محمدرضا تابش، نماینده سابق مجلس:

رد کردن گزارش کمیسیون تلفیق خودزنی مجلس بود

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحات در کمیسیون تلفیق انجام شد و رهبری هم در زمینه‌ بودجه رهنمودهایی داشتند، اما کار عجیبی در لایحه بودجه انجام گرفت و من معتقدم رد کردن گزارش کمیسیون تلفیق خودزنی مجلس بود. این یک اتفاق عجیب و تاسف‌آور است.

رد کردن گزارش کمیسیون تلفیق خودزنی مجلس بود
کد خبر: 462621
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۵:۰۵:۳۹

اعتمادآنلاین| یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با عجیب دانستن رد کردن گزارش کمیسیون تلفیق درباره بودجه 1400 اظهار کرد: این اقدام مجلس شورای اسلامی خودزنی بود.

محمدرضا تابش درباره‌ ردکردن کلیات لایحه بودجه سال 1400 اظهار کرد: همیشه این مساله محل چالش بوده که پس از بررسی کمیسیون تلفیق، گزارش این کمیسیون باید ملاک باشد یا لایحه دولت؟ که در مجالس قبلی جا افتاده بود که باید گزارش تلفیق ملاک باشد، اما اقدام امروز مجلس شورای اسلامی تعجب آمیز است، زیرا حتی گزارش کمیسیون تلفیق هم ملاک قرار نگرفت به خصوص این‌که یک شخصیت اقتصادی مستقل یعنی آقای نادران در راس این کمیسیون بود.

وی ادامه داد: 45 روز وقت مجلس شورای اسلامی گرفته شد و نمایندگان هر تغییری می‌خواستند در بودجه اعمال کرده بودند و اصلاحات در کمیسیون تلفیق انجام شد و رهبری هم در زمینه‌ بودجه رهنمودهایی داشتند، اما کار عجیبی در لایحه بودجه انجام گرفت و من معتقدم رد کردن گزارش کمیسیون تلفیق خودزنی مجلس شورای اسلامی بود این یک اتفاق عجیب و تاسف‌آور است.

تابش با بیان این‌که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دولت دو هفته وقت دارد که لایحه جدید را تقدیم کند، خاطرنشان کرد: با این حال مکانیزمی پیش بینی نشده است که آیا لایحه باید در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق بررسی شود یا خیر. در آیین‌نامه آمده است که مجلس شورای اسلامی فقط دو هفته وقت دارد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارائه لایحه بودجه در اختیار دولت است با این حال دولت اعلام آمادگی کرد که با نمایندگان بنشیند و بودجه را تنظیم کند. اکنون هم در شرایط حساس فعلی باید کاری هماهنگ شده مجلس شورای اسلامی و دولت انجام دهند. دولت اگر نخواهد کل بودجه را ارائه کند می‌تواند لایحه سه دوازدهم ارائه کند که آن هم بعید است، زیرا در سال آینده پنج ماه سرکار است و عقلانی نیست که بودجه سه دوازدهم بدهد.

وی در پایان گفت: وقتی تجربه کار پارلمانتاریستی کم باشد و موضوعات غیرفنی و تعارضات سیاسی مطرح باشد، چنین مسائلی پیش می‌آید که موجب سردرگمی کشور می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها