کد خبر: 462452
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۰۷:۲۸:۰۰
| |

جزییات میزبانی استان‌ها از «فجر 39»/ سینماهای متخلف بسته می‌شوند

علی تاجیک مدیر سینمای استان‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ضمن تشریح وضعیت اکران فیلم‌های این دوره از جشنواره در استان‌های مختلف بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

جزییات میزبانی استان‌ها از «فجر 39»/ سینماهای متخلف بسته می‌شوند
کد خبر: 462452
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۰۷:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی تاجیک مدیر سینمای استان‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر درباره شرایط برگزاری این دوره از جشنواره و اکران فیلم‌ها در استان‌های مختلف گفت: با توجه به دستوری که از وزارتخانه و سازمان سینمایی آمده است ما امسال جشنواره فیلم فجر را در تمام استان‌ها و سه منطقه آزاد برگزار می‌کنیم. البته به دلیل شرایط کرونایی و وضعیت قرمز مازندران، امسال این رویداد در این استان برگزار نمی‌شود.

وی درباره وضعیت میزبانی استان‌ها هم توضیح داد: در هر استان فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در یک الی پنج سینما پخش می‌شود، امسال هشتاد و دو سالن در کل استان‌های کشور از 15 تا 22 بهمن میزبان مخاطبان هستند و همه استان‌ها با استقبال کامل شروع به کارهای اولیه کرده‌اند، شیوه اجرا هم به این ترتیب است که هر روز در هر سالن دو سانس نمایش خواهیم داشت و هر 16 فیلم جشنواره به کل استان‌ها ارسال می‌شود چون به هر حال سینما سال سختی داشت.

این در حالی است که سال گذشته یک سوم از آثار حاضر در جشنواره در استان‌ها به نمایش درمی‌آمد. شرایط رعایت پروتکل‌ها در استان‌ها مانند تهران است حتی در برخی استان‌ها این امر با تاکید بیشتری لحاظ خواهد شد.

قیمت بلیت در استان‌ها؛ 20 و 30 هزار تومان

وی افزود: به کل سینماهای کشور شیوه‌نامه اجرایی پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده است به طوری که هر سالن با 30 درصد ظرفیت به اکران آثار خواهد پرداخت، فروش‌های گیشه‌ای در استان‌ها هم لغو شده و این امر کاملاً به صورت اینترنتی است، قیمت بلیت در استان‌ها بیست هزار تومان تعیین شده البته در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، البرز و فارس قیمت بلیت به مبلغ سی هزار تومان مقرر شده است.

تاجیک با اشاره به اختلالات گزارش شده در روند فروش بلیت به صورت آنلاین در روز اول جشنواره گفت: اختلالات ابتدایی در روند خرید بلیت‌ها در روز اول به دلیل حجم ورود افراد به سامانه بود طی جلسه‌ای که با دوستان داشتیم قول داده شده تا این مشکل برطرف شود و امیدوارم در استان‌ها کمتر شاهد این اتفاق باشیم البته ما به دوستان تاکید کرده‌ایم که بستر سمفا را فراهم کنند به این ترتیب همه سینماها با شرط فراهم کردن بستر سمفا و اتصالشان به آن، در جدول اکران قرار گرفته‌اند اگر سینمایی به لحاظ سخت‌افزاری مشکلی داشته باشد ممکن است به مشکل فروش بلیت بخوریم در غیر این صورت مسأله‌ای پیش نمی‌آید. ما تلاش می‌کنیم سرورها را هم تقویت می‌کند تا در فروش بلیت استان‌ها مشکلی نداشته باشیم.

تاجیک اظهار کرد: ما امسال فیلم‌های خوبی را در جشنواره داریم که تنوع هم دارند از همین رو به نظرم آثار جشنواره با استقبال مواجه خواهد شد البته امسال تجربه جدیدی است.

با توجه به شرایط کرونایی و هماهنگی‌هایی که انجام داده‌ایم، قرار است نیروهای اورژانس در سینماهای کل کشور مستقر شوند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم. ضمن اینکه اگر سینمایی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تخلفی کند با تذکر و بسته شدن سینما مواجه خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها