رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خبر داد:

اجرای واکسیناسیون ستاد اجرایی فرمان امام تا آخر فروردین 1400

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: نخستین واکسن ایرانی کرونا (کوو ایران برکت) براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از اواخر فروروین سال آینده به بازار می آید.

اجرای واکسیناسیون ستاد اجرایی فرمان امام تا آخر فروردین 1400
کد خبر: 462550
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۱:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در جمع خبرنگاران افزود: بسیار امیدواریم تا اواخر فروردین سال آینده بتوانیم طرح واکسیناسیون علیه کرونا را از واکسن ایرانی در کشور شروع کنیم.

وی با بیان این که فرایند تولید واکسن کوو ایران برکت در کشور بسیار خوب پیش می رود، یادآور شد: فاز اول تست انسانی نخستین واکسن ایرانی در حال اتمام است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: در چند روز آینده تحت نظارت وزارت بهداشت، واکسن کوو ایران برکت به 56 داوطلب دیگر تزریق می شود.


مخبر افزود: به نظرم در چند روز آتی این کار تمام می شود و طبق روال باید مجوز ورود به فاز دوم این مطالعه را بدهند.


وی نتایج این مطالعه را فوق العاده خوب اعلام کرد و گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی نگرانی جدی در مردم ایجاد کرده بود. این واکسن در حال ساخت به طور کامل روی این ویروس جهش یافته هم اثر می کند و آن را از بین می برد.


رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: این واکسن به احتمال زیاد ویروس های دیگری که حالت جهشی پیدا کنند را از بین می برد.

فاز دوم تست انسانی نخستین واکسن ایرانی در چند روز آینده

مخبر افزود: طی چند روز آینده وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی اجازه ورود به فاز دوم تست انسانی کرونا را صادر می کند.


وی تاکید کرد که اگر این مجوز داده شود کار سرعت بیشتری پیدا می کند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: کشورهای مختلفی حتی از همسایگان (دور و اطراف ما) پیغام های برای استفاده از واکسن ایرانی ارسال کرده اند اما هنوز به طور رسمی اتفاق نیفتاده است.


مخبر یادآور شد: بقیه واکسن های ما در سه مسیر دیگر به تست انسانی رسیده است، وزارت بهداشت باید اجازه دهد تا این واکسن ها هم وارد مرحله فاز انسانی شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها