رییس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد:

پرداخت وام ریالی و ارزی به ایرلاین‌های زیان‌ده/ به اعتقاد وزیر هیچ ایرلاینی زیان‌ده نیست

تورج دهقان زنگنه، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو هزار میلیارد تومان وام کرونایی به شرکت‌های هواپیمایی پرداخت شده است، گفت: شرکتی که زیان‌ده باشد وام دوم حمایتی را ارزی و ریالی و احتمالا بلاعوض دریافت می‌کند.

پرداخت وام ریالی و ارزی به ایرلاین‌های زیان‌ده/ به اعتقاد وزیر هیچ ایرلاینی زیان‌ده نیست
کد خبر: 461909
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۲:۵۰:۰۷

اعتمادآنلاین| تورج دهقان زنگنه درباره پرداخت وام دوم کرونایی به شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: قرار است که وزیر راه و شهرسازی جلسه‌ای را با اعضای هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی برگزار کند و در این جلسه به مشکلات شرکت‌ها رسیدگی و بررسی شود.

وی تاکید کرد: در این جلسه بررسی می‌شود که آیا شرکت‌های هواپیمایی با توجه به صورت‌های مالی که ارایه کرده‌اند زیان‌ده هستند یا خیر. اگر شرکت‌ها زیان‌ده باشند به صورت تسهیلات ارزی و ریالی از آنها حمایت خواهد شد تا بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: در حال حاضر در مرحله چند شرکت هواپیمایی حدود 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند البته هنوز برخی از شرکت‌ها موفق به دریافت وام حمایت از کسب و کارها در دوران کرونا، نشده‌اند.

وی درباره دلیل عدم دریافت وام کرونایی برخی از شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: یکی از مشکلات شرکت‌ها بحث چک بوده که در حال حاضر این مشکل برطرف شده اما با مشکلات دیگری مواجه هستند که در حال پیگیری برای رفع این موانع هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که سقف وام دوم که گویا بلاعوض خواهد بود، چقدر است، گفت: اساسا بحث این است که شرکت‌ها زیان‌ده هستند یا اینکه زیان انباشته دارند، وقتی این موضوعات رسیدگی شد تصمیم می‌گیریم به هر شرکت بر اساس توان عملیاتی که دارد، تا چه سقفی وام حمایتی پرداخت شود که این وام یا به صورت بلاعوض خواهد بود یا کم بهره.

زنگنه گفت:‌صورت‌های مالی از سوی شرکت‌ها ارایه شده و در حال بررسی این اسناد هستیم اما اعتقاد آقای وزیر این است که شرکت‌ها زیان‌ده نیستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها