حسن روحانی، رئیس‌جمهوری:

حرف امام (ره) درباره آب و برق مجانی را محقق کردیم/ انتخابات 1400 نباید موجب زیر پا گذاشتن اخلاق شود / به شعارهای خناسان پایان دادیم

رئیس‌جمهوری انتخابات 1400 نباید موجب شود که امروز اخلاق و معنویت را زیر پا بگذاریم. همه باید کنار هم باشیم؛ ما ملت، دولت و هدف واحدی داریم.

حرف امام (ره) درباره آب و برق مجانی را محقق کردیم/ انتخابات 1400 نباید موجب زیر پا گذاشتن اخلاق شود / به شعارهای خناسان پایان دادیم
کد خبر: 462093
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۱۱:۰۹:۰۷

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو ضمن گرامیداشت آغاز دهه فجر، اظهار کرد: امروز روز بسیار مبارکی برای تاریخ و ملت ایران و همچنین برای همه آزادی خواهان جهان و مسلمانان است. روزی که برخلاف پیش‌بینی های قدرت‌های بزرگ، امروز امام با یک استقبال بی‌نظیر وارد کشور شد. استقبال‌ها در طول تاریخ ایران زیاد بوده اما اینکه از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا تمام خیابان‌ها مملو از جمعیت باشد، بسیار بی‌سابقه بود و روز شکوهمندی در تاریخ ما بود.

رئیس جمهور افزود: حکمت و تدبیر امام که وقتی وارد کشور شد، ابتدا به دیدار شهدا رفت و این مسأله حائز اهمیتی است. در واقع به نوعی امام قصد داشت بگوید دعوت کننده واقعی او شهدا بودند. البته بقیه کارهای امام نیز فوق العاده بود.

وی بیان کرد: به نظر من در میان همه پیشنهادهایی که مطرح بود، بهترین انتخاب برای امام بود و بسیار حائز اهمیت بود و همین ساعت‌هایی که ما می‌گذرانیم ساعت‌های بسیار حساس در تاریخ ما بود و آن سخنرانی امام در بهشت زهرا بود.

روحانی ادامه داد: امام گفت ما کاری می‌کنیم که آب و برق برای مردم مجانی شود و این دولت افتخار می‌کند که این کار را انجام داده و ما توانستیم برای افرادی که مصرف کمی دارند، برق و آب و گاز مجانی است. بنابراین همه پیش‌بینی‌های امام در تاریخ تثبیت شد و درست از آب در آمد. شعار زشتی که خناسان در دست گرفته بودند، پایان یافت و معلوم شد که دولت جمهوری اسلامی ایران،‌ دولت حامی مستضعفان است.

وی افزود: امروز در دو استان طرح‌های خوبی افتتاح شد و ما خوشحالیم که امسال علیرغم اینکه که هم به دلیل تحریم‌ها و هم شیوع کرونا سال سختی برای مردم بود اما خوشحالیم که آن جهش تولیدی که رهبری گفتند، زمین نماند. در این راستا استانداران و وزرا تلاش‌های فراوانی داشتند و در این ایام افتتاح‌های فراوانی در استان‌ها خواهند داشت همانطور که امسال در هر هفته طرح‌های مهمی را در حوزه‌های مختلف افتتاح کردیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بر همه جنبه‌های زندگی مردم توجه داشت، تصریح کرد: امسال در زمینه آب و برق کار بزرگی انجام گرفته است و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی ما برخلاف اینکه برخی فکر می‌کردند صرفا سیاسی و برای استقلال و مبارزه با استعمار و استبداد است یعنی رنگ سیاسی آن را می‌‌دیدند یا فکر می‌کردند به خاطر اسلام است و در واقع رنگ معنوی آن را می‌دیدند. اما مشاهده کردند که در کنار این دو مبحث مهم، مساله مادی هم در انقلاب دارای اهمیت بود و هست.

وی افزود: در ابتدای انقلاب ما 19 سد در کشور داشتیم و امروز شما نگاه کنید که سدسازی کشور بیش از ده برابر شده است. در زمان پیروزی انقلاب ما 4 تصفیه خانه فاضلاب داشتیم و امروز 77 عدد داریم، این نشان می‌دهد که تحول عظیمی صورت گرفته است، مردم، مهندسین، متخصصین و کارگران ما همه تلاش داشتند و فعالیت کردند.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به خدمات و تلاش های این دولت در 8 سال گذشته ابراز داشت: در این 8 سال دولت تدبیر و امیدف هر سال 2500 مگاوات برق جدید وارد مدار شده است، هر 50 روز یک سد مخزنی ملی به افتتاح رسیده و هر 2 ماه یک تصفیه خانه آب افتتاح شده است. در حوزه فاضلاب هر ماه یک تصفیه‌خانه افتتاح شده و اعلام کردند که تا پایان دولت 101 تصفیه خانه به افتتاح می‌رسد. البته دولت در زمینه‌های مختلف آب، برق، انرژی، فضای مجازی، شرکت های دانش بنیان و فناوری و بهداشت و درمان تلاش های زیادی داشته است. یکی از افتتاح‌هایی که به‌زودی و در یکی از پنجشنبه‌ها خواهیم داشت بیمارستان های جدید است. اینکه در یک سال 10 هزار تخت به بیمارستان های کشور اضافه شده یک کار عظیم و بزرگ در تاریخ کشور است آن هم در این سال سختی که هم جنگ تحمیلی اقتصادی و هم کرونا وجود داشت.

وی ادامه داد: این پیشرفت‌ها نشان‌دهنده آن است که به حمدالله روحیه، امید، نشاط و ایثار مردم ما امروزدر 12 بهمن 99 همان روحیه، نشاط، ایثار، فداکاری و دلاوری سال 57 است و اگر در برخی موارد کمبود و مشکل داریم باید آن را جبران کنیم.

روحانی با اشاره به بداخلاقی‌های سیاسی داخلی اظهار داشت: البته ممکن است در زمینه اخلاقی، تعاون، همکاری، صدای واحد و وحدت ممکن است که مقداری نزول کرده باشیم اما باید جبران کنیم و برگردیم به همان نقطه 42 سال قبل، آن وحدت، یکپارچگی، ایثار و فداکاری بود که باعث پیروزی شد و امروز هم به همان نیاز داریم.

وی در پایان گفت: نباید انتخابات سال 1400 که در خرداد سال آینده برگزار می‌شود و ان‌شاءالله مردم به صورت پرشور حضور پیدا می‌کنند و یک انتخابات رقابتی واقعی و با مشارکت بالا خواهیم داشت، باعث شود که ما اخلاق را زیر پا بگذرایم و همدیگر را تخریب کنیم. همه باهم کشور واحد هستیم و هدف واحد داریم و ان‌شاءالله کمک کنیم تا به پیروزی برسیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها