کد خبر: 461680
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۱۲:۰۷:۲۴
| |

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا:

انتشار هرگونه تصاویری که منجر به جریحه دار شدن احساسات شود، جرم است

رامین پاشایی گفت: انتشار هرگونه تصاویری که منجر به جریحه دار شدن احساسات عمومی شود، همچون موارد کودک آزاری و حیوان آزاری جرم است.

انتشار هرگونه تصاویری که منجر به جریحه دار شدن احساسات شود، جرم است
کد خبر: 461680
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۱۲:۰۷:۲۴

اعتمادآنلاین| تکثیر اطلاعات و اخبار کذب سبب می‌شود اعتماد مردم نسبت به یکدیگر کم و تشخیص پیام و محتوای صحیح از نادرست دشوار شود‌.

در این راستا افرادی که اقدام به پخش مطالب کذب و دروغین می‌ کنند باید آگاه باشند که برابر ماده 18 قانون جرائم رایانه ‌ای هر شخصی به قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی اخبار خلاف واقع را منتشر کند، مجرم محسوب شده و افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال محکوم خواهد شد.

رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: نشر هرگونه اکاذیب در فضای مجازی که منجر به تشویش اذهان عمومی شود طبق قانون فعلی جرم است. ممکن است مطلبی نشر داده شود که کذب بوده اما منجر به تشویش اذهان عمومی نشود که آن خارج از این دایره است.

او افزود: در این روزها که کرونا در سطح کشور شایع شده، مواردی مشاهده شده است که تصویری از یک بیمارستان منتشر می شد اما مربوط به یک کشور دیگر بود و طبق آن اعلام می کردند که در ایران با توجه به این تصویر چند صد نفر فقط در آن بیمارستان کشته شده اند که نگرانی گسترده ای در جامعه ایجاد می کرد و با آن نیز برخورد شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: قید دیگر قانون در این خصوص این است که این اخبار از طریق وسایل ارتباط جمعی از جمله تلفن همراه و سایر رسانه ها و شبکه های اجتماعی اگر منتشر شده باشد، برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

سرهنگ پاشایی با اشاره به این که امروز قانون جرائم رایانه ای به زودی اصلاح و صریح تر خواهد شد، ادامه داد: انتشار هرگونه تصاویری که منجر به جریحه دار شدن احساسات عمومی شود، همچون موارد کودک آزاری و حیوان آزاری نیز جرم است و فرد تولید کننده و منتشر کننده نیز تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: بنابراین انتشار هر خبری نمی تواند منجر به پیگرد قانونی شود و باید چند وجه داشته باشد که مجرمانه شناخته شود که از جمله مهم ترین آن ها انحراف افکار عمومی به صورت گسترده و ایجاد نگرانی و وناامنی در جامعه است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها