کد خبر: 462222
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۰۶:۰۱:۰۹
| |

مجلس به جای محاکمه عنابستانی، طلبکار شد!

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای مجلس گفت: ضمن تحسین نماینده‌ای که یک سیلی به نفس اماره خودش و یکی سیلی به دشمنان نظام و مجلس زد به نیروی انتظامی هشدار می‌دهم که از عذرخواهی این نماینده عبرت بگیرد و اجازه ندهد که مامورانش در هنگام اعمال قانون از چهارچوب قانون تجاوز کنند.

مجلس به جای محاکمه عنابستانی، طلبکار شد!
کد خبر: 462222
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۰۶:۰۱:۰۹

اعتمادآنلاین| یک هفته از ماجرای جنجالی سیلی زدن علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس به مامور راهور ناجا می‌گذرد و در این مدت بسیاری منتظر پیگیری مجلس و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در این خصوص بودند اما روزگذشته برخلاف انتظار افکار عمومی شاهد اظهارنظرهای طلبکارانه نمایندگان در این رابطه بودیم. حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم میمه، برخوار و شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ماجرای نماینده سبزوار و درگیری او با مامور راهور پلیس در خیابان دروازه دولت تهران گفت: «ضمن تحسین نماینده‌ای که یک سیلی به نفس اماره خودش و یکی سیلی به دشمنان نظام و مجلس زد به نیروی انتظامی هشدار می‌دهم که از عذرخواهی این نماینده عبرت بگیرد و اجازه ندهد که مامورانش هنگام اعمال قانون از چارچوب قانون تجاوز کنند.»


او با بیان اینکه نظام اسلامی مردم و قانون برایش فرقی نمی‌کند از نیروی انتظامی پلیس خواست تا نسبت به ادبیات مامور راهور از مجلس عذرخواهی کند. حاجی دلیگانی گفت: «عذرخواهی بزرگتر ناجا نیز باید به خاطر حرف‌های غیرقانونی یک مسئول ناجا باشد که چندی پیش می‌خواست مجرمین را دست شکسته ببیند.» اشاره این نماینده به سخنان چندی پیش سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی بود که در برابر دوربین‌ها دستور می‌داد ماموران، دست و پای افرادی که قمه دستشان است را هنگام بازداشت بشکنند. او در پاسخ به سوال خبرنگار که حقوق متهم چه می‌شود؟ گفت: «حقوق متهمان فقط زنده ماندن آنهاست.»


اما این تنها حاجی دلیگانی نبود که سعی داشت تا از بار گناهان عنابستانی بکاهد بهروز محبی نجم آبادی همکار عنابستانی و دیگر نماینده سبزوار هم درباره ماجرای سیلی زدن به سرباز به شدت رسانه‌ها را متهم کرد. محبی به برنا گفت: «فضای رسانه‌ای تبدیل شده به عده‌ای شعبان بی‌مخ که از کاه کوه می‌سازند. آدم‌هایی هستند که دروغ پردازی می‌کنند حادثه‌ها را بزرگ نمایی می‌کنند مانند خطای عنابستانی که در آن بزرگنمایی صورت گرفت.» این نماینده در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید این توهین به فضای رسانه‌ای کشور، است، اظهار کرد: «منظورم با عده‌ای است که در اجرای نجفی واقعیت را وارونه نشان دادند ولی در ماجرای عنابستانی بزرگنمایی کردند.»


خبرهای تازه از پرونده عنابستانی


خبرهای تازه‌ای هم از روند پرونده عنابستانی منتشر شد ظاهرا ناجا به قوه قضائیه در این باره شکایت کرده است. رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: «راهور ناجا مستقیم به مجلس شکایت نکرده و در دادستانی طرح شکایت کرده‌اند. امیدوارم نظریه دادرسی و گزارش ناجا برای بررسی در مجلس سریع‌تر به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال شود.»به تازگی نیز محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارجاع پرونده علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس به هیئت نظارت به رفتار نمایندگان خبر داد و گفت: "نتیجه بررسی‌های هیئت نظارت حداکثر تا 10 روز دیگر اعلام می‌شود."

اقدام عنابستانی جز اولویت‌های‌ هیئت نظارت نیست


با این حال موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درباره سیلی‌زدن نماینده سبزوار به برنا گفته « هیئت این موضوع را بررسی می‌کند اما جزو اولویت ما نیست و موضوعات دیگری در دستور داریم.»

منبع: آفتاب یزد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها