کد خبر: 461297
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۱۱:۳۸:۵۰
| |

نماینده عربستان در سازمان ملل:

حل و فصل مسئله فلسطین بزرگ‌ترین چالش منطقه است

نماینده عربستان در سازمان ملل در سخنانی حل و فصل مسئله فلسطین را بزرگ‌ترین چالش منطقه خواند و گفت که این مسئله در رأس اولویت‌های ریاض قرار دارد.

حل و فصل مسئله فلسطین بزرگ‌ترین چالش منطقه است
کد خبر: 461297
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۱۱:۳۸:۵۰

اعتمادآنلاین| عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل در سخنانی در جریان نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه و مسئله فلسطین اظهار کرد: "عربستان به صلح به عنوان یک گزینه راهبردی پایبند است."

وی افزود: حل و فصل مسئله فلسطین بزرگ‌ترین چالش منطقه برای تحقق ثبات، امنیت، شکوفایی و توسعه است.

المعلمی در ادامه بر موضع ثابت عربستان نسبت به مسئله فلسطین تأکید کرد و گفت که این مسئله در "رأس اولویت‌های" ریاض قرار دارد و عربستان از ملت فلسطین در راستای دستیابی به یک راه حل عادلانه و همه‌جانبه طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و ابتکار عمل صلح عربی که خواستار خروج اسرائیل از اراضی اشغالی 1967 و تشکیل کشور مستقل فلسطین است، "حمایت" می‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تصویب ساخت 800 واحد شهرکی جدید توسط اسرائیل در کرانه باختری را محکوم کرد و گفت که عربستان این اقدام را نقض قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای صلح و راه حل دو کشوری می‌داند.

المعلمی در این باره تصریح کرد: این اقدام نشان می‌دهد که اسرائیل همچنان به تجاوزگری علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد و به درد و رنجی که آنها نسل به نسل با آن مواجه بوده‌اند از غصب اراضی گرفته تا صلب آزادی و آواره کردنشان، بی‌توجه است.

این مقام سعودی در ادامه از جامعه بین‌الملل و شورای امنیت خواست که قاطعانه دربرابر این سیاست‌های اسرائیل بایستند و روند صلح را پیش ببرند تا توافقی حاصل شود که حق و حقوق مشروع ملت فلسطین را به آنها بازگرداند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها