مجلس سنای آمریکا طرح استیضاح ترامپ را پذیرفت

رسانه‌های آمریکا هم اکنون اعلام کردند که مجلس سنای این کشور طرح استیضاح ترامپ را پذیرفته است. بر اساس اعلام این شبکه‌ها، سناتورها امروز (7 بهمن ماه) برای ایفای نقش به عنوان هیأت‌منصفه در نشست محاکمه ترامپ سوگند یاد می‌کنند.

مجلس سنای آمریکا طرح استیضاح ترامپ را پذیرفت
کد خبر: 461176
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۷:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های آمریکا هم اکنون اعلام کردند که مجلس سنای این کشور طرح استیضاح ترامپ را پذیرفته است.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم اکنون با انتشار خبری فوری اعلام کرد: مجلس سنا طرح استیضاح ترامپ را پذیرفت.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، سناتورها امروز برای ایفای نقش به عنوان هیأت منصفه در نشست محاکمه ترامپ سوگند یاد می کنند.

به گزارش سی ان ان، ترامپ در این طرح به تحریک حمله روز ششم ژانویه به کنگره آمریکا متهم شده است.

این در حالیست که دیروز دوشنبه مجلس نمایندگان آمریکا بندهای دومین استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را تحویل مجلس سنا داد.

پرونده استیضاح ترامپ با اتهام تحریک برای شورش شامگاه دوشنبه به مجلس سنا فرستاده شد تا در جلسات محاکمه‌ای که قرار است از 20 بهمن ماه تشکیل شود، مورد رسیدگی قرار گیرد.

در یورش هواداران «دونالد ترامپ» به داخل ساختمان کنگره همزمان با برگزاری نشست مشترک کنگره برای تأیید آرای الکترال و اعلام پیروزی بایدن در روز ششم ژانویه، دست کم 5 تن از جمله یک مأمور پلیس کشته شدند.

به دنبال رویداد این حادثه، مجلس نمایندگان آمریکا طرح دومین استیضاح ترامپ را به تصویب رساند و قرار است این طرح در مجلس سنا نیز مورد بررسی قرار گیرد.

ترامپ به اولین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل شده که 2 بار از سوی مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها استیضاح می‌شود. البته 10 جمهوریخواه هم به متهم شدن ترامپ بابت تحریک به شورش بعد از سخنرانی جنجالی شش ژانویه او که حمله مرگباری را به کنگره رقم زد، رای مثبت دادند.

سناتورهای جمهوریخواه می‌گویند که محاکمه ترامپ در وضعیتی که او دیگر بر سر کار نیست، ممکن است برخلاف قانون اساسی بوده و این کشور را بیش از پیش دو دسته کند.

در برابر چنین دیدگاهی میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا می‌گوید که هواداران ترامپ با صحبت‌های او تحریک شده اند. در همین رابطه مک‌کانل قطعنامه‌ای که از او می خواست تا کاملا از ترامپ حمایت و استیضاح او را محکوم کند، رد کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها