باید منتظر آینده باشیم تا تکلیف اجماع اصلاح‌طلبان مشخص شود 

‌یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برخی شخصیت‌ها که در لیست اجماع‌ساز نیستند برای همکاری با نهاد اجماع‌ساز قول مساعد داده‌اند.

باید منتظر آینده باشیم تا تکلیف اجماع اصلاح‌طلبان مشخص شود 
کد خبر: 460969
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۰۶:۴۸:۵۳

اعتمادآنلاین| حسین کمالی، عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، در رابطه با لیست اجماع ساز اصلاح طلبان گفت: در مورد انتخاب و انتشار لیست اعضای حقیقی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان بررسی های مفصلی ظرف ماه های گذشته صورت گرفته و بر اساس آن، نظرات صاحبان اندیشه و کارشناسان در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کسب شده است و پس از آن بر اساس شیوه نامه ها و آیین نامه های مصوب، 5 نفر از طرف احزاب انتخاب شده و 4 نفر نیز بعنوان منتخب خاتمی جمعا 9 نفر کار انتخاب اشخاص حقیقی را انجام رساندند. از مجموعه 361 نفر اسامی مطرح شده هشتاد نفر در مرحله نخست برگزیده شده و پس از آن 51 نفر از میان آنان انتخاب شدند و از بین 51 نفر انتخاب شده 39 نفر برگزیده شده و باقی ماندند و به مرحله نهایی راه یافتند و پس از آن 35 نفر برگزیده شده و به شورای هماهنگی معرفی شدند تا در کنار دبیران کل احزاب به عنوان مشاور قرار گرفته و نقش آفرینی داشته باشند.

او افزود: به نظر می رسد برخی از شخصیت های ملی شناخته شده که به دلایل گوناگون از حضور در صحنه برنامه ریزی و اجرا استنکاف ورزیدند، چهره های ملی شاخصی بودند که می توانستند بر ظرفیت های موجود بیفزایند اما به دلیل بیماری یا دلایل دیگر از حضور در مجموعه امتناع جستند.

کمالی تصریح کرد: علیرغم برخی ایراداتی که بر شیوه های انتخاب و یا برخی از اشخاص تایید شده وارد شده است آنها مورد پذیرش اکثریت گروه 9 نفره قرار گرفته و به تایید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات رسیدند.

او اضافه کرد: در جلسه آتی پس از ارائه گزارش گروه 9 نفره که به صورت جامع ارائه خواهد شد در مورد شیوه های آغاز به کار مجموعه جدید و روش انتخاب اعضای هیئت رئیسه تصمیم اتخاذ خواهد شد. بنابراین به نظر می رسد مجموعه جدید بتواند خلا موجود در جامعه اصلاح طلبان را پر کرده و درصورتی که برگزار کنندگان انتخابات، انتخاباتی رقابتی را در دستور کارخود قرار دهند و کاندیداهای مورد نظر اصلاح طلبان مورد پذیرش دستگاه های نظارتی واقع شوند، انتخاباتی پرشور و با حضور اکثر مردم شکل گرفته و جهانیان شاهد مردم سالاری در کشورمان خواهند بود.


کمالی خاطرنشان کرد: در مورد نتیجه کار نهاد اجماع ساز به نظر می رسد باید منتظر ماند که در آینده چه اتفاقی افتاده و چه نتیجه ای گرفته می شود.

او اضافه کرد: طبیعتاً ما با این برداشت که مجموعه مذکور می تواند، خلا موجود را پر کند وارد صحنه شده ایم اما آنچه که در عالم واقع اتفاق می افتد و سرنوشت انتخابات و آینده سیاسی کشور را مشخص می کند، بعدا معلوم خواهد شد.

کمالی یادآور شد: در مورد عدم حضور برخی از شخصیت ها مانند موسوی خوئینی ها و یا نوری و یا موسوی لاری به نظر می رسد خود آنها باتوجه به شرایط و وضعیتی که وجود دارد از پذیرش این مسئولیت به صورت مستقیم و اجرایی سرباز زده اند اما وعده همکاری و مساعدت در همه زمینه ها را به دوستان ما داده اند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها