کد خبر: 461488
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

8 نکته مفید درباره کار که دانستن آنها برای دانشجویان مفید است

دانشجویان به امید آنکه بتوانند شغل مناسبی انتخاب کنند به دانشگاه می‌روند. این افراد می‌بایست تلاش کنند تا در دوران تحصیل در دانشگاه مهارت‌های لازم برای اشتغال به کار را کسب کنند تا بعدها از آنها بهره گیرند.

8 نکته مفید درباره کار که دانستن آنها برای دانشجویان مفید است
کد خبر: 461488
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از دلایل اصلی افراد برای ورود به دانشگاه، یافتن شغلی مناسب پس از فارغ التحصیلی است. سالانه حدود پانصد هزار دانشجو در آمریکا فارغ التحصیل می‌شوند و در جست‌وجوی شغلی مناسب با هم به رقابت می‌پردازند. گفتنی است که دانشگاه به شما کمک می‌کند تا برخی از مهارت‌های لازم که کارفرمایان به دنبال آن هستند به دست آورید؛ اما برای یافتن شغل مناسب چیزی بیشتر از مدرک دانشگاهی برای ارائه به کارفرما احتیاج دارید.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «The Conversation»، شرکت‌های مختلف در صددند تا دستاورد‌ها و توانایی‌های افراد جویای کار را شناسایی کنند و ببینند که آیا فرد متقاضی مهارت‌هایی از قبیل توانایی برقراری ارتباط با دیگران، انجام کار گروهی و توانایی حل مشکلات مختلف را برای انجام شغل مورد نظر دارد یا خیر. همچنین نگرش مثبت، اشتیاق برای انجام کار و سازگاری با محیط نیز عوامل مهمی به شمار می‌روند. در این مطلب به معرفی چند نکته برای دانشجویان جویای کار می‌پردازیم:

در انجمن‌های دانشگاه حضور پیدا کنید

دانشگاه با برگزاری انجمن‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا شغل مناسبی پیدا کنید. با شرکت در این انجمن‌ها علاوه بر آشنایی با افراد جدید می‌توانید مهارت‌های لازم را بیاموزید. اگر شخصاً مسئولیت برپایی و برگزاری این انجمن‌ها را به عهده بگیرید مهارت‌های زیادی از برگزاری این تشکّل‌ها کسب می‌کنید.

سخت تلاش کنید و نمرات خوب کسب کنید

تحصیل

اگرچه تنها داشتن نمرات بالا برای استخدام کافی نیست؛ اما کسب نمرات بالا برای برخی از سازمان‌ها مهم تلقی می‌شود. پس برای کسب نمرات عالی نهایت تلاش خود را بکنید.

فعالیت‌های داوطلبانه انجام دهید

برخی شرکت‌ها تمایل دارند افرادی را انتخاب کنند که کار‌های داوطلبانه نیز انجام داده‌اند؛ زیرا گمان می‌کنند که چنین افرادی آماده کمک به دیگران هستند. می‌توانید از طریق دانشگاه یا تماس با سازمان‌های محلی در فعالیت‌های داوطلبانه شرکت کنید.

تجربه کسب کنید

بسیاری از دانشجویان شغلی پاره‌وقت دارند؛ اما داشتن شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود شانس استخدام شما را افزایش می‌دهد. می‌توانید با کارآموزی شروع کنید، فرقی ندارد یک دوره کوتاه یا طولانی مدت باشد؛ زیرا در هر صورت برای شما تجربه کار محسوب می‌شود.

نمونه کار داشته باشید

شما باید فعالیت‌ها و نمونه کار‌های خود را نیز ثبت کنید و همراه خود داشته باشید و در صورت لزوم به کارفرما ارائه دهید. باید بتوانید در مورد مهارت‌های خود توضیحات کافی بدهید.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

شبکه اجتماعی

در شبکه‌های اجتماعی همچون لینکدین پروفایل‌های کاری درست کنید؛ مثلاً لینکدین شبکه اجتماعی مخصوص کسب و کار حرفه‌ای است که افراد و شرکت‌ها برای برقراری ارتباط کاری در آن حضور دارند.

بازار کار را بشناسید

هر سازمانی روش خاص خود را برای استخدام افراد دارد؛ پس در مورد شرکت مورد نظر خود تحقیق کنید و متناسب با آن شرکت درخواست خود را ارائه دهید.

پویا و بااعتماد به نفس باشید

اگر مراحل پایانی مصاحبه کاری را طی می‌کنید، به یاد داشته باشید که شرکت مورد نظر توانایی انجام کار را در شما دیده است و می‌خواهد اطلاعات بیشتری راجع به شما کسب کند پس اعتماد به نفس داشته باشید. اگر پس از مصاحبه هیچ شغلی به شما پیشنهاد نشد، دلیل را جویا شوید و از آن درس بگیرید. باید پشتکار داشته باشید تا شغل مناسب را پیدا کنید؛ زیرا حتماً برای هرکس شغلی وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها