کد خبر: 460730
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ۱۷:۵۰:۰۰
| |

سفری در ساری به سبک ماجراجویان

سرزمین جنگل و دریا با مناظر تمام نشدنی مه و باران شما را راهی مازندران می کند. این بار از مسیری دیگر به دیدن جاذبه های شمال بروید. سفر ساری به سبک ماجراجویان، پر از هیجان و غافلگیری است. در اولین فرصت که خواستید به دیدن طبیعت سبز شمال بروید، این مسیر جذاب را از دست ندهید.

سفری در ساری به سبک ماجراجویان
کد خبر: 460730
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سرزمین جنگل و دریا با مناظر تمام نشدنی مه و باران شما را راهی مازندران می کند. این بار از مسیری دیگر به دیدن جاذبه های شمال بروید. سفر ساری به سبک ماجراجویان، پر از هیجان و غافلگیری است. در اولین فرصت که خواستید به دیدن طبیعت سبز شمال بروید، این مسیر جذاب را از دست ندهید.

دریاچه چورت، آینه جنگل


چورت دریاچه ای آرام و آینه ای در دل جنگل و درختان بلند است. این دریاچه جوان حدود 80 سال پیش در اثر زلزله به وجود آمد. از ساری تا دریاچه حدود 70 کیلومتر است اما به خاطر جاده خاکی بخشی از مسیر، تا رسیدن به مقصد دو ساعت راه دارید. شما باید در جاده ساری به کیاسر معروف به بزرگراه آسیا برانید تا به پل رودخانه تجن برسید. در نزدیکی دریاچه، روستای چورت قرار دارد که آخرین نقطه مسیر است. کمپ زدن کنار دریاچه برای شب مانی دلچسب بی نظیر است. فکر شنا نباشید چون داخل دریاچه درخت زیادست و خطراتی به همراه دارد. یکی از بهترین تفریحات در چورت، ماهیگیری است.

اگر می خواهید در بهترین آب و هوا به دریاچه سفر کنید، فصل تابستان زمان مناسبی است. چورت با نام دریاچه میانشه هم شناخته می شود. با تهیه بلیط هواپیما ساری ، مسیر جاده پر ترافیک شمال در تعطیلات را دور بزنید. پیشینه شهر به دوران باستان می‌رسد و زمانی کوتاه در دوره قاجار پایتخت ایران بوده است. از شهر که عبور کنید نماد معروف شهر، برج ساعت، سر راهتان است. مسجد جامع ساری، دیدن دارد چرا که قدیمی‌ترین و نخستین مسجد شمال ایران است. در شهر عمارت‌های شاخصی هست از عمارت کلبادی، فاضلی و ناظری‌ها. در این میان «عمارت کلبادی» با معماری ویژه و موزه‌اش، شما را به بازخوانی تاریخ منطقه فرامی‌خواند. با وجود اینکه ساری، شهر پر آبی‌ست اما چندین آب انبار دارد و شما می‌توانید «آب‌انبار میرزا مهدی» و «آب‌انبار نو» را بازدید کنید.

02

دورنمای دریاچه چورت

دریاچه الندان، بهشت سبز


در حوالی دریاچه چورت، الندان قرار گرفته است. کافیست مسیر بزرگراه آسیا را به سمت کیاسر ادامه دهید. با رسیدن به تقاطع روستای ازنی به سمت دریاچه بپیچید. اندازه دریاچه الندان بر اساس فصل تغییر می کند. در فصل بارندگی وسعت بیشتری دارد و در فصل گرم کوچکتر می شود. طبیعت فصلها نیز باعث جلوه های مختلف دریاچه به رنگ بهار یا پاییز می شود. چشم انداز زیبای دریاچه شما را شگفت زده می کند. دورتا دور دریاچه را درختان جنگلی ممرز و راش گرفته است. اگر می خواهید نزدیک دریاچه کمپ بزنید، امکانات لازم به همراه داشته باشید. سفر ماجراجویانه خود را با عکس ثبت کنید و یادتان باشد رنگ جنگل در هر ساعتی از روز تغییر می کند. شما می توانید با اجاره قایق در هوای جنگلی از دریاچه لذت ببرید.

تالاب ارواح، زیبایی گمشده


اگر تابحال از ترسناکترین نقاط ایران چیزی نشنیده اید، تالاب ارواح یا بند ممرز یکی از این مکانهاست. برای رسیدن به این دریاچه اسرارآمیز باید از ساری به سمت غرب مازندران بروید تا به روستای ملا کلا برسید. تا مقصد باید از جاده پر پیچ و خم کوهستانی عبور کنید، پس آهسته برانید. وقتی مه این دریاچه کم تلاطم را می پوشاند، منظره تالاب با تنه درختان شکسته داخلش فضایی مرموز ایجاد می کند. مردم محلی نیز قصه ها از این دریاچه دارند. با همه این داستانها وقتی شب به صبح می رسد، مقابلتان بهشتی قرار دارد که از زیبایی آن لذت می برید. شما با پرواز تهران ساری می توانید در کمترین زمان به مقصد برسید. انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به ساری را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به ساری را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به ساری را بدست مشتریان عزیز برسانیم. شانس خرید بلیط لحظه آخری ساری را در تریپ امتحان کنید.

02

چشم انداز تالاب ارواح

دریاچه قو، کوچک اما زیبا


بعد از دیدن تالاب ارواح برای رسیدن به دریاچه قو باید سمت رامسر بیایید. این دریاچه در فاصله نیم ساعتی از شهر و در جاده جواهر ده قرار دارد. دریاچه قو برخلاف دریاچه های دیگر ساری، دارای امکانات تفریحی برای مسافران است. شما می توانید در دریاچه قایق سواری کنید و یک وعده غذایی خوشمزه نیز در رستوران مجاور میل کنید. در فصل تابستان به خاطر افزایش مسافرت ها، دریاچه شلوغ است. اگر دوست دارید در زمان خلوت از دریاچه قو دیدن کنید، بهار بهترین موقع است. اطراف دریاچه، آلاچیق برای استراحت نیز هست که بعد از یک پیاده روی دور دریاچه، شما را سرحال می کند.

03

دریاچه قو در جاده جواهر ده

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند تا به راحتی خرید بلیط هواپیما داخلی را انجام دهید. شما در کمترین زمان نسبت به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید شد و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها