کد خبر: 462564
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۲:۲۲:۲۸
| |

مهین فرهادی‌زاد، خبر داد:

پاداش ویژه برای زنان مدال آور در المپیک توکیو

مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان، در نشست خبری که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: در برخی رشته ها توان کسب مدال داریم و پیشنهاد می کنیم که در صورت کسب هر مدال برای زنان پاداش ویژه ای در نظر گرفته شود که این موضوع در افزایش انگیزه زنان برای مدال آوری تاثیرگذار خواهد بود.

پاداش ویژه برای زنان مدال آور در المپیک توکیو
کد خبر: 462564
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۲:۲۲:۲۸

اعتمادآنلاین| معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان از طرح پاداش ویژه برای زنان مدال آور ایران در المپیک توکیو با هدف ایجاد انگیزه برای آنها خبر داد.

مهین فرهادی زاد در نشست خبری که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با تشریح دستاوردهای حوزه بانوان اظهار کرد: در سال گذشته فعالیت هایی برای زنان در بخش ساختاری، ورزش همگانی و قهرمانی و توجه به عدالت جنسیتی صورت گرفت.

وی گفت: تفکیک فعالیت ورزش زنان و مردان و تخصیص اعتبارات امسال در تفاهم نامه ای در راستای توجه به عدالت جنسیتی لحاظ شد و از طرفی در بخش ورزش زنان روستایی ارتقاء جایگاه برای زنان در ادارات ورزش استان ها صورت گرفت که در حیطه ورزش زنان تصمیمات قابل توجهی بود.

فرهادی زاد گفت: 224 طرح ورزشی امسال افتتاح شده که 95 طرح روستایی است که تعدادی از این طرح های عمرانی در دهه فجر افتتاح می شود. همچنین 501 هزار متر مربع به فضای ورزش هم اضافه شد.

وی همچنین با بیان این که یکی از برنامه ها در فضای روستایی طرح سنجش ساختار قامتی بود، افزود: مطابق این طرح 2 هزار نیرو در حال آموزش هستند.

معاون وزیر با اشاره به افزایش 2 هزار خانه ورزش روستایی، افزود: زنان روستایی می توانند از امکانات ورزشی این خانه ها بهره مند شوند.

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در ورزش همگانی فعالیت متفاوتی انجام شد که یکی از آنها طرح تندرستی و نشاط است و گردشگری ورزشی هم یکی از طرح های 9 گانه تندرستی و نشاط است.


وی خاطرنشان کرد: المپیاد ورزشی دختران روستایی از دیگر برنامه‌های 9 گانه تندرستی و نشاط است که سال آینده اجرا می شود.

وی درباره کرسی های ورزشی زنان نیز گفت: کرسی الهام هاشمی در کمیته مربیان جهانی برای نخستین بار در ورزش زنان رخ داد. البته برخی کرسی ها اثرگذار هستند مانند فریبا مددی سرداور بدمینتون در آسیا.


فرهادی زاد آمار کرسی های بین المللی کسب شده توسط زنان را 88 کرسی عنوان کرد.

وی درباره المپیک توکیو و حضور زنان گفت: تاکنون 6 سهمیه در المپیک و 10 سهمیه در پارالمپیک کسب شده و فرصت برای کسب سهمیه داریم که منوط به برگزاری رویدادها توسط فدراسیون های جهانی است. فضایی که در فدراسیون ها وجود دارد نگاه یکسان به ورزشکاران است واین امکان حضور موفق در المپیک را قوی تر می کند.


وی درباره تغییر اساسنامه فدراسیون‌ها و تغییر در جایگاه زنان اظهار کرد: در اساسنامه جایگاه زنان مشخص و قدرت تصمیم گیری بیشتر شده است که اکنون منتظر تایید شورای نگهبان هستیم. قطعا این موضوع در بحث استفاده از زنان در جایگاه مختلف بشدت می تواند اثر گذار باشد.


وی درباره فدراسیون زنان کشورهای اسلامی نیز گفت: این فدراسیون برای احیا، مقدماتی را باید طی می کرد و از طریق کمیته ملی المپیک پیگیر مقدمات کار این فدراسیون هستند تا زودتر شکل بگیرد.


معاون وزیر ورزش درباره پاداش زنان مدال آور در توکیو گفت: در برخی رشته ها توان کسب مدال داریم و پیشنهاد می کنیم که در صورت کسب هر مدال برای زنان پاداش ویژه ای در نظر گرفته شود که این موضوع در افزایش انگیزه زنان برای مدال آوری تاثیرگذار خواهد بود.


فرهادی زاد افزود: در المپیک در تکواندو و تیراندازی و در پارالمپیک در رشته های قایقرانی، تیراندازی و تیروکمان زنان شانس رفتن به روی سکو را دارند.

وی درباره پرداخت نشدن پاداش تیم ملی فوتسال زنان پس از قهرمانی آسیا در سه سال قبل، خاطرنشان کرد: این موضوع را با معاون توسعه قهرمانی مطرح کردم و حتی با نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال و بهاروند نیز صحبت کردم که آنها در پاسخ گفتند، هنوز پاداش پسران فوتسال را هم پرداخت نکرده‌ایم و منتظر دریافت پول از فیفا هستیم تا بتوانیم پرداخت کنیم.

معاون وزیر ورزش در پایان درباره ی برکناری شهناز یاری از سرمربیگری تیم فوتسال بانوان گفت: متاسفانه این موضوع را شنیدم که بخاطر یارگیری در انتخابات بود، اما آن را قبول ندارم و معتقدم تحلیل خوبی نیست و می توانستند به من و یاری دلیل آن را توضیح بدهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها