حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور:

محدودیت ترددها و اجتماعات مردمی بیشترین اثر را در کنترل کرونا داشته‌اند

رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: دو فاکتور محدودیت ترددها و اجتماعات مردمی بیشترین اثر را در کنترل بیماری داشته‌اند.

محدودیت ترددها و اجتماعات مردمی بیشترین اثر را در کنترل کرونا داشته‌اند
کد خبر: 461042
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۰:۱۳:۵۰

اعتمادآنلاین| حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در پنجاه و پنجمین نشست کمیته که با حضور ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در محل وزارت کشور برگزار شد با تشریح اینکه روند نزولی بیماری طی ماه‌های اخیر گویای درستی مسیر فعالیت دستگاه‌های فعال در کنترل این بیماری است، گفت: باید با رصد دقیق بیماری و اثربخشی سیاست‌های اتخاذ شده، بتوانیم روند کنترلی بیماری را در کشور حفظ و در نهایت این بیماری منحوس را در کشور ریشه‌کن سازیم.

وی با بیان اینکه تجربه بیماری نشان داد که دو فاکتور محدودیت ترددها و اجتماعات مردمی بیشترین اثر را در کنترل بیماری داشته‌اند، گفت: باید با نگاهی هوشمند تلاش کنیم جریان مهم سفر را کنترل کنیم و اجازه ندهیم بیماری از شهری به شهر دیگر منتقل و سرایت شود.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی کرونا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نقش موثر و مثبت مردم در روند مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مردم عزیز کشورمان همراهی بسیاری عالی و موثری در کنترل بیماری داشتند که جا دارد کمال تقدیر و تشکر را از شهروندان عزیز کشورمان داشته باشیم.

ذوالفقاری در این‌خصوص یادآور شد: باید روند محدودیت‌ها به سمتی برود که کمترین آسیب را به حوزه اقتصادی و کسب و کار مردم عادی بزند.

وی به اظهارات وزیر کشور در نشست استانداران سراسر کشور در خصوص در پیش بودن ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تاکید وزیر کشور بر این است که باید کاری کنیم که روند بیماری در کشور طی ماه‌های آتی به سمتی برود که دیگر مجبور به اعمال محدودیت‌های اضافی نباشیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی کرونا تصریح کرد: یکی از پیشنهادات کمیته به ستاد ملی کرونا با توجه به در پیش بودن ایام نوروز این است که خود کمیته بتواند با بررسی جمیع شرایط اقتصادی و اجتماعی نسبت به شرایط کرونایی کشور با تایید وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه تصمیم‌گیری کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها