کد خبر: 461991
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

استاندار گیلان خبر داد:

افتتاح 895 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 4811 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر

ارسلان زارع استاندار گیلان گفت: 895 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 4811 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر سالجاری در استان به بهره برداری می رسد که از نظر اعتباری 96 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

افتتاح 895 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 4811 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر
کد خبر: 461991
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ارسلان زارع استاندار گیلان گفت: 895 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 4811 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر سالجاری در استان به بهره برداری می رسد که از نظر اعتباری 96 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

ارسلان زارع در پنجمین جلسه شورای اداری استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه 63 شهید گیلانی دوران انقلاب، اظهار کرد: امام(ره) توانست مردم را از حکومتی مستبد و وابسته نجات دهد، امروز نظام اسلامی افتخار می کند که وابسته به هیچ قدرتی در دنیا نیست.

استاندار گیلان افزود: امام(ره) توانستند در چارچوب دین اسلام، مردم سالاری دینی را در کشور مستقر کنند؛ انقلاب ایران تنها یک انقلاب سیاسی نبود بلکه انقلابی فرهنگی با ارزش های بی شمار انسانی و اخلاقی بود.

زارع گفت: به سبب حمایت های مردم ایران این انقلاب در آستانه 42 سالگی نه تنها کم فروغ نشده بلکه منادی آزادی خواهان دنیا نیز است؛ دشمنان اسلام مدعی بودند که مردم ایران چهلمین جشن پیروزی انقلاب را برگزار نمی کنند، در حالی که تاکنون با وجود تحریم های متعدد جشن های پیروزی انقلاب با مجاهدت مردم و پرشکوه برگزار شده است. براساس مولفه های پیشرفت، با وحدت، همدلی و وفاق این مسیر با اقتدار استمرار پیدا می کند.

وی با اشاره به وضعیت کووید 19، تصریح کرد: با وجود مشکلات متعدد در سایه همدلی مردم و حمایت های مقام معظم رهبری، دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا این 11 ماهه را پشت سر گذاشتیم، تعداد بستری ها کمتر شده که نباید باعث عادی انگاری شود تا مجدد شاهد مشکلات گذشته و شیوع وسیع شویم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایام دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی است که خدمات دولت و نظام با رویکرد امیدافزایی منعکس شود، گفت: با وجود محدودیت منابع اعتباری اقدامات خوبی در راستای تکمیل و افتتاح پروژه های عمرانی در استان انجام گرفته به طوری که 895 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 4811 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر سال جاری در استان به بهره برداری می رسد.

زارع با بیان اینکه از مجموع میزان سرمایه گذاری 2231 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی انجام گرفته است، ادامه داد: مجموع پروژه ها از نظر اعتباری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 96 درصد رشد داشته که منجر به ایجاد 41 هزار و 698 فرصت شغلی در استان شده است.

وی در خصوص برگزاری ویژه برنامه های دهه مبارک فجر گفت: ویژه برنامه های گرامیداشت دهه مبارک فجر باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، حداقل حضور نفرات و مبتنی بر فضای مجازی برگزار شود، همچنین با توجه به دو ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) در این ایام، آیین ها و برنامه ها با خلاقیت و نوآوری و زمینه شادمانی اجرایی شود.

زارع با اشاره به گسترش دولت الکترونیک، تصریح کرد: برای مواجه با ویروس منحوس کرونا بستر دولت الکترونیک تقویت شد و حرکت دستگاه های اجرایی در بخش سخت و نرم افزاری باید همچنان مستمر باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر توجه بیشتر به سرمایه گذاران بخش خصوصی، بیان کرد: باید برای رونق بخش های تولیدی و اشتغالزایی از سرمایه گذاران حمایت شود و کارگروه های ذیربط باید فعال باشند.

وی در خصوص حمایت دستگاه های اجرایی از ایتام و محسنین، گفت: اجرای طرح «هر کارمند حامی یک فرزند» ابلاغ می شود، باعث افتخار است که جامعه بانوان خانه دار گیلانی در حمایت از فررندان ایتام و محسنین مشارکت دارند و درصدی از این حمایت هم توسط فرهنگیان و جامعه کارگری استان انجام گرفته است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری فراهم شده و اعضای ستاد انتخابات شخص شده اند.

وی افزود: با توجه به وضعیت جوی استان و تحت تاثیر قرارگرفتن تابلو ها و المان های شهدای گرانقدر، مقرر شده بررسی های کارشناسی لازم برای برآورد یک کار ماندگار صورت گیرد و اجرا شود.

زارع ضمن قدردانی از مشارکت خیرین در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد بیان کرد: با مرور سنوات دریافتیم که مردم گیلان و خیرین مشارکت خوبی در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد داشته اند بطوریکه در کمتر از دو سال اخیر حدود 800 نفر آزاد شدند که این امر خیر باید همچنان و خصوصا در ایام دهه فجر تداوم داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها