کردهای سوریه:

حمله احتمالی ترکیه جنگی بی‌پایان خواهد بود

اداره خودمختار کردها در شمال و شرق سوریه اعلام کرد حمله احتمالی ترکیه به این مناطق فاجعه‌بار خواهد بود و نیروهای کرد به هرگونه حمله‌ای پاسخ خواهند داد.

حمله احتمالی ترکیه جنگی بی‌پایان خواهد بود
کد خبر: 460923
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۶:۰۰:۰۱

اعتمادآنلاین| زیدان العاصی، رئیس مشترک دفتر امور دفاعی در اداره خودمختار شمال و شرق سوریه درباره مقدمه‌چینی ترکیه برای حمله به شهرک «دیرک» در شمال و شرق سوریه و شهرستان «شنکال» در «باشور» گفت: ترکیه از زمان آغاز بحران سوریه حملاتش را متوقف نکرده است.

این حملات با تشکیل اداره خودمختار کردها در شمال و شرق سوریه افزایش یافت. بعید نیست که ترکیه حمله‌ای را به این منطقه انجام بدهد. هرگونه حمله ترکیه به معنای جنگ جدید بی‌پایانی است که نتایجش برای سوریه و منطقه فاجعه‌بار خواهد بود.

وی افزود: تصمیم ترکیه برای حمله به شهر دیرک و شنکال یک مساله بسیار خطرناک است. تجاوز ترکیه به منزله یک فاجعه خواهد بود. در صورتی که ترکیه حمله‌ای انجام دهد جنگ تنها به دیرک محدود نخواهد شد بلکه جنگی نامحدود در تمام مرزها از دیرک تا عفرین خواهد بود.

العاصی گفت: حمله به دیرک اگر اتفاق بیفتد با موافقت نیروهای عراقی و ائتلاف عربی خواهد بود. چنین حمله‌ای بدون چراغ سبز عراق برای ورود به این منطقه ممکن نیست برای همین می‌توانیم به این مساله اشاره کنیم که ائتلاف بین‌المللی پایگاه‌هایی در دیرک دارد.

وی گفت: ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا، روسیه و دولت دمشق باید به مسؤولیت‌های خود برای مقابله با تجاوز جدید ترکیه عمل کنند.

دولت سوریه اگر می‌خواهد وضعیت جغرافیایی را حفظ کند باید مانع این حملات شود اما اگر دولت سوریه با روسیه و ترکیه علیه اداره خودمختار تصمیم بگیرند نتایج منفی برای کل سوریه خواهد داشت و به ضرر وحدت سوریه است.

العاصی گفت: نیروهای نظامی در شمال و شرق سوریه به حمله احتمالی ترکیه پاسخ خواهند داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها