کد خبر: 460887
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۴:۲۸:۴۴
| |

بعید است دونالد ترامپ دعوت دیگری از نشست داووس دریافت کند

دونالد ترامپ را از توییتر بیرون کردند و حالا هم به دنبال بیرون کردنش از نشست داووس هستند.

بعید است دونالد ترامپ دعوت دیگری از نشست داووس دریافت کند
کد خبر: 460887
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۴:۲۸:۴۴

اعتمادآنلاین| به نوشته بلومبرگ، کلاوس شواب، مدیر اجرایی و موسس نشست جهانی اقتصاد داووس گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا بعید است که بار دیگر به نشست اقتصادی داووس، سوئیس دعوت شود.

وی در پاسخ به سوالی از سوی ان.زد.زد آم سونتاگ که آیا یک دعوت دیگر برای ترامپ به منظور شرکت در نشست اقتصادی داووس ارسال می‌شود یا خیر، گفت: باید به یک اتاق آرام بروم و در مورد آن فکر کنم و اگر بیرون آمدم، پاسخ احتمالا نه خواهد بود.

نشست سال جاری میلادی رو در روی داووس که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد، قرار است در مه و در سنگاپور برگزار شود و مدیر اجرایی این نشست امیدوار است که این نشست انجام شود.

به جای گردهمایی سنتی در ژانویه، یکسری نشست‌هایی به صورت مجازی از امروز (دوشنبه) آغاز به کار می‌کند.

این نشست‌ها شامل گفت‌وگو میان شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می‌شود.

شواب می‌گوید، از دعوت ترامپ برای نشست ژانویه 2020 به داووس پشیمان نیست و ادامه داد: این نشست از شخصیت‌های فردی دعوت نمی‌کند بلکه سعی می‌کند تصمیم گیرندگان را توانمند سازد تا به صورت نمایندگی در داووس شرکت کنند. ما به این دلیل از رئیس جمهوری آمریکا دعوت می‌کنیم چون او بی‌شک یکی از شخصیت‌های تعیین کننده در جهان است.

وی در پاسخ به اینکه آیا جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا می‌تواند در نشست سنگاپور یا در نشست سال آتی میلادی شرکت کند، گفت: همیشه می‌توان امید داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها