تیم‌های ایرانی از فیرپلی سوء‌استفاده می‌کنند

سیامک نعمتی، بازیکن تیم پرسپولیس گفت: در فوتبال ایران از فیرپلی سوء‌استفاده می‌شود. تیم‌هایی که جلو می‌افتند یا گل می‌زنند و همین‌طور قصد گرفتن یک امتیاز از بازی‌های مهم را دارند مرتب خودشان را زمین می‌اندازند.

تیم‌های ایرانی از فیرپلی سوء‌استفاده می‌کنند
کد خبر: 462337
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۱:۴۹:۴۱

اعتمادآنلاین| سیامک نعمتی معتقد است در فوتبال ایران تیم‌ها از فیرپلی برای وقت‌کشی استفاده کرده و این با روح جوانمردی مغایرت دارد. منظور شماره 88 پرسپولیس اتفاقات دقایق پایانی بازی با ماشین‌سازی است، جایی که بازیکنان ماشین‌سازی انتظار داشتند پرسپولیسی‌ها اوت‌دستی را به آنها پس بدهند اما سرخپوشان ترجیح دادند بازی کنند و به گل هم رسیدند! اتفاقی که اعتراض کادر فنی و بازیکنان تیم تبریزی را به دنبال داشت. در همین ارتباط خواندن تازه‌ترین صحبت‌های سیامک نعمتی خالی از لطف نیست‌.

فکرش را می‌کردی بازی با تیم پایین جدولی ماشین‌سازی این‌طور سنگین و نفسگیر شود؟


واقعاً لیگ امسال قابل پیش‌بینی نیست. همه تیم‌ها با انگیزه هستند و ماشین‌سازی هم می‌خواست از ما امتیاز بگیرد.

تا دقیقه 3+90 هم موفق به این کار شده بود!


گفتم که تیم حریف خیلی انگیزه داشت اما به نظرم کم‌تجربه بودند. بازیکنان ما با تجربه بالای خود تساوی را با برد عوض کردند.

اما این بازی دو اتفاق ویژه داشت که یکی مورد اعتراض یحیی گل‌محمدی بود و دومی هم اعتراض تیم ماشین‌سازی را به همراه داشت؛ از اولی شروع می‌کنیم که روی بازیکن حریف خطای پنالتی کردی؟


کارشناسان داوری بهتر می‌توانند نظر بدهند اما فکر می‌کنم یک برخورد ساده فوتبالی بود. احتمالاً منظور آقایحیی هم همین بوده است.

و دومی رعایت نکردن فیرپلی بود؛ چرا توپ را به حریف ندادید؟


این قضیه توضیح مفصلی دارد. به نظرم در فوتبال ایران از فیرپلی سوء‌استفاده می‌شود. تیم‌هایی که جلو می‌افتند یا گل می‌زنند و همین‌طور قصد گرفتن یک امتیاز از بازی‌های مهم را دارند مرتب خودشان را زمین می‌اندازند. این به یک بدعت بَد تبدیل شده است. در حالی که فیرپلی برای کمک سریع‌تر به بازیکنی است که واقعاً مصدوم شده باشد. شما بارها در مسابقات مختلف می‌بینید یک بازیکن الکی خودش را زمین می‌اندازد تا وقت تلف کند یا در روند تهاجمی تیم حریف وقفه بیندازد. بعد او را با برانکارد در حالی که مثلاً از درد فریاد می‌کشد از زمین خارج می‌کنند اما در کمال تعجب وقتی به لب خط می‌رسد مثل برق از جای خودش می‌پرد و به زمین برمی‌گردد. این کارها خیلی زشت است. در آن لحظه هم شما دیدید در حالی که بازی یک- یک بود این بار 2 بازیکن ماشین‌سازی خودشان را الکی زمین انداختند و بعد وقتی دیدند ما توپ را نمی‌دهیم از جای خود بلند شدند. این کارها جوانمردانه نیست. حالا اعتراض می‌کنند که چرا ما به خاطر الکی زمین زدن آنها توپ را به حریف ندادیم؟!

ممکن است در آینده حریفان شما هم توپ را هنگام مصدومیت بازیکنان پرسپولیس به بیرون نزنند؟


اولاً در قاموس پرسپولیس وقت‌کشی جایی ندارد. شما دیدید ما مقابل بهترین و گردن‌کلفت‌ترین تیم‌های آسیا هم وقت‌کشی نکردیم. در ثانی اگر روزی بازیکن یا بازیکنانی از پرسپولیس الکی خودشان را زمین انداختند حریفان توپ را بیرون نزنند یا به ما پس ندهند.

یکی از اتفاقات عجیب و در عین حال جالب بازی با ماشین‌سازی گلی بود که در دقیقه 25 و درست بر اساس شماره پیراهن مرحوم مهرداد میناوند زدید!


واقعاً جالب و قابل تأمل بود، باورکردنی هم نبود اما درست طبق شماره پیراهن آقامهرداد خدابیامرز گل زدیم. امیدوارم روح مرحوم میناوند هم از این گل شاد شده باشد. البته دوست دارم به خاطر شادی روح آقامهرداد قهرمان لیگ برتر شویم. آن مرحوم عاشق پرسپولیس بود و همیشه از تیم ما حمایت می‌کرد. فکرش را نمی‌کردم اینقدر زود از پیش ما برود. خدا به خانواده‌اش صبر بدهد. خداوند او را رحمت کند.

بازی بعدی شما با دیگر تیم تبریزی یعنی تراکتور است؛ این بازی را چطور می‌بینی؟


همه بازی‌ها سخت است و دیگر مسابقه آسانی وجود ندارد. تراکتور هم یکی از تیم‌های خوب و مدعی است و ان‌شاءا... بتوانیم با ارائه یک بازی زیبا نتیجه خوبی هم بگیریم.


منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها