کد خبر: 461781
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۰۸:۱۲:۴۸
| |

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران:

سپاهان به دنبال صدرنشینی در لیگ برتر / شاگردان گل‌محمدی شکست هفته قبل را فراموش می‌کنند؟

سپاهان که هفته پیش رقیب آماده و سرحالش یعنی صنعت نفت را شکست داد می‌تواند با پیروزی در این دیدار بعد از مدت‌ها به صدر جدول برگردد، چون استقلال دیروز برابر نفت مسجدسلیمان متوقف شد.

سپاهان به دنبال صدرنشینی در لیگ برتر / شاگردان گل‌محمدی شکست هفته قبل را فراموش می‌کنند؟
کد خبر: 461781
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۰۸:۱۲:۴۸

اعتمادآنلاین| هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام پنج بازی به پایان می‌رسد و در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها سپاهان شانس رسیدن به صدر جدول را دارد.

تراکتور- آلومینیوم؛ ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام

تراکتور نسبت به شروع فصل وضعیت خوبی دارد. اردوی سه روزه این تیم در تهران دیروز به پایان رسید. برای این بازی وفا هخامنش و سعید مهری دو محروم تراکتور هستند. قرمزهای تبریز در سه بازی گذشته، دو برد به دست آوردند اما برابر استقلال صدرنشین شکست خوردند. آن‌ها این فرصت را دارند که با پیروزی برابر آلومینیوم حتی به رده دوم هم صعود کنند.


آلومینیوم، تیمی که هفته پیش پرسپولیس مدعی را شکست بدهد تا سومین پیروزی فصلش را به دست بیاورد حالا با انگیزه مضاعف به مصاف یک مدعی دیگر می‌رود. رسول خطیبی باید شاگردانش را برای مصاف با تیمی که خود روزی سرمربی آن بود آماده کند. گذر احتمالی آلومینیوم از تراکتور می‌تواند به شدت اعتمادبه‌نفس این تیم را بالا ببرد و برای چند بازی آن‌ها را به لحاظ روحی‌-‌روانی بیمه کند.

مس رفسنجان- صنعت نفت؛ ساعت 15:30، ورزشگاه شهدای صنعت مس

مس تا اینجای فصل عملکرد بدی نداشته است و توانسته 15 امتیاز به دست بیاورد اما فشردگی میانه جدول باعث شده این تیم در رده دوازدهم قرار بگیرد. مس می‌تواند با یک پیروزی چند پله بالا بیاید اما باید مراقب باشد چون شکست هم می‌تواند آن‌ها را از تیم‌های میانه جدول دور کند.
صنعت نفت هفته قبل برابر سپاهانی قرار گرفت که در کورس بالای جدول رقیبش محسوب می‌شود. این بازی حساس در نهایت با شکست آبادانی‌ها به پایان رسید تا رتبه دوم به سپاهان برسد و صنعت نفت در رده سوم قرار بگیرد. برای این بازی صنعت نفت پنج مصدوم دارد. یکی از این بازیکنان سید فاخر تهامی است که رباط صلیبی‌اش پاره شده است. صنعت نفت برای اینکه در کورس بالای جدول باقی بماند به این برد احتیاج دارد.


پرسپولیس - ماشین‌سازی؛ ساعت 16:55، ورزشگاه آزادی

پرسپولیس هفته قبل برابر آلومینیوم شکست خورد تا عدد صفر برابر شکست‌های این تیم تبدیل به یک شود. گل‌محمدی در بازی قبلی به ناچار و به خاطر مصدومیت دو مدافع اصلی‌اش از سید احسان حسینی و مهدی شیری در قلب خط دفاع استفاده کرد. سرخپوشان در آن بازی دو گل از روی ضربات ایستگاهی و با ضربه سر دریافت کردند تا نبود دو مدافع سرزن‌شان کاملا احساس شود. هنوز هم مشخص نیست که سیدجلال حسینی به این بازی می‌رسد یا گل‌محمدی دوباره باید به مدافع جوان تیمش اعتماد کند.

با شکست پرسپولیس برابر آلومینیوم تنهای صفر جدول لیگ روبه‌روی پیروزی‌های ماشین‌سازی ثبت شده است. ماشین‌سازی از 12 بازی فقط چهار امتیاز به دست آورده که نتیجه بسیار بدی است و این تیم را قبل از پایان نیم فصل اول به یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به دسته پایین‌تر تبدیل کرده است. از دو تیمی که زنوزی مالکیت آن را در اختیار دارد یکی در بالای جدول و دیگری در پایین جدول قرار دارد. البته به گواه بعضی از کارشناسان ماشین‌سازی آنقدر که بد نتیجه گرفته بد بازی نمی‌کند اما همین نتیجه نگرفتن این تیم را به انتهای جدول چسبانده است.

سپاهان - شهر خودرو؛ ساعت 17، ورزشگاه نقش جهان

سپاهان که هفته پیش رقیب آماده و سرحالش یعنی صنعت نفت را شکست داد می‌تواند با پیروزی در این دیدار بعد از مدت‌ها به صدر جدول برگردد، چون استقلال دیروز برابر نفت مسجدسلیمان متوقف شد. هواداران سپاهان که چندین فصل است تیم‌شان را در شرایط خوبی نمی‌بینند، حالا نسبت به وضعیت این تیم امیدوار شده‌اند چون نویدکیا و بازیکنانش نشان داده‌اند از شروع لیگ تا اینجا به یک ثبات نسبی رسیده‌اند و می‌توانند تاکتیک دلخواه‌شان را به حریف دیکته کنند. وضعیت بسیار خوب سجاد شهباززاده هم نقطه روشن دیگری برای سپاهانی‌ها در این فصل است. او موفق شده با زدن 10 گل سهم زیادی در نتایج خوب زردپوشان داشته باشد.


شهر خودرو با مهدی رحمتی وضعیت بدی ندارد. این تیم در بازی‌های خانگی بهتر از بازی‌های خارج از خانه نتیجه گرفته است. امین قاسمی‌نژاد، بازیکن باتجربه این تیم بار گلزنی تیمش را به دوش می‌کشد و تا اینجای فصل هفت گل به ثمر رسانده است؛ گل‌هایی که حساس بودند و برای شهر خودرو امتیازهای حیاتی به دست آوردند.

فولاد - پیکان؛ ساعت 17:10، ورزشگاه شهدای فولاد

فولاد هفته پیش برابر ماشین‌سازی به پیروزی رسید اما به طور کلی هنوز به ثبات نرسیده است. یکی از نماینده‌های ایران در این فصل لیگ قهرمانان آسیا هنوز نتوانسته در لیگ دو پیروزی متوالی کسب کند. هرچند نکونام اشتباهات داوری را در نتایج تیمش تاثیرگذار دانسته اما به خوبی می‌داند که برای ماندن در کورس بالای جدول نباید از خیر هیچ امتیازی بگذرد.

حریف فولاد یعنی پیکان برخلاف آن چیزی که در ابتدای فصل تصور می‌شد نشان داده اصلا حریف دست‌وپا بسته‌ای نیست و می‌تواند برای هر تیمی دردسرساز شود. مهدی تارتار، سرمربی این تیم در ابتدای فصل از سمتش استعفا کرد چون اعتقاد داشت ابزار لازم برای موفقیت را در اختیار ندارد. به نظر می‌رسد همین حرکت او باعث ایجاد انگیزه در بین بازیکنانش شد و آن‌ها عملکرد خوبی در این فصل داشته‌اند. پیکان می‌تواند با پیروزی برابر فولاد حتی بالاتر از این تیم قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها