کد خبر: 460624
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

دلارام وکیلی، ملی‌پوش بسکتبال زنان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پخش بازی‌های لیگ بسکتبال زنان یک اتفاق ارزشمند و رو به جلوست / لژیونر شدن بزرگ‌ترین رویای من است

دلارام وکیلی، ملی‌پوش بسکتبال زنان، درباره پخش رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال زنان گفت: حق پخش بازی‌های لیگ بسکتبال زنان یک اتفاق ارزشمند و رو به جلوست. این اتفاق برای تمامی دختران بسکتبالیست مهم است.

پخش بازی‌های لیگ بسکتبال زنان یک اتفاق ارزشمند و رو به جلوست / لژیونر شدن بزرگ‌ترین رویای من است
کد خبر: 460624
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ترنم کشاورز- دلارام وکیلی، بازیکن ملی پوش تیم بسکتبال زنان بهمن، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در پاسخ این سوال که چه شد ورزش بسکتبال را انتخاب کرد، گفت: من بسکتبال را از کلاس چهارم دبستان شروع کردم. همیشه در زنگ تفریح‌ها یک توپ بسکتبال همراه خودم داشتم. به این دلیل که برادرم خیلی به این ورزش علاقه داشت همیشه یک توپ بسکتبال در خانه‌مان داشتیم و مدام با آن تمرین می‌کردیم. بعد از مدتی به دلیل علاقه و استعدادم در تیم بسکتبال مدرسه انتخاب شدم. بعد از آن هم به تیم‌های منطقه 2 تهران راه پیدا کردم. خوشبختانه در تیم تهران مربیان بزرگی حضور داشتند که بازی بچه‌ها را تماشا می‌کردند، بهترین‌های آنها را انتخاب کرده و تمرین می‌دادند. من هم آن زمان زیر نظر خانم «گرافیان» کار کردم. از همان‌جا به تیم دسته یک بسکتبال رفتم بعد از آن هم راهی سوپرلیگ شدم. در نهایت هم به تیم‌ملی بزرگسالان پیوستم.

1


او در واکنش به موضوعِ دادن حق پخش بازی‌های لیگ برتر بسکتبال به آپارات طی سال جاری گفت: واقعاً این موضوع اتفاق خیلی ارزشمندی بود چراکه پدر و برادر من بالاخره توانستند بازی‌هایم را تماشا کنند. بعد از هر بازی وقتی به خانه می‌آمدم آنها به من خسته نباشید می‌گفتند و عملکردم را به خوبی تحلیل و بررسی می‌کردند. این واقعاً هم برای من و هم برای خانواده تمامی دختران بسکتبالیست جای خوشحالی دارد. یکی دیگر از خوبی‌های این اتفاق رسانه‌ای شدن بیشتر همه ما بود چراکه اکثر آقایانی که هیچ‌وقت نمی‌توانستند بازی‌های ما را تماشا کنند حالا دیگر می‌توانند لحظه به لحظه بازی را ببینند. واقعاً حق پخش برای تمامی دختران بسکتبالیست اتفاق خیلی ارزشمند و مهمی بود. در حال حاضر تمامی بازی‌های ما از اینستاگرام فدراسیون بسکتبال پخش می‌شود که در هر بازی رکورد بازدید تماشاگران در لایو شکسته می‌شود. جدا از آن این اتفاق خیلی از نظر جذب اسپانسر هم حائز اهمیت است. در مجموع امیدوارم این اتفاق ادامه‌دار باشد تا بتوانیم مثل گذشته رو به جلو حرکت کنیم.

ملی‌پوش بسکتبال زنان در مورد شرایط تمرینی تیم بهمن توضیح داد: ما روزانه 2 جلسه تمرین می‌کنیم. خدا را شکر تمامی بازیکنان از شرایط روحی و روانی خوبی برخوردار هستند. این موضوع برای تیم ما که از ابتدا برای قهرمانی بسته شده بود خیلی امتیاز مهم و بزرگی محسوب می‌شود. بعد از بازی روز پنجشنبه ما خودمان را با تمام قدرت برای مسابقات پلی‌آف آماده می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم با عملکرد خیلی خوب نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

1

وکیلی درباره شرایط تیم‌ملی بسکتبال بانوان گفت: متاسفانه مدت زیادی است که ما هیچ اردویی در تیم ملی بسکتبال سه‌نفره و پنج‌نفره برگزار نکرده‌ایم، ولی مسئولان فدراسیون با همین شرایط، لیگ را آغاز کردند که خداراشکر تا به این جای کار هیچ‌گونه مشکلی برای بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها پیش نیامده است. به نظرم کم‌کم همه مردم دارند یاد می‌گیرند که چگونه با وجود این ویروس به زندگی خودشان ادامه دهند. فکر می‌کنم به این خاطر که بیشتر بازی‌های بسکتبال در سطح جهانی و آسیایی برگزار می‌شود فعلاً همه جای دنیا وضعیت به این شکل است. ما هم بیشتر اردوهایمان به همین خاطر در حال حاضر برگزار نمی‌شود، ولی امیدوارم هرچه زودتر دوباره اردوهایمان آغاز شود تا بتوانیم در آن بخش تمرینات و مسابقات را استارت بزنیم.

او بزرگ‌ترین هدف ورزشی‌اش را چنین شرح داد: بزرگ‌ترین رویا و هدف ورزشی من لژیونر شدن است. من خیلی در راستای رسیدن به این هدف تلاش و تمرین می‌کنم. البته چند سال پیش از کشور قطر پیشنهادی به من داده شد، حتی در مسابقات غرب آسیا که حضور داشتیم خیلی از مربیان از سبک بازی بازیکنان ما خوش‌شان آمده بود، ولی خب فکر می‌کنم شاید آن زمان قسمت نشد تا این اتفاق بیفتد. دوست دارم با شروع دوباره اردوها و مسابقات ملی بتوانم به این هدف بزرگم دست پیدا کنم.

1

ملی‌پوش بسکتبال بانوان در پایان در جواب این سوال که بازی کدام یک از فوتبالیست‌های مرد را بیشتر دوست دارد گفت: در کل لیگ برتر فوتبال مردان را دنبال می‌کنم. از بین تمامی آنها از بازی مهدی طارمی و سردار آزمون خیلی خوشم می‌آید چون هر دوی آنها علاوه بر عملکرد خوب‌شان بازیکنان خیلی حرفه‌ای و درجه‌یکی هستند. برای هر دوی آنها آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها