کد خبر: 461289
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۱۱:۱۵:۱۵
| |

رئیس جمهوری عراق:

مقابله با تروریسم نیازمند همکاری بین المللی است

رئیس جمهوری عراق با اعلام اینکه جهان و منطقه با چالش های مشترک تروریسم و افراط گرایی مواجهند، خواهان همکاری بین المللی برای مقابله با تروریسم شد.

مقابله با تروریسم نیازمند همکاری بین المللی است
کد خبر: 461289
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۱۱:۱۵:۱۵

اعتمادآنلاین| برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در استقبال از زبیده جلال، وزیر تولیدات صنایع دفاعی پاکستان و هیئت همراه او گفت، تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه دفاعی دو کشور، بهره مندی از مهارت های دو نهاد نظامی و توسعه ظرفیت های نیروهای مسلح عراق ضروری است.

وی افزود، جهان و منطقه با چالش های مشترک تروریسم و افراط گرایی و تشدید تنش هایی که بر امنیت و ثبات جهانی تاثیر می گذارد، روبرو هستند. مقابله با این چالش ها و حفظ امنیت و ثبات بین المللی نیازمند همکاری بین المللی است.

وزیر تولیدات صنایع دفاعی پاکستان هم بر پایبندی کشورش به حمایت از عراق، تحکیم روابط دوجانبه و همکاری نظامی در زمینه توسعه و آموزش نیروهای امنیتی عراق تاکید کرد.

عراق طی روزهای اخیر در معرض خطرناک ترین حملات داعش قرار گرفت؛ این گروه تروریستی یک حمله انتحاری را در مرکز بغداد انجام داد و دهها کشته و زخمی برجای گذاشت و یک حمله مسلحانه دیگر نیز در استان صلاح الدین علیه نیروهای حشد شعبی اجرایی کرد که در اثر آن هم دهها تن کشته و زخمی شدند.

کشورهای عربی و سراسر جهان این حملات را محکوم کردند و عراق نیز در سطح داخلی نسبت به تدوین طرح هایی برای مقابله با این چالش جدید اقدام و تغییرات اساسی در سطح امنیتی و نظامی ایجاد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها