعی سوءاستفاده دولت کره شمالی از دیپلماسی جهت توسعه سلاح‌های هسته‌ای شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا ویژه امور کره شمالی روز جمعه هشدار داد با وجودی که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرده به دنبال راه‌هایی برای بازگشت کره شمالی به مذاکرات است، اما این کشور ابزار دیپلماسی را فقط به عنوان وسیله‌ای برای پیشبرد توسعه سلاح‌های هسته‌ای خود می‌داند.

«مون جائه‌این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در روزهای گذشته گفت جو بایدن باید مذاکرات با پیونگ‌یانگ را از سر بگیرد تا پیشرفتی را که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور در دیدارها با «کیم جونگ‌اون» رئیس کره شمالی به دست آورده بود، تقویت کند. مون که پیشتر هم پیشنهاد داده بود بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن میانجی‌گری کند، گفت او به دنبال سریعترین فرصتی است که بتواند موضوع کره شمالی را به اولویت سیاست خارجی دولت بایدن تبدیل کند.

رئیس‌جمهور کره جنوبی با اشاره به وعده کیم در نشست چند روز پیش کنگره حزب کارگر مبنی بر تقویت توان اتمی کره شمالی، تصریح کرد: «اگر از بیانیه سنگاپور شروع کنیم و به دنبال اقدامات قاطع در مذاکرات باشیم، می‌توانیم گفت‌وگوها را سرعت بخشیم.»

به نوشته رویترز، مون درباره مسئله رزمایش‌های نظامی مشترک کره جنوبی با آمریکا که مدت‌هاست مورد محکومیت پیونگ‌یانگ به عنوان «تمرین برای جنگ» قرار گرفته نیز گفت این موضوع را نیز می‌توان در صورت احیای نشست‌های گفت‌وگوهای نظامی درون-کره‌ای مورد بحث قرار داد.

این در حالی است که کره شمالی در رژه نظامی اخیر از یک موشک بالیستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی رونمایی کرد. پیش از آن نیز، کیم جونگ اون گفته بود فعالیت‌های کشورش باید بر غلبه و به زانو درآوردن آمریکا متمرکز باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها