کد خبر: 462510
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۰:۰۰:۲۴
| |

وزیر راه و شهرسازی:

خدمات فنی و مهندسی بعد از انقلاب اسلامی صادرات چشمگیر داشت

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: ابتدای انقلاب هیچ بزرگراهی نداشتیم اما هم اکنون 18 هزار کیلومتر بزرگراه داریم که تا سال آینده به 22 هزار کیلومتر می‌رسد.

خدمات فنی و مهندسی بعد از انقلاب اسلامی صادرات چشمگیر داشت
کد خبر: 462510
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۰:۰۰:۲۴

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه وزرای راه و شهرسازی به زندگی مردم اتصال دارند و کوتاهی آنان موجب نارضایتی و تلاش در این زمینه باعث رضایت مردم می‌شود، گفت: امیدواریم خداوند کمک کند تا شاهد رضایت مردم در این بخش باشیم.

او در پاسخ به این سوال که شما از چه وسیله‌ای برای سفر استفاده می‌کنید، گفت: بستگی به اقتضای زمانی و نوع ماموریت بنده دارد، ولی سعی می‌کنم از انواع وسایل حمل‌ونقلی استفاده کنم به طوری که از یک سفر زمینی می‌روم و در هنگام برگشت با قطار باز می‌گردم.

اسلامی بیان کرد: من با استفاده از این وسایل سعی می‌کنم سیاست و مطالباتی که وضع کرده‌ایم را ارزیابی کنم و ببینم در عمل چه رخ داده و سعی می‌کنم از همان مسیری که مردم استفاده می‌کنند، بروم و تلاش می‌کنم هیچ وقت از پاویون استفاده نکنم و با مردم ارتباط داشته باشم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما اگر هستیم به دلیل خدمت کردن به مردم است، افزود: سطح پیشرفت کشور حق حداکثری است و مردم باید از بهترین امکانات بهره‌مند شوند.

اسلامی تصریح کرد: آمریکا پیش از انقلاب چپاول می‌کرد،با انقلاب اسلامی ما را از نقطه سوق‌الجیشی بیرون کردند و همواره سعی کرده‌اند با جنگ افروزی سلطه را بگسترانند و با تضعیف منافع ملی؛ مشکلاتی را بر سر راه ایران ایجاد کنند.

او با بیان اینکه شرایط کار در ایران قابل مقایسه با سایر کشور‌ها نیست، افزود: با مزاحمت‌های غیر انسانی و با شرایط سختی که برای ما ایجاد کرده‎اند، اما به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز در کشور به لطف خداوند 230 هزار کیلومتر راه آسفالت داریم و حدود 115 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده دیگر هم تا پایان دولت تکمیل می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه در اول انقلاب 3 هزار کیلومتر تنها راه روستایی آسفالته داشتیم که هم اکنون به 115 هزار کیلومتر رسیده است، گفت: تمرکز بر روی محرومیت زدایی است و برای همه مردم در مناطق مختلف کشور این اقدامات را فراهم کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تعدادی از نقاط کشور به دلیل پراکندگی جمعیت نرخ رشد آن‌ها کامل نشده و اما امروزه برای آن‌ها کار عملیاتی می‌کنیم و تلاش کرده‌ایم راه روستایی را در این حوزه کامل کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه به این میزان راه روستایی که وجود دارد حدود 15 هزار کیلومتر دیگر اضافه کنیم به برنامه و هدف اساسی در این حوزه دست خواهیم یافت، افزود: در تمامی روستا‌های بالای 20 خانوار راه‌های روستایی آسفالت شده و مابقی راه باقی مانده مربوط به مناطق ییلاقی است که به دلیل قرار گرفتن در طبیعت امکان آسفالت کردن آن‌ها وجود ندارد.

اسلامی اظهار کرد: در ابتدای انقلاب تنها آزاد راه موجود در کشور تهران - کرج بود، اما هم اکنون میزان آزاد راه‌های کشور به 2هزار و 860 کیلومتر رسیده و با ساخت سایر راه‌ها میزان آزاد راه‌های کشور به 3 هزار و 200 کیلومتر می‌رسد.

اسلامی تاکید کرد: همین میزان آزاد راه در دست طراحی داریم و در نهایت میزان آزاد راه‌های ما از 5 هزار کیلومتر عبور می‌کند که تمامی آن‌ها با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است.

میزان بزرگراه‌های کشور به 22 هزار کیلومتر می‌رسد


اسلامی با بیان اینکه در پیش از انقلاب میزان بزرگراه‌های ما صفر بوده، اما هم اکنون میزان طول بزرگراه‌های ما به 18 هزار و 500 کیلومتر رسیده است، افزود: امیدواریم تا پایان دولت میزان آزاد راه‌ها و بزرگراه‌های ما به 22 هزار کیلومتر برسد که تا پایان سال تکمیل می‌شود و تمامی شریان‌های اصلی و ترافیکی کشور تکمیل می‌شود.

اسلامی بیان کرد: ما تاثیر گذاری بسیار زیاد در حوزه مهندسی و عمران داریم و پیش از پیروزی انقلاب تمامی پروژه‌های راه سازی و عمرانی را کشور‌های خارجی انجام می‌دادند، اما هم اکنون تمامی پروژه‌ها توسط پیمانکاران و طراحان داخلی انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروزه با همت متخصصان و نیرو‌های داخلی حداقل 10 میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی را به کشور‌های مختلف داشته‌ایم.

او بیان کرد: میزان بزرگراه‌ها از 12 هزار کیلومتر به 18 هزار کیلومتر رسیده و امیدواریم تا پایان دولت به 22 هزار کیلومتر برسد و این اقدامات در شرایط سخت و مضاعف انجام شده است.

اسلامی تاکید کرد: آزاد را‌ه‌های ما 60 درصد پیشرفت داشته و تا پایان دولت بخش عمده‌ای از آن‌ها تکمیل می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در حوزه ریلی میزان اتصال راه‌ها به 5 استان ارتباط می‌یابد و تا پایان دولت دوازدهم، 5 استان دیگر هم متصل می‌شود.

او گفت: اقداماتی در این شرایط صورت گرفته و مقام معظم رهبری بر توسعه ریلی اهتمام ویژه دارد و شخص رئیس جمهور موضوع راه آهن را هفتگی پیگیری می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها