گرانی 10درصدی گوشت قرمز با قیمت‌گذاری دولت

بر اساس مشاهدات میدانی قیمت هر گیلوگرم گوشت گوسفندی به صورت شقه در بازار با حدود 10 درصد افزایش به بیش از 120 هزار تومان رسیده است.

گرانی 10درصدی گوشت قرمز با قیمت‌گذاری دولت
کد خبر: 460630
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ۱۱:۴۳:۳۶

اعتمادآنلاین| قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر در بازار حدود 10 درصد افزایش یافته است که با توجه به عدم وجود دلیل فنی در بخش تولید به نظر می رسد که قیمت گذاری اخیر دولت در خصوص گوشت های وارداتی و تعیین قیمت 120 هزار تومان برای یک کیلوگرم گوشت گوساله در افزایش نرخ انواع گوشت قرمز تاثیر گذار بوده است.

جواد آزاد مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری در این ارتباط اظهار داشت: قیمت هر گیلوگرم دام سبک (گوسفند) در کشور 47 تا 50 هزار تومان است و در مقایسه با قبل کمی افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی برای مصرف کننده نیز حدود 110 هزار تومان است.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم، قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه در تهران به بیش از 120 هزار تومان رسیده که در مقایسه با هفته های قبل حدود 10 درصد افزایش قیمت دارد.

بنا بر این گزارش قیمت یک کیلوگرم گوشت ران گوسفندی بسته بندی شده 157 هزار تومان، آبگوشتی 114 هزار تومان، سردست بدون گردن 155 هزار تومان و ماهیچه با استخون 157 هزار تومان است.

قیمت یک کیلوگرم گوشت ران گوساله به صورت بسته بندی 123 هزار تومان، ماهیچه 135 هزار تومان و مخلوط 127 هزار تومان است.

کارگروه تنظیم بازار چندی پیش نرخ گوشت های گوساله وارداتی را اعلام و در کمال تعجب قیمت گوشت گوساله وارداتی را 120 هزار تومان قیمت گذاری کرد که این امر در افزایش قیمت گوشت گوسفندی اثر گذاشت و قیمت ها را بالا برد.

در مصوبه هفته گذشته تنظیم بازار آمده بود: قیمت محموله‌های وارداتی بر مبنای ماهانه نرخ ارز سامانه نیما در زمان تحویل گوشت قرمز به شرکت پشتیبانی امور دام کشور در هفت ماه اول سال جاری، به تفکیک فروردین ماه 73 هزار تومان، اردیبهشت ماه 76 هزار تومان، خرداد ماه 85 هزار تومان، تیر ماه 95 هزار تومان، مردادماه 100 هزار تومان و شهریورماه 120 هزار تومان تعیین شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها