کد خبر: 462786
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۲:۳۳:۲۰
| |

وزیر فرهنگ:

سال گذشته 8 تا 10 هزار نفر از مولفان کشور، زن بودند

 وزیر فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی گفت: در سال گذشته حدود 8 تا 10 هزار نفر از مولفان کشور را زنان تشکیل داده‌اند و جریان انقلاب اسلامی یکی از عامل‌های اجتماعی مهم و موثر در این حوزه بوده است.

سال گذشته 8 تا 10 هزار نفر از مولفان کشور، زن بودند
کد خبر: 462786
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۲:۳۳:۲۰

اعتمادآنلاین| سیدعباس صالحی روز چهارشنبه در مراسم آنلاین (برخط) جشن میلاد کوثر و بزرگداشت مقام زن به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و دفتر امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: امسال تقارن ایام دهه فجر با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن تداعی معانی جدید و خاصی در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی تصریح کرد: در تاریخ نبوی و تاریخ اسلام همواره شاهد بوده‌ایم یا در کتاب‌ها و تالیف‌ها خوانده‌ایم که اتفاق بزرگ در حوزه نوع نگاه به زنان، نه تنها در زمان پیامبر(ص) که در مقاطع دیگر وجود داشته که در زندگی انسانی تاثیرگذار بوده و هست. پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و قرآن کریم نوع نگاه به زنان را تغییر دادند و زن به عنوان انسان برابر و با ظرفیت متعالی بی‌نهایت تعریف شد.

قرآن مجید از زنان در کنار مردان اسم می‌برد

صالحی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: در سوره احزاب عباراتی مانند «والمسلمین والمسلمات، والصابرین و والصابرات، والخاشعین و الخاشعات» و ... وجود دارد که زنان را در کنار مردان و همپای مردان در ویژگی‌های انسانی و حرکت به سوی تعالی معرفی می‌کند. این موارد نمونه‌ای از نوع نگاهی است که پیامبر اکرم(ص) هم در قرآن کریم و هم در تعالیم و تفسیر قرآن کریم آن را عرضه می‌کرده است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه بخش دیگری از بعثت نبوی فرصت‌سازی برای کارکردهای جدید برای زنان بود، گفت: در افق دوره بیست‌ساله بعثت نبوی زنان فرصت‌های تازه ای را برای فعالیت های فردی و اجتماعی خود پیدا کردند. به طور خاص در حوزه های مختلف کارکردی و نقش گذاری زنان، اتفاقات رو به پیشرفت و جهش‌های قابل توجهی ایجاد شده که کاملا ملموس است.

صالحی با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی با تبریک ایام دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، ادامه داد: اگر بخواهیم از لحاظ آماری هم به حضور موثر زنان توجه داشته باشیم، در سال گذشته بین 8 تا 10 هزار نفر از مولفان کشور را زنان تشکیل داده‌اند و جریان انقلاب اسلامی یکی از عامل های اجتماعی مهم و موثر در این حوزه بوده که توانسته ما را در این نقطه قرار بدهد.

صالحی در پایان گفت: به دلیل شرایط کرونایی برگزاری حضوری مراسم و امکان حضور غیرمجازی برای اینجانب فراهم نشد و با ادای احترام، این ایام مبارک را به همه بانوان کشور به طور عام و به صورت خاص به بانوان خانواده وزارتخانه که هم از اهالی فرهنگ و هنر هستند و هم در تلاش به خدمت رسانی به اصحاب فرهنگ و هنر کشور هستند، تبریک می‌گویم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها