کد خبر: 460604
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ۱۰:۲۱:۴۳
| |

وزارت خارجه فلسطین:

فلسطین علیه امارات شکایت نکرده است

مقامات فلسطین صحت گزارش های رسانه ای را که اعلام کرده بودند، فلسطین علیه امارات به دلیل واردات تولیدات شهرک های اسرائیلی به سازمان ملل شکایت کرده، رد کردند.

فلسطین علیه امارات شکایت نکرده است
کد خبر: 460604
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ۱۰:۲۱:۴۳

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، هیچ شکایتی علیه هیچ کشوری نشده است بلکه با توجه به وظیفه میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل که درباره بانک اطلاعات مربوط به شرکت ها، افراد، نهادها و فعالیت های تجاری است، خواستار پیگیری شرکت ها و افرادی شدیم که با شهرک های اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین همکاری دارند.

این وزارت خانه در ادامه تاکید کرد، در مورد شرکتهایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با شهرکهای اسرائیلی واقع در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی کار می کنند، نامه ای به باچله، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب و یوسف العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی فرستاده است.

در این نامه ها اشاره شده که انعقاد توافقنامه های تجاری با شهرک های اسرائیلی نقض قوانین بین المللی محسوب می شود و تاثیری سوء و خصمانه بر حقوق ملت فلسطین دارد.

وزارت خارجه فلسطین از کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواست، شرکت هایی که با شهرک سازی های اسرائیلی همکاری می کنند در بانک اطلاعات صادره از شورای حقوق بشر قرار دهد و این شرکت ها و بازرگانانی را که روی نقض حقوق بشر و حقوق اصلی ملت فلسطین پافشاری می کنند، بازخواست کند.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها