کد خبر: 461405
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

قوانین حمل پول نقد در سفر هوایی به خارج از کشور

مسافرت هوایی به خارج از کشور مرسوم ترین روش برای سفر است و اینگونه مسافرت ها قوانین خاص خود را دارند که همگان ملزم به رعایت کردن آنها هستند. توجه داشته باشید که برای حمل پول به خارج از کشور باید از روش اینترنتی و بانکداری الکترونیک استفاده کنید اما در صورتی که می خواهید پول نقد به همراه داشته باشید باید با مواردی آشنایی داشته باشید.

قوانین حمل پول نقد در سفر هوایی به خارج از کشور
کد خبر: 461405
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مسافرت هوایی به خارج از کشور مرسوم ترین روش برای سفر است و اینگونه مسافرت ها قوانین خاص خود را دارند که همگان ملزم به رعایت کردن آنها هستند. توجه داشته باشید که برای حمل پول به خارج از کشور باید از روش اینترنتی و بانکداری الکترونیک استفاده کنید اما در صورتی که می خواهید پول نقد به همراه داشته باشید باید با مواردی آشنایی داشته باشید. ورود و خروج ارز فراتر از قوانین به منزله تخلف محسوب می شود و باید حتما به صورت کامل رعایت شود. بسیاری از مردم شاید این تصور را داشته باشند که در سفر خود می توانند هر مقدار پول نقد همراه داشته باشند در صورتی که ورود و خروج ارز به کشور ها از راه های غیر قانونی و شخصی تخلف به شمار می رود. رعایت کردن کلیه قوانین برای تمامی مسافران هواپیما الزامی است و چنانچه فردی از این قوانین تعدی کند با وی طبق قانون برخورد خواهد شد. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

قوانین حمل پول نقد با هواپیما

بسیاری این سوال را دارند که با خرید بلیط هواپیما و از طریق هوایی می توان هر میزان پولی را جابجا کرد؟ در پاسخ باید بدانید که حمل پول نقد چارچوب خاصی دارد و باید حتما به این قوانین توجه داشته باشید. هریک از کشور ها برای حمل پول نقد قوانین مختص خود را دارند و به همین دلیل قبل از سفر باید قوانین شهر هدف خود را مورد بررسی قرار دهید. بسیاری بر این باورند که می توانند به صورت اینترنتی هر مقدار پول را به کشور مورد نظر خود ارسال کنند در صورتی که برای حمل پول نقد آنلاین نیز یک محدودیت وجود دارد و برای انتقال حتما باید فرم مخصوصی را تکمیل کنید. نباید نگران باشید چرا که برای سفر های توریستی هیچگونه مشکلی از بایت مخارج نخواهید داشت چرا که میزان مشخص شده برای حداکثر پول، به قدری است که کفاف هرگونه مخارج توریستی شما را بدهد و در صورتی که به همراه دلتابان سفر کنید مسئولین شرکت کلیه امور را مدیریت خواهند کرد.

قوانین حمل پول نقد به کشور های مختلف

همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد هریک از کشور ها قوانین مختلفی با یکدیگر دارند و در این بخش می خواهیم کلیه قوانین مربوط به حمل پول نقد به کشور های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم:

05

قوانین ورود و خروج ارز کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که برای ورود و خروج ارز به آن محدودیت در نظر گرفته شده است. میزان محدودیت ورود و خروج ارز این کشور 10 هزار دلار در نظر گرفته شده است. البته این مقدار پول محدودیت ورود و خروج به صورت معمولی است و امکان جابجایی پول بیش از این مبلغ نیز برایتان امکان پذیر خواهد بود. برای حمل پولی بیش از این مقدار حتما باید گمرک کشور مقصد را در جریان قرار دهید به گونه ای که باید مشخص شود که این مقدار پول را به چه دلیلی می خواهید به کشور وارد کنید تا برچسب پولشویی به شما زده نشود. توجه داشته باشید که این محدودیت برای هر نوع پولی در نظر گرفته شده است و تمامی اسناد، اوراق بهادار، چک، طلا و... در این زمره قرار می گیرند. در انتقال الکترونیکی پول به حساب کانادایی نیز این محدودیت وجود دارد.

قوانین ورود و خروج ارز آمریکا

آمریکا قوانینی مشابه با کشور کانادا دارد و ورود و خروج ارز بیش از 10 هزار دلار آمریکا غیر قانونی خواهد بود. البته امکان حمل پول بیشتر با اطلاع دادن به سلسله مراتب این کشور امکان پذیر است.

قوانین ورود و خروج ارز انگلیس

کشور انگلستان ورود و خروج ارز بیش از 10 هزار دلار را ممنوع کرده است. در صورتی که تور انگلیس رزرو کرده و یا به هر دلیلی قصد سفر به انگلیس داشته باشید حتما باید این محدودیت را رعایت کنید. لازم به ذکر است که محدودیت حمل پول نقد انگلیس مربوط به فرد و همچنین خانواده می شود. به این معنی که فقط بزرگ خانواده می تواند 10 هزار دلار همراه داشته باشد.

قوانین ورود و خروج ارز چین

چین قوانین سختگیرانه ای را برای ورود و خروج ارز در نظر گرفته است. سقف انتقال قانونی ارز به چین 5 هزار دلار در نظر گرفته شده است. در صورتی که قصد حمل ارز مابین 5 الی 10 هزار دلار را داشته باشید باید مجوز مخصوص آن را دریافت کرده باشید. در صورت تمایل به حمل پول بیش از 10 هزار دلار باید از طریق سلسله مراتب اقدام به اخذ حکم مخصوص نمایید.

04

قوانین ورود و خروج ارز فرانسه

فرانسه نیز همچون کانادا و انگلیس اجازه حمل 10 هزار دلار را به همراه مسافر خواهد داد. اما فرانسه به مانند انگلیس نیست و هر فرد بزرگسالی می تواند 10 هزار دلار به همراه داشته باشد. انگلیس تمامی اعضای خانواده را یک نفر به حساب می آورد اما فرانسه اینگونه نیست.

قوانین ورود و خروج ارز آلمان و ایتالیا

قوانین ورود و خروج برای دو کشور ایتالیا و آلمان نیز وجود دارد. این محدودیت 10 هزار یورو برای این کشور ها تعیین شده است و حتما باید این قانون را رعایت کنید. برای حمل پول بیشتر باید حتما گمرک را در جریان بگذارید.

قوانین ورود و خروج ارز کوبا

کشور کوبا برای ورود و خروج ارز به کشور قوانین سختگیرانه ای را در نظر گرفته است. البته سقف ورود و خروج ارز این کشور برای شهروندان و سایر افراد متفاوت است. شهروندان کوبا تنها اجازه حمل 2 هزار دلار را خواهند داشت. تاجران و گردشگران مبلغ بیشتر یعنی 5 هزار دلار را می توانند به همراه خود به کوبا وارد کرده یا از آن خارج کنند.

قوانین ورود و خروج ارز باهاماس

باهاماس یکی از کشور هایی است که محدودیت های کاملا متفاوتی را برای ورود و خروج به کشور تعیین کرده است. برای ورود پول به باهاماس هیچ گونه محدودیتی وجود نداشته و می توانید هر مقدار پولی را به همراه داشته باشید. اما برای خروج پول از باهاماس محدودیت تعیین شده و این مبلغ 2 هزار برونی است. به همین دلیل نباید نبود محدودیت باعث شود تا پول زیادی به همراه ببرید و پول های خرج نکرده در برگشت برایتان دردسرساز شود.

05

چنانچه میزان پول اعلام نشود چه می شود؟

بسیاری این سوال را دارند که اگر بیش از 10 هزار دلار یا همان مقدار تعیین شده توسط کشور مقصد به همراه داشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟ همانطور که می دانید سقف ورود و خروج ارز یک کشور یک قانون است و قانون هم حتما باید رعایت شود. در صورتی که میزان مبلغ را اعلام نکرده باشید مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد. طبق میزان پولی که از شما ضبط می شود میزان جریمه نیز متغیر خواهد بود. این جریمه مبلغی بین 250 الی 5000 دلار است. همچنین مسئولین امکان ضبط کردن پول شما را نیز خواهند داشت تا شما را مجبور به پرداخت مبلغ جریمه کنند. به همین دلایل توصیه می کنیم که حتما این محدودیت ها را در نظر بگیرید تا دچار مشکل نشوید. البته هر یک از کشور ها قوانین متفاوتی را برای جریمه در نظر گرفته اند.

Declare کردن چه مفهومی دارد؟

آیا با مفهوم declare آشنا هستید؟ declare کردن در واقع به اعلام‌کردن پول گفته می شود. هر فردی در هنگام‌ورود و خروج از مرز کشور باید میزان پولی که همراه دارد را اعلام کند. البته اعلام کردن پول برای کشور هایی ضروری نیست اما در صورت لزوم ملزم به اعلام کردن آن خواهید بود. در صورتی که تمایل به بردن پولی بیشتر از مبلغ تعیین شده توسط دولت هدف داشته باشید باید دولت آن کشور را از این کار آگاه کنید. توجه داشته باشید که برای اعلام کردن میزان مبلغ همراه خود باید حتما مراحل قانونی را طی کنید.

دلیل قوانین محدودیت ورود و خروج ارز

بسیاری از محدودیت ورود و خروج ارز ناراضی هستند اما باید بدانید که این قانون دلایل خاص خود را دارد و بی جا هم نیست. اصلی ترین دلیل این محدودیت جلوگیری از پولشویی است. دلیل دیگر جلوگیری از کمک به تروریست شناخته می شود چرا که در صورت نبودن محدودیت، می توان هر مقدار پولی را جابجا نمود و این امر باعث خواهد شد که برخی افراد سودجو به راحتی گروه های تروریستی را تجهیز کنند.

خروج ارز از کشور از نظر اقتصادی نیز برای کشور مبدا ضرر دارد و در صورت زیاد بودن این مبلغ امکان کاهش ارزش ارز خود کشور نیز وجود دارد. برخی از مردمی که با هواپیما به کشور های مختلف سفر کرده اند اظهار داشتند که هیچگونه کاوشی برای پیدا کردن پول اضافی انجام نشد و راهکار برای رد کردن پول اضافی را تقسیم کردن آن در بخش های مختلف می دانند. اما رد کردن پول از راه قانونی بهترین و مطمئن ترین روش است. لذا توصیه می شود نکات مهم در خرید بلیط هواپیما را رعایت کنید تا مجبور به لغو سفر و یا کنسل کردن آن نشودی.

06

رزرو بلیط هواپیما از دلتابان

در صورتی که اقدام به رزرو بلیط هواپیما از شرکت دلتابان کرده باشید مسئولین این شرکت کلیه قوانین را گوشزد شما خواهند کرد. این شرکت امکان رزرو انواع اقسام مختلف بلیط ها را به شما خواهد داد و می توانید متناسب با خواسته خود بهترین بلیط را به شهر مورد نظر خود رزرو کنید. بی شک رزرو بلیط از آژانس های مسافرتی سطح شهر مشکلات بسیاری هم برایتان خواهد داشت و به همین دلیل وب سایت های اینترنتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. از طریق آژانس های مسافرتی اینترنتی خواهید توانست کلیه امور مسافرتی را در کوتاه ترین زمان و به راحتی به انجام برسانید. دلتابان بهترین خدمات را ارائه کرده و به همین دلیل توانسته رضایت بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. ارائه خدمات پشتیبانی قوی از جمله مهمترین امکانات این شرکت است که باعث شده بتوانید راهنمایی های مورد نیاز را در هر ساعت از شبانه روز و در تمامی روزهای هفته از این کارشناسان دریافت نمایید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها