کد خبر: 461266
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

یک‌سوم از جوانان کشورهای عربی به فکر مهاجرت از کشورهای خود هستند

بر اساس نظرسنجی‌ای که در کشورهای عربی انجام گرفته، بیش از یک‌سوم از جوانان این کشورها گفته‌اند به خاطر یافتن فرصت‌های بهترین برای زندگی و به دلیل شرایط بد اقتصادی کشورشان در اندیشه مهاجرت هستند.

یک‌سوم از جوانان کشورهای عربی به فکر مهاجرت از کشورهای خود هستند
کد خبر: 461266
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس نظرسنجی‌ای که در کشورهای عربی انجام گرفته، بیش از یک‌سوم از جوانان این کشورها گفته‌اند به خاطر یافتن فرصت‌های بهترین برای زندگی و به دلیل شرایط بد اقتصادی کشورشان در اندیشه مهاجرت هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه الدستور در گزارشی در این باره نوشت، پایش نظرات 10 هزار و 841 جوان از کشورهای الجزایر، اردن، لبنان، لیبی، مراکش و تونس نشان می‌دهد بسیاری از آنها شرایط بد اقتصادی کشورهایشان را دلیل اصلی عزم خود برای مهاجرت عنوان می‌کنند.

در این نظرسنجی که به مناسبت دهمین سالگرد بهار عربی صورت گرفت 34 درصد از جوانان لبنانی اظهار کرده‌اند که مایل‌اند به خارج از کشور خود مهاجرت کنند. این اظهارنظر در میان 31 درصد از جوانان تونس، 26 درصد از جوانان اردنی، 19 درصد از جوانان مراکشی و 16 درصد از جوانان الجزایری و لیبی هم صدق می‌کند.

بر اساس این گزارش، نتایج مذکور مربوط به گروه سنی 18 تا 29 سال است در حالی که در میان افراد بالای 30 سال این نسبت بسیار بیشتر است.

محققانی که پاسخنامه‌های این افراد را بررسی کرده‌اند می‌گویند مسائل اقتصادی اصلی‌ترین انگیزه برای مهاجرت است، البته که این جوانان نگرانی خود را از مسائل مهم دیگری همچون ناامنی در لیبی و فساد در لبنان نیز ابراز کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها