غلامعلی جعفرزاده‌ ایمنی، نماینده سابق مجلس در یادداشتی نوشت:

آقای نماینده مجلس، فقط یک عذرخواهی ساده!

یک نماینده سابق مجلس در واکنش به ماجرای سیلی‌خوردن سرباز راهور از نماینده مجلس در یادداشتی نوشت: انسان جایزالخطا است اما کوچک کردن مسئله و دروغ گفتن و تکذیب کردن، درد را مضاعف می‌کند. یک عذرخواهی ساده می‌توانست مشکل را حل کند.

آقای نماینده مجلس، فقط یک عذرخواهی ساده!
کد خبر: 460873
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۳:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفرزاده‌ ایمنی، نماینده سابق مجلس در واکنش به ماجرای سیلی‌خوردن یک سرباز راهور از یک نماینده مجلس در یادداشتی نوشت: از زمان روی کار آمدن مجلس یازدهم، نمایندگان رویه بد اخلاقی و هتاکی به دولت را پیش گرفتند، مجلسی که دوبار از سوی رهبر انقلاب تذکر گرفته است درحال تبدیل شدن به یک نهاد قانون‌گریز است.


نماینده مجلس بودن، فشار روانی و اجتماعی بسیار بالایی دارد و مسلما باید افرادی بر این کرسی تکیه زنند که ظرفیت‌های توان اجرایی و عملیاتی، هوش، ذکاوت و سواد بالایی داشته باشند تا بتوانند فشار را جرح و تعدیل کنند.

استفاده از آدم‌های کوچک در کرسی‌های مهم، یکی از مشکلات کشور است. یعنی پوشاندن کت به تن افرادی وقتی آن کت اندازه آنها نیست. متاسفانه برخی از دوستان پارلمان، قد و قواره‌شان در این اندازه نیست. پرخاشگری، تندخویی و نداشتن منطق، ناشی از کوچک بودن آنان است.

بخش اعظمی از خط قرمزهایی که در نظام، مانند شورای نگهبان، گذاشته شده است، موجب بیرون ماندن بخش قابل توجهی از نخبگانی که تحمل فشار دارند، شده است و متاسفانه آدم‌های کوچک در این مناسب قرار گرفته‌اند.

سیلی این آقای نماینده مجلس بر گوش آن سرباز، سیلی‌ای در گوش ملت بوده است که به جای عذرخواهی، توجیه و بیانیه می‌دهند.

به طور مثال، آقای زیباکلام از آقای معتضد رسما عذرخواهی کرد. انسان جایزالخطا است اما کوچک کردن مسئله و دروغ گفتن و تکذیب کردن، درد را مضاعف می‌کند. یک عذرخواهی ساده می‌توانست مشکل را حل کند.

استفاده از آدم‌های کوچک بر کرسی‌های بزرگ، خسارت‌های زیادی را به کشور وارد کرده است. یکی از آن‌ها همین اتفاق اخیر است. تمام فضای مجازی مشغول این مسئله بود و از همه دردآورتر این است که یک نماینده مجلس، حاضر به عذرخواهی از یک سرباز بی‌پناه مظلوم نشد و همچنان بر مواضع خود تاکید دارد.

انتظار جامعه از دستگاه‌های نظارتی که به عنوان فیلتر عمل می‌کنند، این است که از ورود آدم‌های کوچک نیز در کنار سخت‌گیری‌هایشان جلوگیری کنند. باید اجازه دهند که نخبگان جامعه نقد کنند و الزاما این افراد، دشمن کشور نیستند، اتفاقا دوستان خوبی نیز برای نظام هستند.

شورای نگهبان اجازه دهد منتقدانی که رهبری را قبول دارند، در نظام بمانند. این افراد می‌توانند به کشور خدمت کنند. یک نفر با 4 هزار رای می‌خواهد برای 80 میلیون نفر تصمیم‌گیری کند. مردم اصلا این افراد را به عنوان نماینده خود قبول ندارند زیرا آنان نماینده واقعی اکثریت نبوده و نماینده اقلیت‌اند.

باید فضایی ایجاد شود که بیشتر از نخبگان جامعه و افرادی که قد و قواره‌شان به کرسی‌شان بخورد، استفاده شود.

مثلا فردی می‌آید و فرد شریف دیگری را ضدانقلاب خطاب می‌کند. رسانه‌های ما نیز که می‌توانند در سلامت کشور تاثیرگذار باشند، این فرد را ضدانقلاب معرفی می‌کنند. این‌ها نشان می‌دهد که این افراد، اشرافی بر این موضوعات ندارند.

غلامعلی جعفرزاده ایمنی، نماینده سابق مجلس

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها