کد خبر: 461152
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۵:۲۲:۱۴
| |

ریاست ایران بر شورای حکام اپدیم برای چهارمین بار

پنجمین اجلاس شورای حکام مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا(اپدیم) وابسته به (اسکاپ) با حضور دکتر آرمیدا آلیسجابانا معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی اسکاپ و نمایندگان کشور های عضو به صورت مجازی برگزار شد.

ریاست ایران بر شورای حکام اپدیم برای چهارمین بار
کد خبر: 461152
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۵:۲۲:۱۴

اعتمادآنلاین| شورای حکام اپدیم در این نشست جمهوری اسلامی ایران را به عنوان رییس شورای حکام مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا(اپدیم) برگزید .

همچنین اعضای شرکت کننده ، دکتر سید حمید پور محمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور را عنوان رییس این اجلاس و ترکیه را به عنوان نایب رییس شورای حکام اپدیم انتخاب کردند.

در پنجمین اجلاس شورای حکام اپدیم برنامه استراتژیک اپدیم، مقررات و رویه های کاری مرکز و برنامه دوسالانه مرکز به تصویب شورا رسید. همچنین مقرر شد بر اساس توافق به عمل آمده، ششمین اجلاس شورای حکام مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا(اپدیم) در ترکیه برگزار شود.

دکتر پورمحمدی رییس شورای حکام اپدیم در این اجلاس با اشاره به جایگاه کاهش مخاطرات بلایا در تدوین برنامه های توسعه و اهمیت همکاری های کشورهای عضو اسکاپ در مواجهه با همه گیری ویروس کوید-19، خواستار توسعه همکاری های منطقه ای و بین المللی برای کاهش آثار بلایای طبیعی شد.

وی با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجارب ارزشمندش در مقابله با بلایا به کشورهای منطقه، خواستار توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی منطقه ای برای مدیریت چالش های مرتبط با بلایا شد.

یادآور می شود فراهم آوری دانش فنی و خدمات مدیریت اطلاعات بلایا و کمک های فنی به 66 کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه برای کاهش مخاطرات بلایای طبیعی مانند زلزله ، سیل و ریزگردها،تبادل تجربه و اطلاعات بلایای طبیعی بر اساس مودالیته همکاری های جنوب-جنوب از فعالیتهای کلیدی اپدیم است .

همچنین این مرکز وابسته به سازمان ملل که مقر آن در تهران است ، تسهیل در انجام مطالعات و تحقیقات و فراهم آوری خدمات آموزشی درباره روش ها و استاندارهای جدید به منظور بهبود مدیریت اطلاعات بلایا و ایجاد مرکزی منطقه ای برای توسعه دانش فنی ایجاد ابزار، فنون و استانداردهای نوین برای مقابله با بلایا به عهده خواهد داشت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها