شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد:

شباهت‌های عجیب مجلس هفتم و مجلس یازدهم و شباهت‌های عجیب‌تر رؤسای آن‌ها؛ از مصوبات معیشتی تا شعارهای پوپولیستی

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی می‌گوید در مجلس هفتم همانند مجلس یازدهم تصمیمات اشتباهی درباره معیشت مردم گرفته شد و وقت مجلس صرف کارهای پوپولیستی می‌شد.

شباهت‌های عجیب مجلس هفتم و مجلس یازدهم و شباهت‌های عجیب‌تر رؤسای آن‌ها؛ از مصوبات معیشتی تا شعارهای پوپولیستی
کد خبر: 461873
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| قصه‌های مجلس یازدهم قرائت‌های متفاوتی دارد؛ مخالفان آن را تکرار تجربه‌های شکست‌خورده دیروز می‌دانند و موافقان با انقلابی خواندن آن می‌گویند متفاوت‌ترین عملکرد از این مجلس دیده خواهد شد.

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران و نماینده دوره‌های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با انتقاد از اصلاح قانون انتخابات در مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم یک دکمه را در نظر گرفت و برایش یک کت و شلوار دوخت؛ به این معنی که به طور مشخص بر این مبنا که رئیس مجلس تصمیم به کاندیداتوری دارد اصلاح قانون انتخابات در راستای محدود کردن حضور کاندیداهای دیگر از جمله کاندیداهای اصلاح‌طلب صورت گرفت.

او ادامه داد: علاوه بر اینکه اصلاح قانون انتخابات جای بحث و تعجب جدی دارد، مجلس یازدهم دست به تصویب قانونی برای پرداخت یارانه معیشتی زده است؛ اقدامی پوپولیستی که دولت نیز با آن مخالفت کرد، اما مجلس کار خود را پیش برد و حتی رئیس مجلس در آخر خود نیز قانون را ابلاغ کرد.

امانی در این باره توضیح داد: آقای قالیباف درباره یارانه معیشتی مصوب مجلس گفتند، این هدیه مجلس به مردم است که یادآور اظهارات رئیس مجلس هفتم بود؛ زمانی که باید قیمت حامل‌های انرژی بر اساس برنامه توسعه افزایش پیدا می‌کرد، اما مجلس هفتم این افزایش قیمت را منظور نکرد و رئیس مجلس وقت نیز اعلام کرد که این عیدی مجلس به ملت است.

او در ادامه گفت: همان اشتباه‌ها در همان ایام باعث شد بعدها مساله اصلاح نرخ حامل‌های انرژی با دست‌اندازها و چالش‌های جدی روبه‌رو شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پایان گفت: مجلس نباید قانون‌گذاری را اقدامی انتخاباتی بداند، متاسفانه هم مجلس هفتم و هم مجلس یازدهم رفتارهای پوپولیستی داشتند و دارند و بیش از اینکه بر کار خود به عنوان نمایندگان ملت تمرکز داشته باشند، به دنبال کنترل فضا در راستای در دست گرفتن دولت بعد هستند.

چکیده گفت‌وگو با شهربانو امانی

-مجلس یازدهم در جریان اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری یک دکمه را در نظر گرفت و برایش یک کت و شلوار دوخت

-هم مجلس هفتم و هم مجلس یازدهم رفتارهای پوپولیستی داشتند و دارند و بیش از اینکه بر کار خود به عنوان نمایندگان ملت تمرکز داشته باشند، به دنبال کنترل فضا در راستای در دست گرفتن دولت بعد هستند

-آقای قالیباف درباره یارانه معیشتی مصوب مجلس گفتند، این هدیه مجلس به مردم است که یادآور اظهارات رئیس مجلس هفتم بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها