رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

تکلیف آرادکوه تا پایان این دولت روشن می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از تعیین تکلیف مجتمع دفع و ‌پردازش ‌پسماند آرادکوه به‌منظور کاهش شدت بوی نامطبوع جنوب شهر تهران تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

تکلیف آرادکوه تا پایان این دولت روشن می‌شود
کد خبر: 461135
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۴:۲۵:۴۴

اعتمادآنلاین| عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در یک گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به افزایش وسعت مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: حدود 680 هزار هکتار به وسعت مناطق چهارگانه اضافه شده است و وسعت این مناطق به حدود 19 میلیون و 100 هزار هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: در مجموع در دولت تدبیر و امید بیش از 2 میلیون و 100 هزار هکتار بر وسعت مناطق چهارگانه افزوده شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: در جلسه شورای عالی محیط زیست تکلیف ‌پسماندها و سرمایه‌گذاری‌ها و ضوابط اجرایی آن مشخص و پیشنهادات هماهنگ شده سازمان حفاظت محیط زیست با دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های نفت، نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و صمت تصویب شد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: گزارش تفصیلی در مورد بوی نامطبوع جنوب شهر تهران در شورای عالی محیط زیست ارائه و قرار شد تا از شدت بوی نامطبوع کاسته شود و مذاکراتی با شهرداری صورت گیرد تا در مورد آراد کوه تصمیم نهایی گرفته شود چراکه بررسی‌هایی که شهرداری انجام داده است نشان می‌دهد 22 درصد بوی نامطبوع جنوب شهر تهران مربوط به آرادکوه است اما بررسی‌های سازمان حفاظت محیط زیست نشان می‌دهد بیش از 45 درصد بوی نامطبوع جنوب شهر تهران به آرادکوه مرتبط است.

کلانتری در پایان گفت: رییس جمهوری نیز دستور داده‌اند در شش ماهه باقی مانده از دولت دوازدهم این مساله قطعی شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها