کد خبر: 461944
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۴:۲۷:۱۸
| |

اقتصاد فرانسه 8.3 درصد آب رفت

مؤسسه ملی آمار فرانسه اعلام کرد تحت تاثیر پاندمی کرونا، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2020 با سقوط 8.3 درصدی روبرو شده است.

اقتصاد فرانسه 8.3 درصد آب رفت
کد خبر: 461944
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۴:۲۷:۱۸

اعتمادآنلاین| مؤسسه ملی آمار فرانسه اعلام کرد تحت تأثیر پاندمی کرونا، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2020 با سقوط 8.3 درصدی روبرو شده است.

مؤسسه ملی آمار اعلام کرد: در سه ماه آخر سال 2020، تولید ناخالص داخلی فرانسه پس از جهش 18.5 درصدی در سه ماهه سوم، 1.3 درصد نسبت به سه ماه قبل کاهش یافته است. افت فعالیت‌های اقتصادی در این سه ماهه به دلیل وجود قرنطینه از اواخر اکتبر تا اواسط دسامبر و با مقررات منع رفت و آمد در ماه‌های اکتبر و دسامبر بوده است.

در سه ماهه اول و دوم، اقتصاد فرانسه به ترتیب 5.9 و 13.7 درصد نسبت به سه ماهه قبل سال کوچک‌تر شد.

فرانسه از 17 مارس تا 11 می در یک قرنطینه ملی قرار داشت تا موج اول اپیدمی را مهار کند. در پایان ماه اکتبر، فرانسه مجدداً برای مقابله با موج جدید کرونا، با شدت کمتری قرنطینه شد.

در سه ماهه چهارم، افت فعالیت‌های اقتصادی بسیار کمتر از زمان اولین قرنطینه بود. اقتصاد فرانسه در زمان قرنطینه دوم در سه ماهه چهارم، 5.0 درصد کوچک‌تر از سطح یک سال قبل شد، در حالی که در زمان قرنطینه اول در سه ماهه دوم، اقتصاد فرانسه 18.8 درصد از سه ماهه مشابه سال گذشته کوچک‌تر شده بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها