مربی سایپا:

اعتراض به داوران به یک استراتژی تبدیل شده است

ابراهیم صادقی سرمربی سایپا، درباره اظهارات محمود فکری علیه داوری، گفت: این موضوع به یک استراتژی تبدیل شده که برخی مواقع 6-5 نفر از یک کادرفنی با اعتراض به داور می خواهند وی را تحت تاثیر قرار بدهند تا برای این تیم پنالتی و خطای نزدیک محوطه بگیرد.

اعتراض به داوران به یک استراتژی تبدیل شده است
کد خبر: 460792
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۰۹:۰۸:۵۴

اعتمادآنلاین| ابراهیم صادقی درباره هزینه تیم فوتبال سایپا در لیگ بیستم اظهار داشت: سال گذشته قطعا ارزان ترین تیم لیگ بودیم اما امسال فکر می کنم 3-2 تیم دیگر از لحاظ بودجه ای تیم شان از سایپا ارزان تر و پایین تر باشد. البته در این فصل رقم قراردادها خیلی افزایش یافت. برخی بازیکنان با 6-5 برابر مبلغ قراردادشان با سایپا از تیم ما جدا شدند. یکی از این نفرات هم تقریبا سه برابر پول گرفت.

وی افزود: معمولا بازیکنانی که عملکردشان خوب است پیشنهادهای خوبی هم از تیم های بزرگ دارند. این تیم های پرطرفدار سعی می کنند تیم خود را برای قهرمانی ببندند اما از سال گذشته که کارم را به عنوان سرمربی شروع کردم طبق صحبت با مدیریت باشگاه و گروه خودروسازی سایپا قرار شد در مسیر سازندگی برویم. از نظر من هر باشگاهی مسئولیت هایی دارد و مسئولیت باشگاه سایپا هم استعدادیابی و پرورش بازیکن است.

سرمربی تیم فوتبال سایپا تصریح کرد: سابقه قهرمانی و سومی با تیم سایپا را دارم و بیشتر سال هایی که اینجا هستم وسط جدول بودیم. خطر سقوط را هم حس کردیم اما احساس می کنم باید فلسفه مان بازیکن سازی باشد. در این دو سال نسبت به قبل که سایپا در این مسیر بوده با برنامه تر عمل کردیم و توانستیم 15 بازیکن از رده های سنی جوانان و امید باشگاه سایپا را وارد تیم بزرگسالان کنیم. در لیست امسال ما بیش از 50 درصد بازیکنان از پایه ها آمده اند. دستاورد بزرگی است که پول زیادی برای خرید بازیکن ندادیم.

صادقی درباره اینکه اگر باشگاه سایپا پول نداشته باشد به اعضای تیم برای پرداخت مبلغ قراردادشان پراید می دهد، گفت: یک سال اینگونه شد و در مقطعی این اتفاق رخ داد که به جای مبلغ قراردادمان پراید گرفتیم. البته یادم نیست این ماشین ها را به چه قیمتی فروختم اما همیشه مشتری خوبی دارد.

وی درباره شکست ناپذیری سایپا مقابل تیم های بزرگی مثل پرسپولیس، سپاهان و برد این تیم برابر استقلال توضیح داد: ما طرفداران زیادی نداریم و برخلاف تیم های دیگر که برد خود در چنین بازی هایی را به هواداران شان تقدیم می کنند، برد مقابل استقلال را به کارگران و کارمندان خوب و زحمتکش گروه خودروسازی سایپا تقدیم می کنم. همچنین باید از سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی تشکر کنم که در دو سال اخیر از باشگاه سایپا حمایت کرد. این باشگاه در خیلی از رشته ها فعالیت و به ورزش ایران خدمت می کند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا اضافه کرد: فصل قبل هم یقه خیلی از تیم های بزرگ را گرفته و توانستیم از آنها مساوی بگیریم اما این فصل استقلال صدرنشین که 9 هفته نباخته بود و بازیکنان بزرگ و کادرفنی خوب و باتجربه ای دارد، شکست بدهیم. خدا هم کمک مان کرد زیرا حریف در 30 دقیقه پایانی خیلی فشار آورد اما بچه ها هم تمرکز لازم را داشتند و هم با تمام وجود کار کردند‌.

صادقی درباره اظهارات محمود فکری علیه داوری پس از این مسابقه توضیح داد: بعد از این مسابقه هم گفتم این موضوع به یک استراتژی تبدیل شده که برخی مواقع 6-5 نفر از یک کادرفنی با اعتراض به داور می خواهند وی را تحت تاثیر قرار بدهند تا برای این تیم پنالتی و خطای نزدیک محوطه بگیرد. امیدوارم تمام داوران به ویژه داور چهارم در این زمینه مقتدرانه تر عمل کنند.

وی ادامه داد: در برخی بازی های این فصل هم اشتباهات داوری علیه تیم سایپا بوده اما تیم های دیگر برهلاف ما با اشتباهات داوری بیانیه می دهند و مسئولان شان مصاحبه می کنند که این امر داوران را برای دیدارهای بعدی آن تیم تحت تاثیر قرار می دهد. برخی تیم ها کنار خط 4-3 نفر را دارند که با کوچک ترین خطایی اعتراض شدید می کنند. در بازی با ذوب آهن از این اتفاق ضرر کردیم و کادرفنی حریف آنقدر اعتراض کردند که دقیقه 88 داور یک پنالتی اشتباه به سود این تیم گرفت. طبیعی است وقتی در هر صحنه 6-5 نفر به داور اعتراض می کنند شاید صحنه پنجم یا ششم از دست وی در برود. امیدوارم اقتدار داوران در این موضوع بیشتر شود.

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره توئیت حسین ماهینی پس از برتری مقابل استقلال با مضمون«سایپا، مطمئنم» عنوان کرد: این شعار گروه خودروسازی است که البته درباره باشگاه و تیم مان هم صدق می کند. همه می دانیم تیم فوتبال ما جزو پنج تیمی است که همیشه در لیگ برتر حضور داشته است. چهار بار قهرمان ایران شده ایم. سایپا باشگاه باشخصیتی است که برای فوتبال ایران سازندگی داشته و باید دید از زمانی که این گروه وارد فوتبال ایران شده از طریق باشگاه چند بازیکن پرورش داده و به فوتبال کشورمان و تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس تحویل داده است.

صادقی افزود: بازیکن برند باشگاه ما علی قلی زاده است که از 9-8 سالگی وارد سایپا شد. از رده نوباوه‌گان در تمام رده های باشگاه ما و تیم های ملی بازی کرده و الان هم بازیکن تیم ملی و یک لژیونر موفق است‌ که در اروپا خوب بازی می کند. امیدوارم بار دیگر در این زمینه خوب عمل کنیم.

وی در گفت و گو با برنامه «سلام صبح به خیر» درباره اظهارات اخیر پیروز قربانی که سبب دلخوری هواداران استقلال شده است، گفت: قبل از شروع فصل با قربانی صحبت کردیم و وی با لطفش پیشنهاد مرا پذیرفت و اکنون به ما کمک می کند. پیروز علیه استقلال صحبت نکرد و فقط گفت «تیمی که چهار دوره متوالی قهرمان شده و دو بار به فینال آسیا رفته قابل احترام است. پرسپولیس از لحاظ فنی شرایط خوبی دارد و ما به عنوان مربی باید مسائل را فنی نگاه کنیم. نباید به حواشی کاری داشته باشیم».

سرمربی تیم سایپا اضافه کرد: برخی از این اظهارات قربانی خوش شان نیامد اما وی صادقانه حرف زد و سعی نکرد به شکلی صحبت کند که برخی خوش شان بیاید یا نیاید. باید به پرسپولیس احترام بگذاریم زیرا در چهار سال گذشته خوب کار کرده است. فکر می کنم هواداران هر تیمی به دلیل تعصب به تیم شان سعی می کنند فقط نکات مثبت آن را بگویند اما به عنوان مربی باید دیدگاه مان متفاوت باشد و فنی تر نگاه کنیم.

صادقی درباره لزوم حمایت مدیران باشگاه سایپا از خودش گفت: سال گذشته حمایت خیلی خوبی از من شد. نتایج مان خوب نبود و روز آخر در لیگ ماندیم اما مدیرعامل باشگاه و گروه خودروسازی از من حمایت کردند. امسال هم با صحبت های انجام شده بار دیگر کار را به من دادند. البته فصل قبل شیب جوانگرایی‌مان خیلی تند و تعداد بازیکنان جوان‌مان بیشتر بود که باعث شد در بازی‌های زیادی ضربه بخوریم. امسال ضمن حفظ روند جوانگرایی تعدادی بازیکن باتجربه اضافه کردیم اما تعداد نفرات جوان‌مان کمتر هستند. این جوان‌ها امسال باتجربه تر شده اند زیرا سابقه یک سال بازی در لیگ برتر دارند. این امر به بهتر بازی کردن‌شان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امسال 4-3 بازیکن باتجربه مثل حسین ماهینی، محسن مسلمان، رضا علیاری و فریبرز گرامی را جذب کردیم که همگی خوب کار کردند. نفراتی مثل صادق بارانی و حسین منادی هم عملکردشان کنار این بازیکنان بهتر شده است. نفرات باتجربه در داخل و بیرون زمین خیلی به جوان‌ها کمک می‌کنند و فوتبالیست جوان باید خیلی از مسائل را بیرون زمین یاد بگیرد.

سرمربی سایپا درباره آخرین وضعیت آسیب‌دیدگی محسن مسلمان توضیح داد: وی در دیدار با صنعت نفت مصدوم شد و اکنون شرایط بازی کردن ندارد. امیدوارم در هفته‌های آینده بهتر شود و بتواند به ما کمک کند.

صادقی درباره عملکرد خوب حسین منادی در این فصل که سبب شده برخی به وی لقب یاشین بدهند، اظهار داشت: حسین از 17 سالگی وارد باشگاه سایپا شد. یک نیم فصل از جمع ما جدا شد و به شهرخودرو رفت اما دوباره بازگشت. منادی هم محصول باشگاه خودمان است که امسال خیلی خوب کار می‌کند. امیدوارم این روند را ادامه بدهد.

وی افزود: سه بازیکن تیم ما به دلیل شرایط سنی خوب و جوانی‌شان می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند اما نظر سرمربی تیم ملی هم اهمیت دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها