قیمت سکه 140 هزار تومان ارزان شد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (دوشنبه) با کاهش 140 هزار تومانی نسبت به دیروز (یکشنبه، پنجم بهمن) 10 میلیون و 660 هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه 140 هزار تومان ارزان شد
کد خبر: 460877
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۳:۴۳:۴۴

اعتمادآنلاین| ساعت 13 و 45 دقیقه امروز (6 بهمن‌ماه) ارزش سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به 10 میلیون و 660 هزار تومان رسید، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و 800 هزار تومان و سکه یک گرمی هم در برابر 2 میلیون و 250 هزار تومان معامله شد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 63 هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون 605 هزار تومان رسید.

انس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و 856 دلار و 23 سنت فروخته شد.

به گزارش ایرنا، از سه‌شنبه هفته گذشته (30 دی ماه) تاکنون قیمت سکه با باقی ماندن در کانال 10 میلیون تومانی، هر روز با افزایش یا کاهش مواجه شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد هفته‌های گذشته قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند کاهشی داشت و سیر نزولی قیمت ارز روی بازار طلا موثر بود.

همچنین افزایش قیمت انس جهانی طلا باعث شده تا قیمت سکه در بازار ایران با وجود ثبات نرخ دلار با رشدی نسبی همراه شود. این در شرایطی است که کارشناسان افت بیشتر انس جهانی طلا در هفته‌های آینده را پیش‌بینی کرده‌اند. کاهش ریسک‌های بین‌المللی پس از پذیرش شکست دونالد ترامپ و معرفی جو بایدن به عنوان رییس‌جمهوری قانونی آینده آمریکا نیز بر این روند تاثیرگذار بوده است.

علاوه براین انتظار می‌رود با آغاز توزیع واکسن کرونا و بهبود شرایط اقتصادی در ماه‌های آینده، میزان استقبال از طلا به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها