ادامه طرح‌های سیاسی در مجلس یازدهم / کلید خوردن طرح ممنوعیت دریافت پست سیاسی در مجلس / رئیس‌جمهوری یا وزرایی که پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان مجلس ندهند، برای همیشه از گرفتن پست‌های سیاسی محروم می‌شوند

نماینده همدان در مجلس از کلید خوردن طرح ممنوعیت دریافت پست سیاسی مسئولان ناکارآمد در مجلس خبر داد.

ادامه طرح‌های سیاسی در مجلس یازدهم / کلید خوردن طرح ممنوعیت دریافت پست سیاسی در مجلس / رئیس‌جمهوری یا وزرایی که پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان مجلس ندهند، برای همیشه از گرفتن پست‌های سیاسی محروم می‌شوند
کد خبر: 461862
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۰:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد حسین فلاحی، نماینده همدان در مجلس یازدهم از طرح جدید جمعی از نمایندگان در جهت محرومیت دریافت پست سیاسی مسئولان ناکارآمد خبر داد.

وی با بیان اینکه براساس این طرح اگر مسئولان در برابر نمایندگان ملت پاسخگو نباشد، برای همیشه از گرفتن پست سیاسی در کشور محروم می‌شوند.

فلاحی در توضیح بیشتر این طرح، افزود: بعضا وزرایی برای استیضاح یا پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس می‌آیند که استیضاح آنها رأی می‌آورد و یا کارت زرد دریافت می کنند که پس از ترک وزارتخانه در پست دیگری مشغول فعالیت می‌شوند.

نماینده همدان در مجلس بیان داشت: بعضا شاهد هستیم که وزیری به دلیل ناکارآمدی از مجلس چند کات زرد می‌گیرد اما به کار خود ادامه می‌دهد و پس از دوره وزارت نیز آزادانه پست سیاسی گرفته و به فعالیت خود ادامه می‌دهد و یا اینکه نمایندگان در جلسه علنی از توضیحات رئیس جمهور پیرامون سوالات مطروحه قانع نمی‌شوند؛ لذا با این طرح به دنبال این هستیم که در صورت پاسخگو نبودن این افراد برای همیشه از گرفتن پست سیاسی محروم شوند.

فلاحی بیان داشت: زمانی که وزیر از نمایندگان مردم به دلیل سوءمدیریت کارت زرد می‌گیرد در واقع ناکارآمد است اما می‌بینیم که این فرد ناکارآمد پس از برکناری از پست وزارت در جای دیگری یک پست سیاسی گرفته و مشغول به کار است.

نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه طرح مورد نظر مسئولانی مانند وزرا و رئیس جمهور که با مجلس سروکار دارند و به عبارتی شامل قوه مجریه کشور است، گفت: برخی از وزرا به ویژه آن‌هایی که در سال پایانی مسئولیت خود قرار دارند، ممکن است در برابر نمایندگان مردم پاسخگو نباشند و یا استیضاح آنها کارآیی نداشته باشد؛ بنابراین براساس آن اگر مسئولان اجرایی کشور پاسخ قانع‌کننده‌ای در برابر تصمیمات خود به نمایندگان مجلس ارائه ندهند، برای همیشه از گرفتن پست‌های سیاسی محروم خواهند شد.

فلاحی بیان داشت: طرح مذکور در مرحله تدوین است و کلیات آن آماده شده که به محض نهایی شدن در سامانه مربوطه جهت بررسی و جمع آوری امضا قرار می گیرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها