کد خبر: 461100
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۲:۴۴:۱۹
| |

آخرین اخبار از روند خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال

مهدی علی نژاد معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، گفت: خصوصی سازی فرایند پیچیده ای است و اقدامات زیادی هم صورت گرفته که این دو باشگاه وارد بازار سرمایه شوند. روز گذشته جلسه معارفه پرسپولیس و هیات پذیرش فرابورس انجام شد که این خبر خوبی است. برای 14 بهمن هم جلسه مشابه آشنایی برای استقلال انجام خواهد شد. اینها اقداماتی برای ورود به بازار سرمایه است. 

آخرین اخبار از روند خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال
کد خبر: 461100
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۲:۴۴:۱۹

اعتمادآنلاین| مهدی علی نژاد در مجمع نجات غریق، اظهار داشت: در ابتدا به آقای حیدری تبریک می‌گویم. برای مسیر 4 ساله ای که در پیش دارد، آرزوی توفیق دارم. امیدوارم هماهنگی خوبی با کمیته و وزارت داشته باشند.


وی افزود: این فدراسیون به دلیل ارتباط داشتن با جان آدمها، فدراسیون مهمی است. متاسفانه به دلیل وجود کرونا برای معیشت ناجیان و حتی استخرداران دچار مشکلاتی شدند که نزدیک 480 میلیارد تومان آنها ثبت کردند و کمک خواستند که بخشی انجام شده و بخش دیگر در حال انجام است.


معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش افزود: در سالهای گذشته زحمات زیادی توسط آقای میرسلیم و نوری کشیده و کارهای بزرگی انجام شد. یقین دارم که حیدری هم این راه را ادامه خواهد داد.

علی‌نژاد همچنین در حاشیه مجمع امروز، عنوان کرد: امروز انتخابات نجات غریق برگزار شد. 3 کاندیدا انصراف دادند و حیدری هم 27 رای کسب کرد. با توجه به اینکه او در 2-3 سال اخیر دبیر و نایب رئیس بوده، شناخت خوبی از مجموعه دارد. علاقمندی مجمع به او هم به خاطر شناخت 3 ساله بود.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره معرفی اعضای هیات مدیره پرسپولیس و اینکه 4 عضو غیر فوتبالی هستند، یادآور شد: هیات مدیره با کمیته فنی فرق می‌کند و الزامی ندارد حتما فوتبالیست‌ها عضو هیات مدیره شوند. در دنیا هم خیلی از اعضای هیات مدیره کسانی نیستند که خودشان فوتبالیست بوده باشند. کار فنی برعهده کمیته فنی است. اداره باشگاه چارچوبی دارد و ما کسانی را استفاده می‌کنیم که بتوانند در حوزه‌های مدیریتی کمک کنند.

وی درباره خصوصی سازی سرخابی ها و اینکه قرار بود در دی ماه این اتفاق رخ دهد اما چنین موضوعی صورت نگرفت، تصریح کرد: واقعا خصوصی سازی فرایند پیچیده ای است و اقدامات زیادی هم صورت گرفته که این دو باشگاه وارد بازار سرمایه شوند. روز گذشته جلسه معارفه پرسپولیس و هیات پذیرش فرابورس انجام شد که این خبر خوبی است. برای 14 بهمن هم جلسه مشابه آشنایی برای استقلال انجام خواهد شد. اینها اقداماتی برای ورود به بازار سرمایه است.

علی نژاد ادامه داد: ما کارهای زیادی انجام دادیم. اقدامات متعددی برای افزایش سرمایه 2 باشگاه انجام شد که دو استادیوم ورزشی به نام آنها شد. نزدیک به 710 میلیارد تومان برای هر دو باشگاه افزایش سرمایه داشتیم که در مجمع فوق العاده آنها به تصویب رسید و هیات پذیرش هم آنها را تایید کرد. برند باشگاه ها قیمت گذاری شد. موضوعات مالی شفاف شد و برنامه‌ها نوشته و بارگذاری شده است. به همین دلیل جلسه روز گذشته پرسپولیس انجام شد. بعد از جلسه آشنایی و معارفه، به هیات پذیرش وقت داده می‌شود تا پرونده برای بحث پذیرش بررسی شود.

وی درباره اینکه آیا 30 درصد سهام باشگاه واگذار می‌شود، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم 30 درصد باشد. معمولا 10 تا 15 درصد برای کشف قیمت واگذار می‌شود. این بر عهده هیات پذیرش و خصوصی سازی است. از اینجا به بعد در اختیار وزارت ورزش نیست.

علی نژاد در خصوص انتخابات فدراسیون شطرنج و اتومبیلرانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 6 ماه گذشته، باید در شطرنج ثبت نام مجدد انجام دهیم. در مورد اتومبیلرانی هنوز وضعیت صلاحیت نامزدها مشخص نشده است. اگر در بازه زمانی 6 ماهه تعیین تکلیف شود، بلافاصله انتخابات را برگزار می‌کنیم.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به سوال مبنی بر حواشی باشگاه پرسپولیس بین رسول پناه و گل‌محمدی، عنوان کرد: عملا به جابه جایی رسول پناه انجامید.

علی نژاد درباره تایید صلاحیت نامزدهای فدراسیون فوتبال عنوان کرد: مرجع تایید صلاحیت وزارت ورزش نیست و ما نقشی نداریم.

وی در پاسخ به اینکه انتخاب صدری به خاطر بدهی پرسپولیس به همراه اول بوده، گفت: به هیچ وجه اینطور نیست. صدری از مدیران خوشنام حوزه مخابراتی و علاقمند به پرسپولیس است. به خاطر سالها مدیریت در حوزه کلان و مدیر اقتصادی بزرگ، می‌تواند برای درآمدزایی کمک کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها