واکنش‌ کشورهای غربی به حکم زندان ناوالنی

کشورهای غربی صدور حکم قطعی سه‌ سال و نیم زندان برای ناوالنی را محکوم کرده و خواستار آزادی او شدند.

واکنش‌ کشورهای غربی به حکم زندان ناوالنی
کد خبر: 462720
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۰۹:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| دادگاهی در مسکو روز سه‌شنبه دوم فوریه الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین را به سه سال و نیم حبس قطعی در پرونده مالی محکوم کرد. این حکم جایگزین حبس تعلیقی ناوالنی در همین پرونده به اتهام نقض شرایط آن، صادر شده است. تیم حقوقی ناوالنی 10 روز زمان برای درخواست تجدید نظر در این حکم دارد.

کشورهای غربی صدور این حکم را محکوم کردند و درخواست‌های مطرح شده از سوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و سباستین کورتز، صدراعظم اتریش در میان درخواست‌های بسیاری از کشورهای غربی برای آزادی ناوالنی است.

کاخ سفید نیز گفته که نگران این حکم صادره علیه ناوالنی است و جن ساکی، سخنگوی آن اعلام کرد: بررسی اقدامات روسیه از سوی آمریکا شامل رسیدگی به پرونده الکسی ناوالنی هنوز در جریان است.

وی افزود:‌ اقدامات نگران کننده از سوی روسیه همچنان در حال بررسی است. وقتی ما به نتیجه برسیم، روند تعیین و مشخص کردن اقداماتی که باید در قبال روسیه گرفته شود، اعلام می‌شود.

در همین حال، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز خواستار آزادی ناوالنی شده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز خواستار آزادی سریع الکسی ناوالنی شده است.

وی در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر شد، نوشته است: کانادا قاطعانه محکومیت حبس علیه ناوالنی را محکوم می‌کند. ما خواستار آزادی سریع او و معترضان صلح طلب و خبرنگارانی هستیم که در هفته‌های اخیر بازداشت شده‌اند. سیستم قضایی روسیه نباید هیچگاه برای اهداف و مقاصد سیاسی مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز خواستار آزادی ناوالنی شد و در توئیتی نوشت: محکومیت حبس برای الکسی ناوالنی غیرقابل قبول است. اختلافات سیاسی را نباید جرم تلقی کرد. ما خواستار آزادی سریع او هستیم. احترام و رعایت به حقوق بشر نظیر آزادی دموکراتیک مساله‌ای نیست بخواهیم درباره‌اش مذاکره کنیم.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از روسیه خواست تا هرچه سریعتر ناوالنی را آزاد کند و در توئیتی نوشت: ‌محکومیت حبس ناوالنی بر خلاف تعهدات روسیه به اجرای قانون و آزادی‌های بنیادی و برخلاف کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها