کد خبر: 461882
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

پوگبا تنها در یونایتد / چرا هافبک فرانسوی در یونایتد مجبور شد یک ستاره باشد؟

روزنامه‌های ورزشی اروپا، در سی‌امین روز از ماه سپتامبر، نگاهی داشتند به رقابت‌های فوتبال باشگاهی در قاره سبز و همچنین برگزاری رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا. رسانه‌های انگلیسی، از مصدومیت هری کین نوشتند و روزنامه‌های اسپانیایی هم نگاهی به وضعیت رئال مادرید و بارسلونا داشته‌اند.

پوگبا تنها در یونایتد / چرا هافبک فرانسوی در یونایتد مجبور شد یک ستاره باشد؟
کد خبر: 461882
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌های ورزشی اروپا، در سی‌امین روز از ماه ژانویه، نگاهی داشتند به رقابت‌های فوتبال باشگاهی در قاره سبز و همچنین برگزاری رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا. رسانه‌های انگلیسی، از مصدومیت هری کین نوشتند و روزنامه‌های اسپانیایی هم نگاهی به وضعیت رئال مادرید و بارسلونا داشته‌اند. مطبوعات اسپانیایی، انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا را هم بررسی کرده‌اند. روزنامه‌های ورزشی ایتالیا، درگیری زلاتان ابراهیموویچ و روملو لوکاکو را بررسی کرده‌اند.

***

مهمترین خبر روزنامه‌های انگلیس، مصدومیت هری کین، مهاجم تاتنهام و تیم ملی انگلیس است. روزنامه «دیلی اکسپرس» با انتشار عکسی از لحظه مصدومیت هری کین نوشته: «درد بزرگ کین». این روزنامه در این گزارش نوشته، کاپیتان تیم ملی انگلیس در رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر به میادین باز می‌گردد. ژوزه مورینیو، مربی تاتنهام، با اشاره به مصدومیت این بازیکن در بازی برابر لیورپول گفت: «تاتنهام نمی‌تواند چند هفته این بازیکن را در اختیار داشته باشد.» هرچند او اعلام کرده که مدت دوری کین از میادین هنوز مشخص نیست. موضوعی که حالا مشخص شده هری کین حداقل تا ماه مارس دور از میادین خواهد بود. کین تا اینجای فصل 12 گل برای تاتنهام به ثمر رسانده است و مصدومیت این بازیکن خبر بدی برای مورینیو و تیم تاتنهام به شمار می‌آید.

1

روزنامه «میرور»، چاپ انگلیس، هم عکسی از لحظه مصدومیت هری کین را منتشر کرده و نوشته: «درد کین». این روزنامه در ادامه درباره مصدومیت هری کین نوشته: «خبر بد برای تاتنهام و تیم ملی انگلیس، قوزک پای هری کین اسکن می‌شود». موضوعی که اشاره به دوری بلندمدت هری کین از زمین مسابقه دارد و به احتمال زیاد این بازیکن تعدادی از بازی‌های تیم ملی انگلیس را هم از دست خواهد داد. این روزنامه در خبری دیگر نوشته: «بازیکنان فوتبال باید علیه نژادپرستی اقدام قانونی انجام دهند.»

1

روزنامه «استار اسپورت»، چاپ انگلیس، هم با تیتر «درد کین»، به مصدومیت دوباره هری کین از ناحیه قوزک پا اشاره کرده است. این روزنامه در گزارشی دیگر عکسی از یورگن کلوپ مربی آلمانی لیورپول را منتشر کرده و نوشته: «کلوپ روی صحنه مرکزی».

1

روزنامه «سان»، چاپ انگلیس، خبر اصلی خودش را به دیدار حساس آرسنال و منچستریونایتد اختصاص داده است. این روزنامه با انتشار عکسی از پل پوگبا و اوله گونار سولسشایر، بازیکن و مربی منچستریونایتد، نوشته: «اسلحه گونار علیه توپچی‌ها». این روزنامه گفت‌وگویی هم با رابرت پیرس، بازیکن سابق آرسنال، داشته است. پیرس درباره وضعیت آرسنال در لیگ برتر جزیره می‌گوید: «آرسنال می‌تواند در بین چهار تیم بالای جدول باشد.» او همچنین گفته به میکل آرتتا ایمان دارد. پیرس در ادامه درباره آرتتا و شرایط تیم آرسنال می‌گوید: «میکل آرتتا جوان است و برای اجرای ایده‌های خود به زمان نیاز دارد. اعتقاد من این است که ابتدا باید زیرساخت‌های آرسنال ساخته شود بعد از آن است که این تیم می‌تواند دوباره به جنگ دیگر تیم‌های برتر انگلیس برود. آرسنال ابتدا باید گام در راه پیروزی بگذارد و خودش را در این راه تثبیت کند. بعد از آن هر اتفاقی ممکن می‌شود. هواداران آرسنال صبور باشند چرا که این تیم در حال انتقال به مسیر درست است.»

1

روزنامه «گاردین» گزارش اصلی خودش را به پل پوگبا، هافبک فرانسوی منچستریونایتد، اختصاص داده است. این روزنامه نوشته: «او ممکن است یونایتد را ترک کند؛ اما اکنون در بهترین وضعیت خودش قرار دارد.» این روزنامه در این گزارش طولانی نوشته: «وقتی پل پوگبا حدود 9 یا 10 ساله بود، شخصی به نام «سامبو تاتی» که یک مربی فوتبال بود، تصمیم گرفت او را از یک مهاجم به یک هافبک تبدیل کند. در آن زمان، پوگبا فوتبالیستی درخشان با یک ضعف آشکار بود: او آنقدر توپ را دوست داشت که تا آنجا که می‌توانست آن را در اختیار خودش نگه می‌داشت و بازیکنان را دریبل می‌کرد. با آوردن پوگبا به یک خط عقب‌تر، تاتی به این نتیجه رسید که پوگبا زمان کمتری توپ را در اختیار دارد اما این اتفاق تأثیر بیشتری روی کل تیم خواهد داشت. هرچند تاتی در آن زمان نمی‌دانست با این کار، چه تاثیر بزرگی در فوتبال می‌گذارد.»

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «هرچند این بازیکن 27 ساله فرانسوی، توانسته قهرمان جام جهانی شود و به همراه یوونتوس هم چهار بار قهرمانی در سری A را تجربه کرده است، اما هرگز نتوانسته آن‌گونه که باید در یونایتد بدرخشد. اتفاقی که باعث ناراحتی هواداران یونایتد شد و حالا هم خبرهایی از بازگشت دوباره او به یوونتوس به گوش می‌رسد. البته پوگبا این روزها دوباره به شرایط ایده‌آل خودش بازگشته است. او ماه گذشته عملکردی فوق العاده در منچسریونایتد داشته و سه گل برای این تیم به ثمر رسانده که باعث پیروزی یونایتد برابر وستهام، برنلی و فولام شده است. مشارکت‌های دفاعی او افزایش یافته و نظم تیمی او خوب شده است. حتی پوگبا بهترین بازیکن یونایتد برابر شفیلدیونایتد بود هرچند که این بازی با شکست یونایتد به پایان رسید. تمام این اتفاقات رخ داده در ماه اخیر، باعث شده سوالات زیادی پیرامون پوگبا شکل بگیرد. سوالاتی از این دست که آیا این اتفاق موقتی است یا نه؟ آیا پوگبا دوباره خوب شده است؟ آیا او خوب خواهد ماند؟»

اما «گاردین» به یک موضوع مهم در این گزارش اشاره کرده و آن هم این است که توقع بالای هواداران و سران یونایتد از پل پوگبا باعث شد تا این بازیکن نتواند عملکرد خوبی در این تیم داشته باشد. این روزنامه نقل قولی از گری نویل مدافع پیشین یونایتد را در این گزارش آورده که می‌گوید: «با 89 میلیون پوند انتظار می‌رود پوگبا در بازی‌ها ناجی یونایتد باشد.»

جیمی کاراگر، بازیکن پیشین لیورپول، چندی قبل به اسکای گفت: «فکر می‌کردم که پوگبا، ممکن است مانند لمپارد در چلسی و یا جرارد در لیورپول داشتته باشد؛ بازیکنانی که تیم‌های خود را به عنوان قهرمانی رسانده‌اند.»

این روزنامه نوشته، پوگبا هرگز نمی‌توانست مانند آن بازیکنان باشد چرا که او همانند لمپارد، مایکل اسین و کلود ماکلله را در کنار خود نداشته است. او مانند جرارد ژابی آلونسو و خاویر ماسکرانو را نداشته است.

این روزنامه در ادامه این گزارش نوشته، بازیکنان به تنهایی باعث قهرمانی تیم‌ها نشده‌اند بلکه این اتفاق کاملا برعکس بوده است. گاردین در این گزارش اشاره کرده است که پوگبا در سال‌های گذشته تنها بوده است و به همین خاطر هم نتوانسته عملکرد درخشانی از خودش به نمایش بگذارد. او زمانی که به یونایتد آمد تنها 23 سال داشت. او تا پیش از این در حال یادگرفتن بود. او از پل اسکولز، آرتور ویدال و آندره‌آ پیرلو می‌آموخت، اما با حضور در یونایتد یادگیری او متوقف شد و مجبور شد یک ستاره باشد. او با بازیکنانی چون جسی لینگارد، مروان فلینی و آندره هررا، بازی می‌کرد و زمانی هم که تیم به نتیجه نمی‌رسید تمام فریادها بر سر او زده می‌شد که چرا تیم را نجات نداده و باید بیشتر تلاش کند. هواداران یونایتد یادشان رفته بود که فوتبال یک بازی تیمی است. همین اتفاق باعث شد تا پوگبا هر روز بیشتر دچار بحران شود. اما حالا که بار اصلی از روی دوش پوگبا برداشته شده، بازی او هم بهتر شده است. پوگبا یک بازیکن ترکیبی است.

این روزنامه نگاهی هم به رقابت‌های اوپن استرالیا و با «کتی بولتر» تنیسور بریتانیایی گفت‌وگویی داشته است. او به زودی باید در اوپن استرالیا به میدان برود و از این اتفاق بسیار خوشحال است.

1

روزنامه «آبولا»، چاپ پرتغال، عکسی از بازی شب گذشته پورتو و ژیل ویسنته، را در صفحه اول خوش منتشر کرده و نوشته: «سفر با کلاس یک». «آبولا» در ادامه با اشاره به گلزنی مهدی طارمی و خسوس کرونا، نوشته: «کرونا و طارمی هنرمندانی بودند که گلزنی کردند».

1

روزنامه «کوریره دلو اسپورت»، چاپ ایتالیا، نگاهی داشته به درگیری رومرو لوکاکو و زلاتان ایبراهیموویچ در دربی میلان. این روزنامه با انتشار عکس این 2 بازیکن نوشته: «ایبرا و لوکاکو، جنگ اسکودتو» این روزنامه عکسی از رونالدو مهاجم پرتغالی یوونتوس را هم منتشر کرده و نوشته: «پیرلو، پرونده حقایق رونالدو را می‌بندد».

1

روزنامه «گازتا دلو اسپورت» هم به بازی‌های سریA ایتالیا پرداخته و نوشته: «رقابت بزرگ». تیتری که اشاره به بازی‌های حیاتی این هفته فوتبال ایتالیا دارد. جایی که بولونیا میزبان میلان است، اینتر از بنتونتو پذیرایی می‌کند و سامپدوریا هم در خانه به مصاف یوونتوس می‌رود.

1

روزنامه «توتو اسپورت» هم عکسی از رونالدو، زلاتان و لوکاکو را منتشر کرده و نوشته: «شما اسکودتو هستید».

1

روزنامه «مارکا»، چاپ اسپانیا، عکسی از تونی کروس، هافبک آلمانی رئال مادرید را منتشر کرده و نوشته: «آخرین بازی ژانویه». تیتری که اشاره به بازی امروز مادرید برابر لوانته دارد. دیداری که در آخرین روز ماه ژانویه برگزار می‌شود.

1

روزنامه «as» اسپانیا هم عکسی از ادن هازارد، کریم بنزما و مارکو آسنسیو را منتشر کرده و نوشته: «سه‌گانه 2021». این روزنامه نگاهی هم داشته به شکست تیم ملی هندبال اسپانیا برابر تیم ملی دانمارک در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی هندبال در مصر.

1

روزنامه موندو، هم عکسی از رونالد آرائوخو، مدافع بارسلونا، را در صفحه اول خودش به چاپ رسانده و از قول او نوشته: «خودم را 10 سال اینجا می‌بینیم». این بازیکن از حضور در بارسلونا راضی است و به همین خاطر دوست دارد فوتبالش را در این باشگاه ادامه دهد.

1

روزنامه «اسپورت»، چاپ اسپانیا، هم عکسی از اریک گارسیا، مدافع منچسترسیتی، را منتشر کرده است و از علاقه بارسلونا برای به خدمت گرفتن این مدافع اسپانیایی خبر داده است. این روزنامه گفت‌وگوهایی هم با نامزدهای انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا داشته است.

1

روزنامه «اسپورتیو»، چاپ کاتالان، گفت‌وگویی با خوان ویلا، نامزد ریاست باشگاه بارسلونا، داشته است. او در این گفت‌وگو از حضور دوباره ژاوی در این باشگاه حمایت کرده است. او در این باره گفته: «ابتدا کرایف بود؛ سپس گواردیولا و حالا به ژاوی بستگی دارد.» این صحبت‌های خوان ویلا، نشان از آن دارد که در صورت برنده شدن در انتخابات ریاست بارسلونا، او با ژاوی، مربی فعلی السد قطر، وارد مذاکره می‌شود تا او را به بارسلونا بازگرداند.

او در پاسخ به این سوال که بازگشت ژاوی، برای بارسا چه مفهومی دارد؟ گفته: «همانطور که اولین تغییر در بارسا با حضور کرایوف شکل گرفت و بعد از او هم گواردیولا این کار را انجام داد، مرحله بعدی تغییرات در بارسلونا به عهده ژاوی است. هیچکس بهتر از او باشگاه را نمی‌شناسد. ژاوی DNA بارسلونا است. سال 2001، نامه‌ای به گواردیولا نوشتم و در آن اشاره کردم که بارسلونا اکنون دچار مشکل است و با آمدن تو همه چیز درست می‌شود. این دقیقا همان چیزی است که امروز به ژاوی می‌گویم. با حضور ژاوی تیم از مشکل خارج می‌شود. خروج باشگاه از مشکلات باعث برطرف شدن گرفتاری‌های مالی باشگاه هم می‌شود؛ زیرا این وضعیت به دلیل ضعف مدیریت ورزشی به دست آمده است.»

1

روزنامه اکیپ، چاپ فرانسه هم عکسی از دیدار لیون و بوردو را در صفحه اول خودش چاپ کرده و نوشته: «هدف». تیتری که اشاره به پیروزی لیون در این دیدار حساس دارد.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها