توضیحات جهانگیری درباره اقدامات انجام شده در خوزستان

معاون اول رئیس‌جمهوری در بدو ورود به آبادان ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از استان خوزستان به عنوان قلب پیشرفت ایران اسلامی نام برد و گفت: استان خوزستان دارای مشکلاتی است و امروز برای بررسی این مشکلات و نیز افتتاح چند طرح عمرانی مهم به اینجا آمدم.

توضیحات جهانگیری درباره اقدامات انجام شده در خوزستان
کد خبر: 461830
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۰۹:۲۸:۰۴

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری صبح شنبه در بدو ورود به استان خوزستان در فرودگاه آبادان، بندر امام خمینی را به عنوان شاهراه اصلی واردات و صادرات کشور معرفی کرد و گفت: بندر استراتژیک امام خمینی(ره) در استان خوزستان در شرایط سخت تحریم اقتصادی نقشی مهمی در تامین کالاهای اساسی مردم داشته و راهبرد اصلی برای شکست سیاست های تحریم آمریکا بوده است که از این بندر مهم بازدید خواهیم کرد.

وی میزان صادرات و واردات در 10 ماهه سال جاری را قابل توجه بیان کرد و گفت: صادرات غیر نفتی کسری صادرات نفتی را جبران و ارز کالاهای اساسی را تامین کرد.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه با اشاره به سفر 2 روزه خود به استان خوزستان با بیان اینکه طرح هایی در بخش‌ صنعت و کشاورزی در استان خوزستان افتتاح می‌شود گفت: آبگرفتگیهای اخیر در ماهشهر و بندر امام خساراتی به مردم وارد کرد که دولت در نشست چهارشنبه هفته قبل برای چهار هزار واحد خسارت دیده در این منطقه 780 میلیارد تومان کمک بلا عوض تصویب کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در نشست هفته قبل هیات دولت 520 میلیارد تومان تسهیلات با سود پایین برای واحدهای آسیب دیده از آبگرفتگی های امسال ماهشهر و بندر امام تصویب و امروز ابلاغ شد.

جهانگیری گفت: همچنین مصوب شد 300میلیارد تومان به وزارت نیرو، شهردارهای اهواز و چمران اختصاص یابد تا مشکلات فاضلاب این مناطق که در اثر آبگرفتگی های اخیر حادث شده نیز برطرف شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری شنبه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، بررسی مسایل و مشکلات اقتصادی استان و همچنین پیگیری طرح‌های در دست اجرا در استان خوزستان وارد فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها