رییس اتحادیه چاپخانه‌داران گلستان:

فضای رقابت یکسان بین چاپخانه‌های تهران و استان‎های دیگر ایجاد شود

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران گلستان گفت: جشنواره صنعت چاپ اقدام و رویکرد بسیار خوبی است که موجب ایجاد رقابت بین چاپخانه‌داران و فعالان این حوزه می‌شود و کیفیت محصولات چاپی نیز در این رقابت رشد و ارتقا پیدا می‌کند.

فضای رقابت یکسان بین چاپخانه‌های تهران و استان‎های دیگر ایجاد شود
کد خبر: 461864
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۱:۰۳:۳۰

اعتمادآنلاین| حمید سلیمانی رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان گلستان یکی از مشکلات این حوزه را نبود شرایط رقابت میان شهرها برای تولید محصولات چاپی با کیفیت دانست و گفت: یکی از دلایل این موضوع این است که دستورالعمل‌هایی که در ادارت استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت مجوز چاپخانه اجرا می‎شود چندان سخت‎گیر نیستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل ستاد خبری بیستمین جشنواره ملی چاپ، وی افزود: زمانی که فردی بخواهد پروانه فعالیت چاپخانه‌ای را از یکی از استان‏ها دریافت کند ضروری است که از ماشین‏آلات به روز این صنعت در چاپخانه‏اش استفاده کند.

همچنین این دستورالعمل باید استان‌ها را موظف کند که دستگاه‌ها و ماشین‌های خود را ارتقا بدهند ولی متاسفانه چنین چیزی نیست و همین موضوع سبب شده است که استان‌های دیگر در رقابت با استان‌های پیشرو نتوانند کار خوب و حرفه‌ای ارایه کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: به دلیل اینکه بسیاری از همکاران ما در استان‌ها ماشین‌های به‌روز و مدرن ندارند موجب می‎شود نمی‌توانند رقابت زیادی در جشنواره چاپ داشته باشند و باید برای این موضوع راهکاری اندیشیده شود.

سلیمانی با بیان اینکه اغلب یک چاپخانه‌دار در شهرستان دستگاه چاپ 15 سال قبل یک چاپخانه در تهران را نصب می‌کند، گفت: هر چاپخانه‏داری هر اندازه هم که حرفه‌ای و با مهارت باشد از آنجا که در یک رقابت نابرابر قرار دارد قادر به رقابت نیست. همچنین نباید از تسهیلات مالی و اعتباری نیز غافل شد.

وی یادآور شد: جشنواره صنعت چاپ یک اقدام و رویکرد بسیار خوبی است که موجب ایجاد رقابت در بین چاپخانه‌داران و فعالان این حوزه می‌شود و کیفیت محصولات چاپی نیز در این رقابت رشد و ارتقا پیدا می‌کنند.

سلیمانی در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد:‌ معتقدم باید یک فضای رقابت یکسان بین چاپخانه‌های تهران و شهرهای دیگر ایجاد شود زیرا حتی اگر بهترین اپراتور را هم داشته باشیم اما ماشین خوب و مناسب نداشته باشیم نمی‌توانیم کار خیلی خوبی ارایه کنیم.

بیستمین جشنواره ملی چاپ در زمستان 1399 برگزار می‌شود و متقاضیان حضور در بخش مسابقات چاپی می‎توانند برای شرایط حضور در رقابت و ثبت‎نام در بخش مسابقات به پایگاه جشنواره ملی چاپ به آدرس https://nppf.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها