دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی گیلان افتتاح شد

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی و معاون آموزشی جهاددانشگاهی افتتاح شد.

دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی گیلان افتتاح شد
کد خبر: 460959
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۹:۴۲:۴۰

اعتمادآنلاین| دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی و معاون آموزشی جهاددانشگاهی افتتاح شد.

عباس علیزاده امروز در حاشیه افتتاحیه دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی گیلان گفت: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نقاط قوت فراوانی، نظیر شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های استان دارد.

وی افزود: به منظور اجرای و پیاده سازی این طرح، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره‌مندی از شبکه های افقی و عمودی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: مطالعات و بررسی‌ها بیان‌گر آنست که اجرای مشاغل خانگی براساس الگوهای گذشته با مشکلات و موانع زیادی نظیر کم توجهی به توسعه فعالیت های شبکه‌ای، راهنمایی، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، تنوع شیوه های آموزشی، اتصال به بازار، توسعه رشته‌های نوین، توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی، هدفمندی حمایت ها، در فرآیند فعلی مشاغل خانگی مواجه است. به همین دلایل در الگوی جدید نواقص و حلقه‌های مفقوده شناسایی و مورد بازنگری قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از سوی دیگر، مطالعات موجود نشان می‌دهد که مشاغل خانگی در کمک به افزایش توان اقتصادی خانوارها بویژه اقشار کم درآمد موثر است.

طرح توسعه مشاغل خانگی موجب تجمیع ظرفیت های خرد تولید و اشتغال استان می شود

یونس رنجکش مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان، نیز در این افتتاح با اشاره به اثرات اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یادآور شد: با توجه به اینکه طرح توسعه مشاغب خانگی در راستای توانمندسازی جامعه اشتغال خرد و خانگی طراحی شده است، می توان گفت که این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به محصولات تولیدی، بازار فروش و پویایی اقتصاد دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های آموزشی در جهاددانشگاهی استان و میزان علاقمندی متقاضیان برای شرکت در دوره های آموزشی جهاددانشگاهی گفت: یکی از حلقه های مفقوده اشتغال  های خرد، در نظر نگرفتن بازار هدف است که خوشبختانه جهاددانشگاهی در این بخش پیشقدم شده است تا بتواند آموزش های مهارتی لازم برای جامعه هدف را با توجه به ظرفیت های آموزشی موجود در این سازمان اجرایی کند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان توجه به کیفیت آموزشی و مهارت آموزی در اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با اجرای این طرح ظرفیت های خرد تولید و اشتغال استان تجمیع خواهد شد.

رنجکش تسهیلگری در روند صدور مجوزها، آموزش، پشتیبانی های تسهیلاتی و ... را از سیاست های حمایتی استانداری گیلان برشمرد و افزود: افتتاح دبیرخانه در هماهنگی میان دستگاه های اجرایی و جامعه برای توسعه مشاغل خانگی موثر است.

توانمندسازی 2100 نفر در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در گیلان

میرمسلم رهبر هاشمی، معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان نیز در این افتتاح اظهار کرد: دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی با هدف شناسایی، توانمندسازی، مشاوره و اتصال به بازار راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی در 31 استان و براساس انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت کار اجرا شده است و جهاددانشگاهی به عنوان مجری این طرح است، گفت: در قالب اجرای این طرح بیش از 54 هزار نفر در سطح کشور در حوزه مشاغل خانگی توانمند می شوند که از این تعداد سهم استان گیلان 2100 نفر است که خوشبختانه این ظرفیت در استان تکمیل شده است.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان، راهنمایی و مشاوره متقاضیان مشاغل خانگی جهت ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی، اطلاع رسانی، تبلیغات در خصوص قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، هماهنگی و تشکیل جلسات تخصصی با حضور کلیه دستگاه های اجرایی و بانک های عامل و ... از وظایف دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی است.

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی استان گیلان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی، معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی افتتاح شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها