کد خبر: 462420
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۷:۰۲:۲۸
| |

اتهام‌زنی اسرائیل: ایران مظنون است

دو روز پیش یک بمب‌گذاری در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو باعث شکستن شیشه‌های سه خودرو در نزدیکی محل انفجار شد اما تلفاتی در بر نداشت. سفیر اسرائیل در هند ایران را مظنون احتمالی این انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی عنوان کرده است.

اتهام‌زنی اسرائیل: ایران مظنون است
کد خبر: 462420
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۷:۰۲:۲۸

اعتمادآنلاین| "من تا به امروز نام این سازمان را نشنیده‌ام. هندی‌ها در حال تحقیق درباره درست بودن این ادعا هستند."

دو روز پیش یک بمب‌گذاری در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو باعث شکستن شیشه‌های سه خودرو در نزدیکی محل انفجار شد اما تلفاتی در بر نداشت. مقامات هند و اسرائیل در حال تحقیق درباره حمله احتمالی به سفارت هستند.

سفیر اسرائیل در هند ایران را مظنون احتمالی این انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی عنوان کرده است.

"ران مالکا" سفیر اسرائیل در هند به روزنامه تایمز اسرائیل گفت: انفجار آنقدر نزدیک بود که افراد سفارت‌خانه متوجه آن شدند. او افزود: این انفجار می‌توانست خسارت بیشتری به بار آورد.

مقامات هند و اسرائیل در حال تحقیق بیشتر به عنوان حمله احتمالی علیه سفارت اسرائیل هستند.

مالکا در این باره گفت: ما تاکنون فهمیده‌ایم این اقدام حرکتی تروریستی علیه سفارت اسرائیل در دهلی نو بوده است، اما تحقیقات همچنان ادامه دارد.

سفیر اسرائیل در هند افزود: صدای انفجار به وضوح در داخل سفارت‌خانه شنیده شد و منشاء آن در چند متری سفارتخانه بود. این ماجرا می‌توانست به گونه دیگری خاتمه یابد و صدمات بیشتری به بار آورد.

تایمز اسرائیل ادعا کرد: رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که محققان پاکت نامه ‌ای را در خیابان خطاب به سفیر اسرائیل پیدا کرده‌اند که این انفجار کم قوت را به "شهدای ایران" از جمله (سردار) قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده ارجاع می‌دهد. در این نامه آمده است که ما می‌توانیم به زندگی شما در هر زمان و مکان پایان دهیم.

سفیر اسرائیل افزود: در حال حاضر نمی توان به صورت قطعی گفت چه کسی عامل این انفجار بوده است. ایران یک گزینه است اما منتظر تحقیقات و نتیجه حاصل از آن هستیم.

"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل در سال 2012 ایران را به بمبگذاری در خودروی دیپلماتیک اسرائیل در دهلی متهم کرد. این اتفاق باعث زخمی شدن سه نفر در آن زمان شد.

رسانه‌های عبری زبان اسرائیل گزارش دادندکه گروهی به نام "جیش الهند" با انتشار بیانیه‌ای در صفحه شبکه پیام‌رسان تلگرام مسئولیت انفجار جمعه را بر عهده گرفته است.

براساس گزارش سایت خبری "والا" (Walla) در اسرائیل، این حمله در بیست و نهمین سالگرد روابط هند و اسرائیل رخ داده و اقدامی انتقام جویانه از دولت هند بوده است.

"مالکا" سفیر اسرائیل در هند گفت: من تا به امروز نام این سازمان را نشنیده‌ام. هندی‌ها در حال تحقیق درباره درست بودن این ادعا هستند.

وی از تائید این موضوع که موساد (سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل) در عملیات بررسی و تحقیق این انفجار در هند شرکت داشته یا خیر، خودداری کرد.

وی افزود: ما اینک نیروهای امنیتی و پلیس بیشتری در اختیار داریم.

او ادامه داد: هندی‌ها بسیار هوشیارند. آنها واکنش و عکس‌العمل‌های خود را بهبود بخشیده‌اند و (پس از حملات سال 2008 به بمبئی) پاکستان را مسئول حمایت و تامین مالی این اتفاقات می‌دانند.

منبع: عصر ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها