فیلم‌های بین‌المللی، انیمیشن‌ها و مستندهای امسال اسکار معرفی شدند

آکادمی اسکار شب پیش اسامی فیلم‌های پذیرفته شده در بخش بین‌المللی، انیمیشن و مستند 2021 را منتشر کرد.

فیلم‌های بین‌المللی، انیمیشن‌ها و مستندهای امسال اسکار معرفی شدند
کد خبر: 461641
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۱۰:۱۵:۵۸

اعتمادآنلاین| فهرست رسمی فیلم‌هایی که از سوی اسکار برای شرکت در بخش‌های مستند بلند، انیمیشن بلند و فیلم بلند بین‌المللی اسکار 2021 پذیرفته شده‌اند، شب پیش اعلام شد.

این در حالی است که برخی از این فیلم‌ها هنوز اکران نشده‌اند و باید همه طبق شرایط اسکار پیش برودند تا بتوانند وارد مرحله رای‌گیری شوند.

با پذیرش 238 فیلم برای رقابت در بخش مستند بلند امسال رکوردی در این زمینه گذاشته شد که رکورد 170 فیلم سال 2017 را پشت سر گذاشت. سال پیش 159 مستند بلند برای دریافت جایزه اسکار در این بخش شرکت کرده بودند.

در این میان از فیلم‌های مدعی امسال می‌توان از مستند «زمان» نام برد که از شرکت آمازون استودیو است و برنده جایزه انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس، هیات ملی نقد و حلقه منتقدان فیلم نیویورک شده است.

این فیلم اولین فیلم پس از فیلم «داستان‌هایی که می‌گوییم» ساخته سارا پولی است که سال 2012 هر سه این جوایز را با هم برده بود. اما فیلم پولی آن سال نتوانست نامزدی اسکار را کسب کند. اعضای بخش مستند از یکم فوریه شروع به رای‌گیری می‌کنند تا از این میان 15 فیلم فهرست نهایی را انتحاب کنند. از میان این فهرست 5 نامزد اصلی انتخاب می‌شوند.

آکادمی امسال شرایط رقابت را راحت‌تر کرد و فیلم‌هایی که قرار بود روی پرده بروند ولی به دلیل کرونا اکران نشدند را پذیرفته است.

در بخش فیلم بلند انیمیشن نیز 27 فیلم واجد شرایط شناخته شدند. سال پیش در این بخش 32 فیلم حضور داشتند و رکورد این بخش هنوز متعلق به سال پیش است.

در میان این رقبا، «روح» کمپانی پیکسار تاکنون بیش از 18 جایزه از جوایز منتقدان را دریافت کرده است. از دیگر فیلم‌های مطرح انیمیشن می‌توان از «بالای ماه»، «ترول‌ها: تور جهانی»، «گرگ گردان‌ها» و «به پیش» نام برد. تا 5 مارس 5 نامزد نهایی این بخش به رای اعضای اسکار انتخاب می‌شوند که شامل اعضای شاخه انیمیشن و هر یک از اعضای دیگر بخش‌ها که تمایل به رای دادن در این بخش دارند می‌شود.

سال پیش افرادی می‌توانستند رای بدهند که حداقل نیمی از فیلم‌های حاضر را تماشا کرده باشند. به این ترتیب امسال نیز باید حداقل 14 فیلم را تماشا کرده باشند تا بتوانند در این بخش رای بدهند.

در بخش فیلم بلند بین‌المللی نیز 93 فیلم از کشورهای مختلف پذیرفته شده که به معنی ثبت یک رکورد است. سال پیش نیز 93 کشور فیلم به آکادمی معرفی کردند و رکورد 92 فیلم سال 2017 شکسته شد، اما فیلم نیجریه تایید نشد و درنهایت 92 فیلم در بخش فیلم بلند بین‌المللی رقابت کردند. امسال نیز در اصل 97 فیلم به اسکار معرفی شد اما 4 فیلم واجد شرایط تشخیص داده نشدند.

تا اینجا «دور دیگر» از دانمارک بیشترین جوایز را از منتقدان دریافت کرده است. این فیلم در عین حال به نظر می‌رسد در دیگر جوایز اسکار نیز بتواند حضوری پررنگ داشته باشد. به ویژه حضور مدس میکلسن در بخش بهترین بازیگر مرد می‌تواند از همین حالا پیش‌بینی شود.

لسوتو، سودان و سورینام برای اولین بار در بخش فیلم بلند بین‌المللی شرکت کرده‌اند.

این در حالی است که آکادمی امسال شمار منتخبان در فهرست اولیه این بخش را از 10 فیلم به 15 فیلم افزایش داده است.

برای اولین بار در تاریخ آکادمی همه شاخه‌ها می‌توانند در دور اولیه به فیلم منتخب خود رای بدهند و سقفی برای تماشای فیلم‌ها نیز وجود ندارد. رای‌گیری در این بخش از یکم تا پنجم فوریه ادامه خواهد داشت و اسامی 15 فیلمی که بیشتری رای را آورده‌اند 9 فوریه اعلام می‌شود.

سال پیش «انگل» از کره جنوبی اولین فیلم خارجی زبانی شد که هم به عنوان بهترین فیلم بخش بین‌المللی و هم بهترین فیلم سال اسکار برنده شد و جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اوریجینال را هم برد.

15 مارس اسامی نامزدهای منتخب برای شرکت در رقابت اسکار نود و سوم اعلام می‌شود. مراسم 25 آوریل برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها