کد خبر: 461571
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ۱۸:۲۰:۰۰
| |

ناراحتی بر سر باخت ترامپ را می‌خواهند بر سر روحانی خراب کنند!

بعــد از شکــست تـــرامپ در انـــتخابات ریاست‌جمهوری، رقبای دولت روحانی برای اینکه مذاکرات مجددی انجام نشود، فشار را روی آقای روحانی افزایش داده‌اند.

ناراحتی بر سر باخت ترامپ را می‌خواهند بر سر روحانی خراب کنند!
کد خبر: 461571
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ۱۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اگر رئیس‌جمهور انتخابات 1396 را به خاطر داشته باشید، متوجه این موضوع می‌شوید که از روحانی 96 تا روحانی 1400 هزار فاصله وجود دارد. روحانی 96 فردی بود که در مناظرات تلویزیونی سخنانی را بیان کرد که شاید کمتر کسی بیان می‌کرد. 4 سال دوم روحانی با فراز‌و‌نشیب‌های فراوانی همراه بود و رئیس‌جمهور به خاطر مشکلات عدیده‌ای که در جامعه وجود‌ داشت، نتوانست تمام حقایق را برای مردم بیان کند. اما دیروز 8 بهمن 1400 رئیس‌جمهور سکوت خود را شکست و علیه مخالفان دولت انتقاداتی را بیان کرد.

محمود صادقی، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگویی بیان کرد:


رئــیس‌جمهور در سال‌های اخیر درباره مسائل مختلف کشور به صورت شفاف صحبت نمی‌کرد. به نظر شما چرا در سال‌های اخیر حقایق کشور تماما برای مردم بیان نشده است؟

ما همیشه از مقامات سطح بالایی مانند رئیس‌جمهور درخواست داشتیم که به صورت کاملا شفاف مسائل کشور رابا مردم در میان بگذارند و همچنین حقایق را به صورت صادقانه مطرح کنند. اما آقای روحانی همیشه دارای ویژگی‌های خاصی بوده و در مقابل انتقادات و حتی توهین‌های نهادهای مختلف سکوت می‌کند و به دنبال زیاد شدن تنش‌ها در کشور نیست. حل مسائل کشور برای دکتر روحانی مهمتر از موضوعات حاشیه‌ای است و رئیس‌جمهور به خاطر فشارهای اقتصادی و سیاسی و البته بیماری منحوس کرونا به دنبال اختلاف‌اندازی و درست کردن تنش در کشور نبوده‌ است.

رئیس‌جمهور در سال‌های اخیر برای پرهیز از حاشیه‌ها و مدیریت تحریم‌های ایالات متحده و مابقی مشکلات کشور تمام انتقادات را از سال 96 تحمل کرده‌ است. اما انتقادات و صحبت‌های منتقدان علیه دولت و شخص رئیس‌جمهور باعث شده ایشان دیگر شرایط موجود را تحمل نکند و آستانه صبرش بعد از 4 سال سکوت لبریز شود.

اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر از روحانی درخواست داشته‌اند که در مقابل چالش‌هایی که در مقابل دولت او ایجاد می‌شود، شفاف‌تر عمل کند و در موضع انفعال قرار نگیرد. تندروها در‌صدد هستند رئیس‌جمهور را در موضع انفعال فرو ببرند و با عصبانی کردن رئیس‌جمهور باعث شوند مطالبی را از روی عصبانیت بازگو کند و در نتیجه ایشان را در یک موضع دفاعی ببرند. دولت در سال‌های اخیر متاسفانه از موضع کنشگری به انفعال کشیده شده ‌است.

در حال حاضر هم به نظر می‌آید مخالفان دولت روحانی به دنبال عصبانی کردن رئیس‌جمهور هستند. در آستانه انتخابات 1400 برخی منتقدان دولت روحانی به دنبال جنگ روانی هستند و تحرکات ماه‌های اخیر مخالفان روحانی کاملا این مساله را روشن می‌کند. من از رئیس‌جمهور می‌خواهم ضمن بیان کردن حقایق کشور، در مسائل مختلف کشور به صورت انفعالی رفتار نکند و البته اجازه ندهد مخالفان دولت او را عصبانی کنند.

رئیس‌جمهور دیروز در سخنانی گفتند که دولت دوازدهم در موضوع افزایش پهنای باند به خوبی عمل کرده است. فکر می‌کنید چرا برخی از تندروها با افزایش تکنولوژی در کشور مخالفت می‌کنند؟

موضوع پهنای باندی که رئیس‌جمهور مطرح کرده، مساله بسیار مهمی تلقی می‌شود. تکنولوژی تبدیل به یکی از مسائل مهم زندگی هر انسانی شده است. اگر در مدت بیماری کرونا زیر‌ساخت‌های پهنای باند در کشور فراهم نبود، دانشجویان و دانش‌آموزان ما چطور درس می‌خواندند. حضور آذری‌جهرمی در وزارت ارتباطات و تلاش‌های شبانه‌روزی ایشان باعث شد پهنای باند اینترنت در کشور ما به بالاترین حد ممکن در سال‌های اخیر برسد. وزیر جوان روحانی زبان تکنولوژی و نسلی را که با فضای مجازی در ارتباط هستند، می‌داند و حتما در حوزه ارتباطات موفق خواهد شد.

رقبای روحانی یکی از نقاط قوت دولت روحانی را که باعث آگاه شدن مردم شده است، مورد هدف قرار می‌دهند. وزیر جوان دولت روحانی از چند جهت تحت فشار قرار دارد: اول مساله دیدگاه اصولگرایان است که آنها نسبت به این موضوع نظرات بازی ندارند و دیدگاه آنها تا حدودی محدود‌کننده به نظر می‌رسد. برخی اصولگرایان گویا با گسترش تبادل اطلاعات مشکل دارند. افزایش پهنای باند در دولت روحانی باعث شده جابه‌جایی اطلاعات در کشور افزایش یابد. آنها حضور فضای مجازی در کشور را سم مهلکی می‌دانند و نسبت به این مساله موضع‌گیری دارند.

دیروز رئیس‌جمهور در ســخنانی از مسئولان قضایی خـواست که به جای وزرا رئیس‌جمهور را محاکمه کنند. تحلیل شما درباره تغییر بیان رئیس‌جمهور چیست؟

کابینه هیات دولت وابستگی به یکدیگر دارند و سخن ‌رئیس‌جمهور هم درباره اینکه چرا وزیر جوان را محاکمه می‌کنید و من را محاکمه کنید، صحبت درستی است. از نظر حقوقی اگر هم کسی از دولت انتقاد دارد باید با رئیس‌جمهور صحبت کند. این رئیس‌جمهور است که سیاست‌های دولت را در کشور اجرا می‌کند و باید مورد سوال قرار گیرد. بعضی‌ها یک اجماعی انجام می‌دهند و علیه رئیس‌جمهور یک طومار می‌نویسند و آن را مبنای شکایت خود قرار می‌دهند.

منصفانه نیست در شرایطی که دولت از همه طرف مورد انتقاد قرار گرفته، اصلاح‌طلبان هم از روحانی انتقاد کنند، وقتی رئیس‌جمهور امروز سکوت را کنار گذاشت و برخی انتقادات را بیان کرد، چرا باید اصلاح‌طلبان هم از روحانی انتقاد کنند. شما مشاهده می‌کنید که از همه طرف به رئیس‌جمهور و کابینه‌اش انتقاد می‌شود، نمونه بارز آن هم صحبت‌های سخیفی است که علیه رئیس‌جمهور در صداوسیما مطرح شده است. امروز دیگر آستانه تحمل رئیس‌جمهور تمام شده و ایشان دیگر تحمل توهین‌ها را ندارد.

به نظر شما چرا تندروها سنگ‌اندازی می‌کنند؟

بعــد از شکــست تـــرامپ در انـــتخابات ریاست‌جمهوری، رقبای دولت روحانی برای اینکه مذاکرات مجددی انجام نشود، فشار را روی آقای روحانی افزایش داده‌اند. تغییر فضا در عرصه بین‌الملل باعث شده رقبای روحانی از این گشایش به وجود آمده برای حل مشکلات معیشتی مردم ترس داشته باشند و در جلوی پای دولت روحانی سنگ‌اندازی انجام بدهند.

در شرایطی که ترامپ در انتخابات شکست خورده و مردم ما هم 4 سال این شرایط سخت را تحمل کرده‌اند، رقبای دولت روحانی از هیچ کوششی برای سنگ‌اندازی در دولت روحانی دریغ نمی‌کنند. در بیرون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد عربستان سعودی نیز از احیای برجام نگران شده‌اند و درحال کارشکنی و ایجاد مانع بر سر راه بازگشت دولت بایدن به برجام هستند.

منبع: آرمان ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها