خروج نظامیان آمریکایی، درخواست مردم سوریه از بایدن

مردم سوریه با روی کارآمدن "جوبایدن" رییس جمهوری جدید آمریکا، اعلام کردند که ایالات متحده باید علاوه بر لغو تحریم‌ها علیه کشورشان، نیروهای خود را از خاک سوریه خارج کند.

خروج نظامیان آمریکایی، درخواست مردم سوریه از بایدن
کد خبر: 460747
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۰۷:۲۵:۵۴

اعتمادآنلاین| "شریف شحاده" تحلیلگر و عضو پیشین مجلس نمایندگان سوریه یکشنبه شب به شبکه خبری "روداو کردستان عراق گفت که با وجود امیدواری برای تغییر در رویکرد بایدن پس از صدور فرمان‌های اجرایی که برخی سیاست‌های دونالد ترامپ را لغو کرد، اما تنها در سوریه زمانی مسائل تغییر خواهد کرد که آمریکا نیروهای خود را از کشورمان خارج کند و حاکمیت سوریه را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: بایدن اعتراف کرد که اشتباهاتی [در دولت ترامپ] رخ داده است که باید اصلاح شود، به همین خاطر 17 فرمان اجرایی را امضا کرد که یکی از آنها اجازه دادن به شهروندان کشورهای مسلمان برای سفر به آمریکا بود، اقدامی که موجب نزدیک‌تر شدن بیشتر ایالات متحده به جامعه جهانی خواهد شد.

زین علی یک شهروند سوری اهل دمشق است که لغو تحریم‌ها علیه کشورش را اولویت شهروندان این کشور می‌داند.

وی در این باره گفت: آمریکا در نهایت دشمن سوریه است، کشوری که میزبان مقاومت است و به فلسطین و هرکسی که برای کشورش کار مثبتی انجام دهد اهمیت می‌دهد.

این شهروند سوری ادامه داد: آنچه برای ملت سوریه مهم است و موجب می‌شود که زندگی دوباره به روال گذشته خود برگردد لغو همه تحریم‌های تحمیلی برکشورمان است تا قیمت‌ها دوباره پایین بیاید و برای شهروندان مهم نیست که رییس جمهوری آمریکا ترامپ باشد یا بایدن.

سال گذشته دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا قانونی را تصویب کرد و به موجب آن شماری از مقام‌های سوری را تحریم کرد.

پس از اعمال تحریم‌ها علیه سوریه، میانگین تورم به شدت افزایش یافت.

عمار محمد دیگر شهروند اهل دمشق است که در این باره می‌گوید: درخواست ما از بایدن و آمریکایی‌ها این است که به سرقت نفت ما پایان دهند، تحریم‌ها را بردارند و از منطقه "التنف" [پایگاه نظامی در استان حمص که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند] خارج شوند.

محمد افزود: آمریکایی‌ها همچنین باید دست از حمایت گروهک‌های تروریستی مثل داعش و دیگر تروریست‌ها بردارند و از دخالت در همه مسائلی که مربوط به سوریه است، دست بکشند.

وی گفت: به نظر من همین که ما را به حال خود رها کنند و کاری به کار ما نداشته باشند، موجب می‌شود که ما شرایط اقتصادی خوبی داشته باشیم.

در کنار جنگ خانمان‌سوز در سوریه که براساس تازه‌ترین گزارش‌ها تاکنون بیش از 387 هزار کشته برجای گذاشته است و براساس گزارش سازمان ملل متحد حدود 6 میلیون و 700 هزار نفر از این کشور آواره شده‌اند که 5 میلیون و 500 تن آنها به خارج از این کشور مهاجرت کرده‌اند، شیوع ویروس کرونا در این کشور شرایط زندگی در این کشور جنگ‌زده را وخیم‌تر از گذشته کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها