بیش از 4 هزار داعشی در عراق حضور دارند

اطلاعات موثقی که ما در اختیار داریم، نشان می‌دهد که حدود چهار هزار تروریست داعشی از خاک سوریه و از طریق خودروهای نظامی آمریکا با پوشش پرچم آمریکا وارد عراق شده‌اند.

بیش از 4 هزار داعشی در عراق حضور دارند
کد خبر: 460939
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۲۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از هشدار سخنگوی جنبش نجباء درباره طرح‌های تروریست‌های تکفیری و حامیان‌شان برای هدف قرار دادن عتبات عالیات، منابع عراقی هم درباره عملیات‌های تروریستی احتمالی در عراق هشدار دادند. منابع عراقی اعلام کردند بازجویی‌های امنیتی از یکی از تروریست‌های داعشی حاکی از حضور چندین عامل انتحاری در عراق است که منتظر صدور دستور برای اجرای مأموریت هستند. براساس اطلاعاتی که در این زمینه به دست آمده است ،از مناطق‌الشعله، الوزیریه، القاهره و نیز قهوه‌خانه‌ها و بازارهای عمومی به‌عنوان مکان‌های احتمالی که در آن‌ها عملیات‌های انتحاری انجام خواهد شد نام برده شده است.در همین زمینه صباح العکیلی، کارشناس امنیتی فاش کرد نظامیان آمریکایی تا پایان سال‌2020، حدود چهار هزار تروریست داعشی را با خودروهای حامل پرچم آمریکا به عراق منتقل کردند.


این کارشناس امنیتی که با المعلومه گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد نیروهای امنیتی عراق اجازه بازرسی خودروهای نظامی آمریکا را ندارند.


العکیلی تاکید کرد ما قبلا درباره افزایش عملیات تروریست‌های داعشی در برخی استان‌ها از جمله صلاح‌الدین و نیز تمام مناطق نزدیک به بغداد هشدار داده بودیم، ولی فرماندهان امنیتی نتوانستند این گروه‌ها را مهار کنند.


وی افزود اطلاعات موثقی که ما در اختیار داریم، نشان می‌دهد که حدود چهار هزار تروریست داعشی از خاک سوریه و از طریق خودروهای نظامی آمریکا با پوشش پرچم آمریکا وارد عراق شده‌اند.


این کارشناس تصریح کرد با ادامه حضور نظامیان آمریکایی، عراقی‌ها نمی‌توانند داعش را نابود کنند و حملات به نیروهای امنیتی و حشدالشعبی همانند حمله روز گذشته داعشی ها در شرق صلاح‌الدین ادامه خواهد یافت. بغداد پنج‌شنبه گذشته شاهد دو انفجار انتحاری تروریستی همزمان در میدان الطیران در مرکز شهر با استفاده از کمربند انفجاری بود که به کشته شدن 32‌شهروند عراقی و زخمی شدن 110‌نفر دیگر منجر شد که گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت.

منابع خبری عراقی همچنین از دریافت اطلاعاتی مبنی بر احتمال هدف قرارگرفتن پایتخت و تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه بین‌المللی بغداد برای مقابله با هرگونه وضعیت اضطراری خبر دادند. حالا در بغداد علاوه بر عملیات تفتیش و بازرسی با استفاده از تجهیزات در مسیر ویژه ورودی به فرودگاه، هم‌اکنون تفتیش و بازرسی افراد و خودروها با نیروی انسانی نیز انجام می‌شود. رسانه‌ها همچنین از اقدام‌های امنیتی بی‌سابقه در بغداد و مسدود شدن اغلب راه‌های نزدیک به منطقه سبز خبر داده‌اند.

منبع: صبح نو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها