کد خبر: 460772
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۰۸:۲۷:۳۸
| |

یک عضو کمیسیون تلفیق ۱۴۰۰:

یارانه ها در سال آینده تا 180 هزار تومان می‌رسد/ افراد تحت پوشش کمیته امداد حدود 265 هزار تومان یارانه خواهد گرفت

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون تلفیق 1400 گفت: یارانه ها در سال آینده تا 180 هزار تومان می‌رسد و یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد حدود 265 هزار تومان خواهد بود.

یارانه ها در سال آینده تا 180 هزار تومان می‌رسد/ افراد تحت پوشش کمیته امداد حدود 265 هزار تومان یارانه خواهد گرفت
کد خبر: 460772
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۰۸:۲۷:۳۸

اعتمادآنلاین| مجتبی یوسفی درباره افزایش 2برابری یارانه‌های نقدی در سال 1400 گفت: نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گذشته وعده داده بودند از محل اصلاح قیمت ارز و برخی از حامل‌های انرژی که به صورت دولتی به صنایعی مانند فولاد و پتروشمی داده می‌شود، یارانه‌ها را افزایش دهیم و ما امروز در کمیسیون تلفیق 1400 به وعده‌ای که داده بودیم عمل کردیم.

این عضو کمیسیون تلفیق 1400 ادامه داد: 8 میلیارد دلار به صورت ارز ترجیحی یا همان ارز 4 هزار و 200 تومانی برای کالاهای اساسی داده شده بود، که 5 میلیارد برای کالاها و حدود 2میلیارد و 500 میلیون دلار نیز برای دارو در نظر گرفته شد تا مردم پروتئین و داروی ارزان داشته باشند اما عملاً این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل سیاست‌های غلط و گره‌زدن موضوعات به سیاست خارجی و برجام از تامین معاش مردم غافل شدیم که باید آن را جبران کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: طی 3 سال گذشته یک طبقه ویژه با امضاء طلایی و خاص به وجود آمده که 51 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده‌اند که حدود 31 میلیارد دلار به کالاهای اساسی اختصاص پیدا کرده است و به همین سبب است که مردم برای خرید مرغ گوشت و پروتئین صف می کشند.

وی تاکید کرد: امروز خرید محصولات خوراکی برای مردم سخت شده و جالب آن جا است که اگر قیمت آن‌ها را با ارز آزاد هم حساب کنیم تا این حد گران نمی‌شود که این امر نشان از آن دارد که طبقه ویژه‌خواری در حدود این 3 سال موجودی کشور را برای استفاده شخصی خودشان خرج می‌کنند نه در اختیار تولید قرار می‌دهند و نه به فکر توسعه هستند بنابراین تصمیم گرفتیم اصلاح قیمت انجام دهیم.

این عضو کمیسیون تلفیق 1400 با بیان اینکه خط قرمز مجلس یازدهم گرانی و تورم است گفت: در سال آینده افزایش حداقل 2 برابری برای یارانه‌ها و افزایش حداکثری برای مستمری بگیران کمیته امداد در نظر گرفته‌ایم، یعنی هر فردی که تحت پوشش کمیته امداد است حدود 260 هزار تومان دریافت می‌کند که این کار برای حمایت از قشر آسیب پذیر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق 1400 یارانه ها 2برابر شده است؛ یعنی 10 میلیون نفری که تحت پوشش کمیته امداد هستند حدود 265 هزار تومان، 25 میلیون نفر حدود 180 هزار تومان، 20 میلیون نفر حدود 131 هزار تومان و 20 میلیون آخر هم حدود 70 هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

یوسفی در پایان گفت: از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق افزایش حقوق سربازان بود که مصوب کردیم حقوق سربازان مجرد حدود یک میلیون و 800 هزار تومان و سربازان متاهل 2 میلیون تومان دریافتی داشته باشند تا از این قشر شریف نیز حمایتی به عمل آورده باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها